• heilige geit
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-07 15:42
een goedenavond,

onlangs heb ik mijn eerste laptop ontvangen. Na wat zoek werk is dit een hp dv6-6b41ed geworden.
Zoals de meeste notebooks(ultrabooks daargelaten) heeft deze laptop switchable graphics.
Dit concept bracht me op een idee. In mijn(ondertussen achterhaalde) gamebak zit een asus 4870hd matrix.
Deze kaart is opzich vrij stil maar gezien het een 4870 is moet zelfs deze koeler geregeld aanslaan. Dit ervaar ik als vrij storend bij het kijken van een film.
Nou kwam ik dus op het idee om een 7300 gt silent naast deze 4870hd te laten draaien, en op zo'n manier een stille kaart te hebben als het lawaai van het een of andere spel niet rondraast.
Is dit mogelijk?

Mijn systeem:
proc: intel core 2quad q9550
mobo: asus p5e deluxe
graka: asus 4870hd matrix (en dus eventueel een 7300gt)
ram: 2x2gb corsair ddr2 800mhz(weet zo niet precies welke)
hdd: 500gb seagate barracuda 7200.12
ssd: ocz vertex 3 120gb
en uiteraard de gebruikelijk overige kaarten die verder niet van belang zijn

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15:10
Je wilt dus in je desktop een soort switchable graphics tussen je 4870 en een 7300GT? Nee dat zal niet werken.

De switchable graphics gaan normaal tussen IGP - dedicated kaart, en worden bovendien aangestuurd door bepaalde functionaliteit in het BIOS / Chipset, die dit specifiek moeten ondersteunen.

• Fallen Angel
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Fallen Angel

Drum my Bass || Love my Lain

Als je monitor 2 inputs heeft kun je wel wat in elkaar knutselen :)

Andre Manuel: "Een goeie tukker, is geen motherfucker"

Grammatica; het is echt niet optioneel.

• heilige geit
hmm, ik had al zo'n vermoeden dat dit in principe niet mogeijk zou zijn, maar we zijn nog steeds tweakers toch?! :) En ik heb inderdaad meerdere inputs op mijn scherm. Bovendien heb ik er twee dezelfde schermen aanhangen dus zou altijd nog kunnen switchen tussen het ene beeldscherm voor de 7300gt en de ander voor de 4870hd

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-10 23:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt kaarten en schermen natuurlijk volledig uitzetten, waardoor de koeling ook niet aan hoeft te slaan, maar of dat is waar jij naar zoekt...

Ik zou eerder een mooie grote fan installeren (12CM low noise) en die de videokaart laten koelen. Is waarschijnlijk nog stiller dan je huidige setup. (die fan op de videokaart zelf ff uitzetten dan voor geluidsafname) :)

[Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 28-04-2012 20:22]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• heilige geit
het is gedeeltelijk waar ik naar zoek, indien je een kaart (desnoods manueel) uit zou kunnen schakelen terwijl het os gewoon draaid en tegelijkertijd omschakelen naar de andere kaart, dan is dit prcies wat ik zoek.
is dit mogelijk? eventueel met een batch bestandje(of iets in die richting)

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

Je kan 't vast scripten ja. En Windows 7 ondersteunt prima verschillende videodrivers tegelijk. Ik zou toch zelf ook voor een andere oplossing gaan. Betere koeling bijvoorbeeld, of je videokaart wat onderklokken bij het afspelen van films.

Dat laatste is erg gemakkelijk, je kan gewoon profielen maken die de kloksnelheid per gebruikte applicatie automatisch instellen. Met MSI Afterburner (voorheen Rivatuner) bijvoorbeeld. Link

[Voor 15% gewijzigd door Fallen Angel op 28-04-2012 22:57]

• heilige geit
oke, bedankt voor alle ideeen maar dan houd het hier geloof ik toch op. de kaart heeft namelijk al een hele poos een sterke hekel aan het morrelen met de clockspeeds dan gaat hij artefacten als een gek. Echter als ik hem op de stock clocks laat dan is er absoluut niets aan de hand. En echt nog geld investeren in deze bak was ik ook niet van plan(arm studentje he:))

• Fallen Angel
  • Niet online

Fallen Angel

heilige geit schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:30:
oke, bedankt voor alle ideeen maar dan houd het hier geloof ik toch op. de kaart heeft namelijk al een hele poos een sterke hekel aan het morrelen met de clockspeeds dan gaat hij artefacten als een gek. Echter als ik hem op de stock clocks laat dan is er absoluut niets aan de hand. En echt nog geld investeren in deze bak was ik ook niet van plan(arm studentje he:))
Ook bij lagere clockspeeds? Weird...

• heilige geit
ja klopt, jammer genoeg kwam ik er kort na de garantie periode pas achter(nooit gerommeld met de kloksnelheden). Pas nu hij echt moeite begint te krijgen met het spelen van bepaalde spellen en ik dus probeerde hem hoger te klokken, kwam het euvel aan het licht. Maargoed hij moet het nog even een half jaartje volhouden, dan word het de opvolger van de server van de website van mijn bedrijf.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee