KPN Experia Box, twee PC"s geen goed internet.

Pagina: 1
Acties:

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik zal proberen zo volledig mogelijk te zijn, en alles te beschrijven.

We hadden al een KPN-abonnement binnen huis. Maar mijn vader heeft dit over laten zetten op een snellere variant, tot 50MPS geloof ik (Internet, bellen + telefonie). Nu kregen we een KPN Experia Box hierbij (De zilver/witte ZTE), als router. Verder hebben we op de PC beneden, die van mijn broer en die van mij zelf een Homeplug, om het signaal door te geven aan de PC. Nu heb ik altijd al last gehad van een slechtere ontvangst bij mijn PC, veel meer uitval van internet en dergelijke, terwijl mijn broer en mijn pa gewoon door konden internetten. Daar wil ik sowieso van af, maar nu de PC beneden ook weigert is het iets ingewikkelder.

1) Als eerste hebben we hem aangesloten, zoals KPN dat allemaal vertelde, we probeerden of we internet hadden. En ja mijn broer had internet, en ik in eerste instantie ook. Ook de iPads, smartphones en alle laptops konden de WiFi allemaal prima ontvangen. Echter bij de PC beneden, hij herkende het netwerk niet er werd niet de naam weergegeven die bij het netwerk hoorde.

2) Vervolgens hebben we voor de PC beneden geprobeerd het IP dynamisch -> statisch te zetten. (Daarnaast, standaard-gateway ingevuld zoals die op de PC van mijn broer stond, namelijk na CMD -> IPCONFIG /all gedaan te hebben stond er geen standaardgateway) Na een hels geklooi, was dat gelukt. En we drukten op Internet Explorer, en zowaar we hadden internet. Echter na een tiental seconden, even snel mailtjes opgehaald te hebben via Outlook, was het over. Geen internet. Volgende dag, weer ineens internet beneden, s'avonds echter toen mijn pa weer thuis was, geen internet. 0,0.

3) We hebben eerlijk gezegd geen idee, wat we nog meer met de PC kunnen doen. Aangezien mijn broer wel internet heeft, denken wij dat het aan de instellingen in de PC zelf ligt, maar wat dan? Over mijn PC, ik heb eigenlijk sinds gisteren hetzelfde probleem als beneden. IP naar statisch veranderd niks.

Gegevens van mijn PC: (Die van beneden, identiek hieraan, op IP-adres na:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Casper>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Casper-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E
Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-24-1D-D2-AB-87
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::c908:9beb:92af:b062%10(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.6(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 28 april 2012 18:05:43
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zondag 29 april 2012 18:07:17
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234890269
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-13-A4-33-38-00-24-1D-D2-AB-87

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.lan:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 9:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:4a2:2323:3f57:fdf9(voork
eur)
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::4a2:2323:3f57:fdf9%12(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

C:\Users\Casper>

.

Als je nog meer nodig hebt, laat het vooral horen. Ik zou dus graag willen weten hoe we de KPN Experia Box zo kunnen configureren, of juist onze PC's dat we allen kunnen genieten van de goede internetsnelheid.

EDIT: Zonet, de internetkabel van de Homeplug naar mijn PC vervangen, en heel even flitsten de pagina's heerlijk snel op het beeld. Die vreugde was nadat ik de volgende site opende, nu.nl al heel snel verdwenen. Hij is weer even traag als vroeger. Treurig detail, net Speedtest.net doorlopen. 9.84 Download Mbps op laptop, 3.03 Upload. (Niet heel snel maar bon). Op PC: 1.01 Download, 0,30 Upload.

EDIT: We hebben overigens nog niet de TV op KPN aangesloten. We hebben boven Digitenne, en beneden nog UPC. We willen eerst internet goed krijgen, vooraleer we TV gaan veranderen. Telefoon lijkt al wel gewoon naar behoren te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Crescendo op 28-04-2012 19:54 ]

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 23:13
50mbit abbo lijkt me dan dat jullie glasvezel hebben ?

zo ik begrijp werken alle pc's via een homeplug ??
sluit de pc is rechtsteeks via een kabel aan de router aan kijk dan is wat je haalt kwa snelheid en stabielheid.
aangezien homeplug zo storings gevoelig zijn over stroomnet heen, en dat hoeft eens niet in jullie huis te leggen kan ook wel buurman zijn die soort op jou home plug.

daarom raad ik zeer aan om de pc is aan te sluiten rechtsteeks met kabel op je router.
en update de drivers ook van je netwerkkaart je realtek drivers zijn nogal oud namelijk.

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Kijk ook eens naar de hele netwerk layout: Configuratiescherm -> Netwerk en internet -> Netwerkcentrum -> Volledig netwerk weergeven of je daar niets vreemds ziet. Ik heb eerder al eens bij een kennis gezien dat alle PCs van een buurman via Homeplugs op het thuisnetwerk zichtbaar waren, en vrolijk via de Experia box van mijn kennis aan internet verbonden waren.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:32
Homeplugs liever niet in een verdeeldoos stoppen.

Voor het beste signaal stop je die in een muurstopcontact.

Verder beginnen met 1 pc, die bekabeld aansluiten.
Dat in orde, dan bij wifi proberen.
Dan naar homeplug opschalen.

Het beste dhcp gebruiken, omdat je dan zo min mogelijk beheer hebt met evt vaste ip's.
En kun je ook eenvoudig checken of je verbinding met de router hebt.

Staan er 's avonds andere apparaten aan die misschien storing kunnen geven ?

Je wifi landschap al bekeken ? InSSIDer is daar een handig tooltje voor.

Abort, Retry, Quake ???

• Crescendo
Allereerst bedankt voor de reacties.

@jopoh, we hebben geen glasvezel, ik weet de precies snelheid van KPN abbo niet, maar wel dat deze bijna 3x zo snel in theorie zou moeten zijn we hadden eerst 16 geloof ik. Bedoel je een kabel van de meterkast met router naar boven trekken naar de PC? Drivers updaten is een goede inderdaad!

@er1fc, ik zal het nog eens bekijken. Maar zonet was het Casper PC - HUB - ROUTER - INTERNET.

@ Azul, mijn Homeplug zit in een stekkerdoos, daar moet ik hem uithalen zeg je?
met bekabeld aansluiten, wat bedoel je daar mee? Een kabel uit de meterkast over de trap naar boven naar de PC? Dus je raad aan toch een dynamisch ip te gebruiken, oke. Wat heb ik precies aan WiFi landschap, insider ken ik niet maar zal ik installeren. Andere apparaten, tja, elektronisch; ipad, laptop, smartphone, maar ik vermoed dat je dat niet bedoeld?

Edit; aan de PC van mijn broer maar afblijven, gezien die gewoon goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Crescendo op 28-04-2012 21:29 ]

• aZuL2001
Crescendo schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:26:
@er1fc, ik zal het nog eens bekijken. Maar zonet was het Casper PC - HUB - ROUTER - INTERNET.
Een hub? Die zijn antiek.
Mag hopen dat het een switch is.
@ Azul, mijn Homeplug zit in een stekkerdoos, daar moet ik hem uithalen zeg je?
Ja.
met bekabeld aansluiten, wat bedoel je daar mee? Een kabel uit de meterkast over de trap naar boven naar de PC?
Ja
Dus je raad aan toch een dynamisch ip te gebruiken, oke.
Ja
Wat heb ik precies aan WiFi landschap, insider ken ik niet maar zal ik installeren.
Je wil een rustig kanaal. Met aan beide kanten het liefste twee lege kanalen.
Andere apparaten, tja, elektronisch; ipad, laptop, smartphone, maar ik vermoed dat je dat niet bedoeld?
Magnetron, Dect telefoon, Babyfoon, dat soort apparaten, die gebruik maken van dezelfde frequenties.
Stoorzenders ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Crescendo
Oke, ik zal al deze 'oplossingen' morgenmiddag proberen. Qua stoorzenders savonds, we hebben op alle kamers een Dect telefoon staan om binnenshuis mee te bellen. Verder tja TV savonds aan, maar meer elektronische apparatuur die s'avonds aanstaan, volgens mij niet.

• aZuL2001
Dect werkt in hetzelfde frequentie gebied.
Dat kan wifi storing veroorzaken.

Zet de dect toestellen eens uit om te testen....

Abort, Retry, Quake ???

• Crescendo
Oké.

Dect-telefoon uitgeschakeld, Homeplug rechtstreeks in stopcontact:

Speedtest.net -> 5mb download, 3mb upload. Beneden PC van pa: 9mb download, 3mb upload.

Apart. Het probleem is wel dat we dus TV ook via die stopcontacten moeten doen, waardoor de Homeplug waarschijnlijk niet in het stopcontact kan blijven.

EDIT: Bbned, geeft ook ongeveer 5mb aan dus downloaden met ongeveer 500 á 600 kbs, dat is bepaald niet veel.. Dus er zit nog steeds een probleem ergens. Ik ga nu de rest van de oplossingen proberen.

linkje: http://www.bbned.nl/scrip...=3.522&KB=2048&recorded=1

EDIT2: Het droge is wel, dat het internet best wel behoorlijk snel gaat op 't moment. Ondanks dat hij slechts 5mb aangeeft.

EDIT3: Netwerk-overzicht: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kUpNJ.png, en dan staat er nog onderin: 'de volgende apparaten kunnen niet aan het overzicht worden toegevoegd: *PC van mijn PA' en 'Wireless Range Extender'.

EDIT4: Waar kan ik mijn drivers vinden, en updaten van de Realtek?

EDIT5: Inssider gedownload, bij opstarten foutmelding, huh? : Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uR3jZ.png

EDIT6: Ik kan mijn Drivers inderdaad vinden, echter, ik snap er de ballen van wat het zijn, en hoe ik te werk moet gaan? Eerst iets verwijderen, of kan je ze simpelweg updaten?

EDIT7: PCPitstop geeft weer aan dat al mijn drivers up to date zijn, vage boel dit.

[ Voor 89% gewijzigd door Crescendo op 29-04-2012 21:39 ]

Verwijderd

Al eens een rechtstreeks kabeltje geprobeerd tussen de Experiadoos en de betreffende PC? ;(

• Crescendo
Mijn pa gaat vandaag de hele meterkast opnieuw inrichten, stopcontacten bijplaatsen en dergelijke. Omdat de TV ook op de Experia Box aangesloten moet worden, dus de Homeplug waarschijnlijk niet in het stopcontact kan blijven.

Het rechtstreekse kabeltje is nog niet geprobeerd, maar dat zal vandaag wel gebeuren vermoed ik. Iemand een antwoord op mijn EDIT-vraagjes, bovenstaande?

[ Voor 25% gewijzigd door Crescendo op 30-04-2012 11:30 ]

• Crescendo
Mag weg.

[ Voor 93% gewijzigd door Crescendo op 30-04-2012 11:30 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Crescendo schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:08:
EDIT5: Inssider gedownload, bij opstarten foutmelding, huh? : [afbeelding]
Start -> Run-> "services.msc" -> In de lijst naar "WLAN AutoConfig" -> Properties:
  • Startup Type --> Automatic
  • Service Status --> Start

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12 23:13
op edit 6: gewoon driver paket voor je windows downloaden realtek, de zip uitpakken en dan setup exe starten dan update hij de driver vanzelf. Na de installatie raad ik wel even aan om de pc opnieuw te starten.

• Crescendo
Hmm, het leek even heel goed en snel te gaan. Maar in combinatie met de TV's hier heb ik nu een downloadsneleheid van 2MB en Upload van 2.5MB, debiel laag. Ter vergelijking, voordat de TV's waren aangesloten had ik 13MB download, 3 mb Upload. Wat is dit voor onzin..

Inssider, gedownload, geopend en nu? 'No WiFi found' zie ik bijvoorbeeld bovenin de balk. Maar met die drivers, waarvoor dienen die, hoe werken ze, moet ik ze eerst deïnstalleren vooraleer te installeren? Over het 'gewoon die downloaden', tja welke dan? Geen idee welke je nu bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Crescendo op 30-04-2012 15:52 ]

Verwijderd

Probeer het nou eerst eens met een rechtstreeks kabeltje in plaats van die onbetrouwbare WLAN en Powerline meuk.

• Crescendo
Ik wil dat best proberen, met een rechtstreeks kabeltje, maar we laten echt niet een kabel over de trap lopen, naar mijn kamer, en die ook laten liggen.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-12 16:38
Dan zit je waarschijnlijk toch aan je ~5 down ~3 up verbinding. Enige manier dat je de snelheid ook echt gaat halen is via een kabel.
Heb zelf die powerline's eens getest en kwam max rond de 45 mbit/s uit zonder QoS, oftewel bestandje verplaatsen over netwerk liet mn streaming audio haperen. En volgens programma (dLan Cockpit) was de linksnelheid 190mbit/s, ongeveer de max dus.

Probeer het dus eerst even met een kabel over de trap, ben je dan wel tevreden: verzin een manier om die kabel op een knappe manier naar die kamer te laten lopen, dit zou je evt. via loze leidingen, plakplintjes of slechts spijkerclipjes kunnen doen. Dit kost je minder werk/tijd/ergernis dan dit gezanik met 'draadloos'.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je nu niet gewoon ITV van KPN? In dat geval gaat de benodige bandbreedte voor televisie kijken namelijk van je internet snelheid af wanneer de televisie aan staat. En als je dan een ADSL2+ of VDSL verbinding hebt waarbij je niet erg dicht bij de centrale zit dan kan het inderdaad zomaar zijn dat je niet veel meer over houdt van je internetsnelheid.

• EricJH
  • Laatst online: 24-12 21:06
Crescendo schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:20:
Ik wil dat best proberen, met een rechtstreeks kabeltje, maar we laten echt niet een kabel over de trap lopen, naar mijn kamer, en die ook laten liggen.
Blij te horen dat je met een ethernet kabel test. Een ethernet kabel is het enige stabiele element hier. Het levert gegarandeerd een 100 Mb/s or 1 Gb/s verbinding. Bij WiFi en Homeplug is niets gegarandeerd. Vandaar dat we zo hameren op eerst te testen met draad.

Kun je ook eens inloggen op je modem/router en nagaan op welke snelheid deze intraint? Ik ben niet bekend met het nieuwe type dat jij gebruikt dus weet niet waar dat zit in de webinterface. Het is belangrijk de up en downloadsnelheden te weten waarmee de modem verbindt. Dan pas kunnen we de resultaten van de metignen met speedtest interpreteren.

• Crescendo
@ Kalkran, ik zal mijn pa het eens voorstellen. Maar wat ik dan echt niet snap is waarom ik die 2down 2up haal, en mijn pa doodleuk 8down 3up. En waarom WiFi wel gewoon de 15 down 4 up met gemak haalt. Of te wel, misschien moet ik mijn PC maar met WiFi laten internetten.

@ Ik222, we hebben inderdaad ITV van KPN. Het klopt van die wegvloeien van die bandbreedte, maar het lijkt mij niet normaal dat dat enkel op mijn PC tot drastische lage snelheden leidt.

@ EricJH. Op welke snelheid deze intraint? Dat is 100mbps. Tenminste al ga ik naar de Realtek router eigenschappen, bij 'Adapterinstellingen', staat dat als snelheid weergeven Maar ik zal mijn pa eens vragen op de modem/router in te loggen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Crescendo schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:07:
@ Ik222, we hebben inderdaad ITV van KPN. Het klopt van die wegvloeien van die bandbreedte, maar het lijkt mij niet normaal dat dat enkel op mijn PC tot drastische lage snelheden leidt.
Nee dat klopt uiteraard, ik had niet het hele verhaal gelezen. Mijn opmerking haakte enkel in op de opmerking over lage snelheden i.c.m. de opmerking dat de televisies nu ook op de Experiabox worden aangesloten.

Voor de rest lijken het inderdaad gewoon problemen met je interne netwerk te zijn dus ik zou zoals al meer mensen zeggen eerst kijken wat er bedraad (via een UTP kabel) gebeurt.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 30-04-2012 18:30 ]

• EricJH
Crescendo schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:07:

@ EricJH. Op welke snelheid deze intraint? Dat is 100mbps. Tenminste al ga ik naar de Realtek router eigenschappen, bij 'Adapterinstellingen', staat dat als snelheid weergeven Maar ik zal mijn pa eens vragen op de modem/router in te loggen.
De gegevens die je ziet bij Eigenschappen van je Realtek netwerk kaart (niet de router) zijn die van de LAN verbinding tussen de pc en de router. Dat is een 100 Mb/s verbinding.

Om te zien met welke snelheid de modem verbind,intraint, moet je inloggen op de Experia box via je browser. Ga naar 192.168.2.254 via het adresveld van de browser. Je zult dan gevraagd worden om gebruikersnaam en wachtwoord; ik weet niet welke dat zijn. Ergens in de webinterface zou je de verbindingssnelheid moeten kunnen vinden.

• Crescendo
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1QpjB.jpg

Bedoel je dit?

• EricJH
Dat is wat ik zocht. We weten nu wat voor snelheden we maximaal kunnen verwachten.

Nu terug naar het probleem. Het is van belang te weten wat voor snelheden je bereikt als je de computer via ethernet draad aansluit op je modem. Deze stap is nodig om te kunnen bepalen of Homeplug misschien het probleem is.

• Crescendo
Dat zal een deze dagen getest worden. Kan ook door een laptop bijvoorbeeld rechtstreeks op router om even te testen?

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ja dat kan ook

• Crescendo
Ok, en het kan niet dat het aan de locatie van mijn kamer ligt o.i.d? Ik ga het vanavond proberen met de rechtstreekse kabel, al hebben we een die lang genoeg is.

• Crescendo
Het probleem is waarschijnlijk het stopcontact. Heb hem in mijn broer zijn kamer getest (en dan heb ik het over een homeplug + de stekker van de verdeeldoos (waar al mijn andere PC-kabels in zitten) in geplugd op een verlengkabelrondje, waarna ik vanuit dat ding hem in stopcontacten heb geplugd. Ook getest (speedtest.net) in logeer en studeerkamer, resultaten:

Mijn eigen: op 't moment maximaal 3mbs, upload altijd 4.
Broer: 8 mbps, upload 4
Studeer: 18 mbps upload 4
Logeer: 14 mbps upload 4

Nu was dat zonder KPN tv. Met KPN Tv aan, maar niet op HD kanalen ging er overal zo'n 2 á 3 mbps af. HD aan, nog eens 2 á 3 mbps. (Al ging dat bij de laatste twee 'harder' eraf dan bij 'Broer'. Al met al kwam ik bij 'Studeer' met KPN ITV HD kanaal aan op een mbps van 11, upload 4. Inmiddels overweeg ik om mijn kamer te verplaatsen naar daar.

Mijn pa is nog niet thuis, dus we hebben nog niet getest met ethernet kabel van modem direct naar PC.

• aZuL2001
Je weet dat ook DLan een shared medium is?
Net als Wifi?

Ofwel, hoe meer devices, hoe minder je per device overhoudt.

Abort, Retry, Quake ???

• Crescendo
Ja dat wist ik, maar het kan toch dat het per stopcontact uitmaakt wat je overhoudt aan snelheden. Dus het heeft volgens jou weinig zin om mijn PC op WiFi aan te sluiten?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is niet alleen een shared medium, maar wanneer je aansluitingen over verschillende stroomgroepen verdeeld zijn dan kost dat ook aanzienlijke snelheid, Waarschijnlijk zit jouw broer zijn PC en de Experia in de zelfde groep en jouw stopcontact in een andere groep.

Daarnaast moet je een Homeplug nooit in een verlengkabel stoppen en nooit een device met geschakelde voeding (PC etc.) in de homeplug doen, een homeplug kost je gewoon altijd 1 fysieke aansluiting.

Waarom niet gewoon een kleine switch kopen (5 poort 1Gbps) deze aansluiten op de experia box met een lange kabel (desnoods via een ander pad zodat die weg gewerkt is) en de PC's van jou en je broer daar op aansluiten. Is gelijk een oplossing voor de TV''s op jullie kamers. En geen geklooi met Home Pluggen

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Crescendo
Morgen komt er een monteur van KPN, Experteam, o.i.d om het een en ander rechtstreeks te bekabelen. Volgens mij in ieder geval de PC's beneden en de TV's daar, zodat er meer snelheid voor boven overblijft. En anders is een switch inderdaad ook een oplossing.

Ik snap je tweede alinea wel niet, eigenlijk zeg je gewoon helemaal geen Homeplug gebruiken in combinatie met PC?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Nee wat ik zeg is het volgende:

Wanneer je Homeplug gebruikt, dan moet deze rechtstreeks in de wandcontactdoos (stopcontact), veel homepluggen bieden de mogelijkheid om daar apparaten op aan te sluiten bijvoorbeeld:

WC -> Homeplug -> Electriciteit naar PC

Echter is dit niet aan te raden doordat een geschakelde voeding in een PC toch ruis op de stroomvoorzienen genereerd waardoor het signaal minder wordt. Daarnaast is een verlengsnoer tussen wandcontactdoos en homeplug al helemaal een drama, hoe meer overgangen tussen de Homeplugen hoe meer verlies. Voorbeeld:

(WC = Wandcontact, ETH = Ethernet kabel, HP = Homeplug)

De meest efficiente:
Experiabox <- ETH -> HP<-> WC <------ Bekabeling -------> WC <-> HP <-ETH -> PC

Inefficent (25 - 50% verlies)
Experiabox <- ETH -> HP<-> WC <------ Bekabeling -------> WC <- verlengsnoer -> HP <-ETH -> PC

Inefficent (50- 100% verlies)
Experiabox <- ETH -> HP<-> WC <-- Bekabeling groep 1--> STOPPENKAST <-- Bekabeling groep 2 --> WC <- verlengsnoer -> HP <-ETH -> PC

Daarom heb ik zelf er gewoon voor gekozen om de Homeplug's het huis uit te gooien en gewoon CAT6 bekabeling aangelegd in huis waarbij op begane grond en 1e verdieping een switch staat en een aantal AP's voor WiFi. Wifi alleen voor mobiele devices en de rest 1Gbs bekabeld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Crescendo
Ok dus ik ga proberen voor mezelf duidelijk te maken wat jij zegt. De linker woorden links van Bekabeling heeft allemaal betrekking tot in de meterkast? Dus Experia Box, via ETH kabel aangesloten op Homeplug die in WC zit. Vanuit die WC een kabel trekken naar de WC boven met HP erin. Daar vandaan wederom een ETH naar PC. Dat is met de huidige spullen de beste oplossing volgens jou. Echter stel je voor om een Switch te kopen die aangesloten is op de Experia Box met een kabel, dit alles nog in de meterkast lijkt mij? En dan wil je vanuit dat ding een kabel naar boven hebben (via een ander pad, geen idee wat dat is?) die aansluit op de PC's boven? Ik ben technisch niet heel erg onderlegd zoals je al gemerkt heb, ik probeer het voor mezelf duidelijk te krijgen.
Pagina: 1