ups zonder usb/serial toch hardware save downbrengen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Als eerste, excuses als dit niet het juiste topic is.

Ik heb een APS ups, hierop zit geen USB of serial aansluiting om hardware aan te sturen.
Nu ben ik op zoek naar een manier om toch als de stroom uitvalt hardware down te brengen.

Ik zat zelf te denken aan een stekker in een 'normaal' stop contact en middels een relais o.i.d. een serieel signaal te genereren welke gelijk is aan het 'low battery' signaal van een normale UPS.

Onderstaande pin layout voor een DB9 zou mogelijk kunnen werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
       SIMPLE-CUSTOM CABLE

Signal Computer                  UPS
         DB9F   4.7K ohm          DB9M
   DTR    4   --[####]--*              DTR set to +5V by Apcupsd
                        |
   CTS    8   ----------*---------  5  Low Battery
   GND    5   --------------------  4  Ground
   DCD    1   --------------------  2  On Battery
   RTS    7   --------------------  1  Kill UPS Power

(bron http://www.fatblokeracing...dCableConfiguration.shtml)

Mijn vraag is eigenlijk, heeft ooit iemand al eens zoiets gemaakt en met name, zou de kabel werken ?
Of heeft iemand een alternatief ?

Hier op t.net heb ik dat niet kunnen vinden en diverse google combo's op key words hebben mij ook niets wijzer gemaakt.

Opzich heeft de UPS hier verder niets mee te maken, maar dan is in iedergeval de reden duidelijk ;)
Ik heb de UPS al opgengemaakt om te kijken of er voorzieningen zijn op de print (aangezien het duurdere broertje wel een USB optie heeft) maar helaas.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als je met een relais CTS aan GND sluit als de netspanning wegvalt dan zou Apcupsd dat moeten interpreteren als een battery low signal, als je dat relais dan voedt met een adaptertje op een stopcontact zou het prima moeten werken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Apcupsd zal dan waarschijnlijk het 'type' ups moeten zijn waar de hardware op ingesteld moet zijn. Ik zal eens kijken of ik een eenvoudig een testje kan doen op de seriele poort van een oud systeempje..
Ik had eigenlijk het idee dat het te simpel leek.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Wat voor ups is het. Io heb zelf een apc smart ups 1400. Die heeft een oranje led die aan gaat als hij op batterij werkt en een rij van 5 leds om het batterijniveau aan te geven. Als jij ook zoiets hebt zou je met een minimum aan componenten 'volledige' functionaliteit kunnen maken.

Als je een signaal enkel naar de nul of vcc moet trekken is een transistor genoeg. Als je tenminste een signaal uit de ups kunt halen

[ Voor 19% gewijzigd door timberleek op 29-04-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Het is een APC Back-UPS ES 400, het enige ledje dat er op zit is multifunctioneel, het geeft groen 'power on' en rood 'replace battery' De buzzer zal makkelijker te gebruiken zijn, maar makkelijker lijkt me toch om een stop contact te gebruiken (dan vervalt de garantie en verzekering ook niet).

Ik ben nog even aan het twijfelen om het grotere broertje te kopen (550 of 700) dan ben ik in 1 keer klaar, maar ik ga het toch eens proberen met een kabeltje via een relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Interessant topic, deze ga ik volgen daar ik met een PicoUPS projectje bezig ben dat ook geen optie heeft om een pc uit of in standby te zetten bij lage accucapaciteit.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
O ja als het voor serieus werk is, is dat inderdaad niet handig.

Kan die ups geen insteekkaarten hebben. De (oude) smart ups die ik heb zit een of andere interface kaart in.

Maar dan is een aparte schakeling inderdaad handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De duurdere modellen hebben een USB aansluiting. Trek hem open en kijk eens op de print of daar mogelijkheden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
sebastius schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:09:
De duurdere modellen hebben een USB aansluiting. Trek hem open en kijk eens op de print of daar mogelijkheden voor zijn?
DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:19:
Ik heb de UPS al opgengemaakt om te kijken of er voorzieningen zijn op de print (aangezien het duurdere broertje wel een USB optie heeft) maar helaas.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 29-04-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Oh :P Dan niet ;)

Verkopen en een beter model aanschaffen?
Pagina: 1