Toon posts:

Netwerk verbinding opzetten met een Tijdmachine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

De titel klinkt misschien een beetje vreemd maar ik zal het uitleggen.
Als leidinglid van scouting ga ik van de zomer met kinderen van 7 tot 11 jaar op zomerkamp.
Hier hangen we elk jaar een kampverhaal aan vast waarbij de kids opdrachten krijgen van in thema verklede figuren. Dit jaar hebben we bedacht om voor het verhaal een tijdmachine te gaan bouwen, en via een scherm ook een live connectie te hebben met de toekomst.

Nu vroeg ik me af of jullie me konden helpen met hoe ik het technische deel moet aanpakken.
We zetten de tijdmachine in de openbare ruimte waar de kinderen gewoon bijkunnen. de tijdmachine is gewoon een omgebouwde kast is met onder andere een verborgen laptop en een aangesloten monitor welke te zien is.
Vervolgens willen we vanuit ons leiding-hok draadloos videobeelden kunnen afspelen op de monitor van de tijdmachine. Dit zullen van te voren gemaakte videobeelden zijn, maar ook willen we graag een webcam (inclusief geluid) verbinding kunnen opzetten (met de webcam in het leidinghok).
En dit willen we dan doen zonder dat de kids merken dat we dit doen, dus niet dat we nog telkens van alles in de tijdmachine te moeten opstarten. Voor hun moet het lijken alsof de tijdmachine op zichzelf funcioneert ;)

Ik dacht dat bovenstaande allemaal wel te doen moet zijn. Ik heb zelf al iets geprobeerd met een VNC verbinding waarmee ik dan de laptop in de tijdmachine bestuur. Hiermee is het mogelijk om filmpjes op te starten, maar om daarmee de video verbinding met geluid op te zetten is niet gelukt..

Weten jullie misschien een goede manier van aanpak? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Jonathan

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Met Remote Desktop?

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 16:37
Remote Desktop is geen optie, op het moment dat je verbinding maakt met RDP ziet de lokale gebruiker alleen nog het login scherm.
VNC, Teamviewer, Logmein of een dergelijk pakket lijkt me de meest logische keuze

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Wndows Media (of vergelijkbaar) stream?

Je zet een player open op de "tijdmachine".. zolang je niks uit zend is het beeld zwart.
Als je wat instart krijg je beeld (het zij met een kleine vertraging natuurlijk).

Denk dat dit de kortste klapper is.
Zul je alleen nog even moeten uitvogelen welke software je nodig hebt, en hoe je het koppelt aan je stream host.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens!
Ik ga weer even verder zoeken op basis van de tips

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-02 18:33

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik ben mij voor een project aan het verdiepen in het Xibo software pakket, een opensource tegenhanger van Scala, een programma wat veel lokale TV-stations gebruiken om hun programma's op uit te zenden, het is volledig gratis. misschien heb je er wat aan?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je toch een tijdmachine hebt waarom kijk je dan niet even vooruit wat het antwoord gaat worden. >:)

*gaat weer verder dromen.

p.s. wel leuk bedacht trouwens.
Pagina: 1