een goedenavond,
onlangs heb ik mijn eerste laptop ontvangen. Na wat zoek werk is dit een hp dv6-6b41ed geworden.
Zoals de meeste notebooks(ultrabooks daargelaten) heeft deze laptop switchable graphics.
Dit concept bracht me op een idee. In mijn(ondertussen achterhaalde) gamebak zit een asus 4870hd matrix.
Deze kaart is opzich vrij stil maar gezien het een 4870 is moet zelfs deze koeler geregeld aanslaan. Dit ervaar ik als vrij storend bij het kijken van een film.
Nou kwam ik dus op het idee om een 7300 gt silent naast deze 4870hd te laten draaien, en op zo'n manier een stille kaart te hebben als het lawaai van het een of andere spel niet rondraast.
Is dit mogelijk?
Mijn systeem:
proc: intel core 2quad q9550
mobo: asus p5e deluxe
graka: asus 4870hd matrix (en dus eventueel een 7300gt)
ram: 2x2gb corsair ddr2 800mhz(weet zo niet precies welke)
hdd: 500gb seagate barracuda 7200.12
ssd: ocz vertex 3 120gb
en uiteraard de gebruikelijk overige kaarten die verder niet van belang zijn
onlangs heb ik mijn eerste laptop ontvangen. Na wat zoek werk is dit een hp dv6-6b41ed geworden.
Zoals de meeste notebooks(ultrabooks daargelaten) heeft deze laptop switchable graphics.
Dit concept bracht me op een idee. In mijn(ondertussen achterhaalde) gamebak zit een asus 4870hd matrix.
Deze kaart is opzich vrij stil maar gezien het een 4870 is moet zelfs deze koeler geregeld aanslaan. Dit ervaar ik als vrij storend bij het kijken van een film.
Nou kwam ik dus op het idee om een 7300 gt silent naast deze 4870hd te laten draaien, en op zo'n manier een stille kaart te hebben als het lawaai van het een of andere spel niet rondraast.
Is dit mogelijk?
Mijn systeem:
proc: intel core 2quad q9550
mobo: asus p5e deluxe
graka: asus 4870hd matrix (en dus eventueel een 7300gt)
ram: 2x2gb corsair ddr2 800mhz(weet zo niet precies welke)
hdd: 500gb seagate barracuda 7200.12
ssd: ocz vertex 3 120gb
en uiteraard de gebruikelijk overige kaarten die verder niet van belang zijn