Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb al men films/series op de pc staan. Nu maak ik die beschikbaar via een thuisnetwerk via de router, en speel die dan af via een laptop die dmv een hdmi kabel verbonden wordt met de tv.

Echter vind ik dat een verre van ideale manier, de laptop is namelijk niet altijd beschikbaar, maakt vrij veel lawaai, en is niet zo gemakkelijk in gebruik.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een andere manier. Een HTPC leek direct een goede oplossing, maar viel toch te duur uit, ik geraak maar niet onder de €300.

Dus nu kijk ik uit naar een goede mediaspeler om dit te doen, ik geraak er echter maar niet uit wat ik nu moet kopen.

Mijn eisen zijn:

- Alle normale formaten kunnen afspelen: mp4, mkv, avi.
Andere minder voorkomende formaten kunnen afspelen, zoals flv, md5 en wmv, is leuk maar niet noodzakelijk.
- Alle normale codecs: H.264, mpeg-2, mpeg 4 xvid.
Anderen zoals webm is leuk maar niet noddzakelijk.
- Audio kunnen afspelen :)
- 1080p met hoge bitrates (blurayrips, >20 000 kb/s) vloeiend kunnen afspelen . Zeer belangrijk.
- opgeslagen .srt kunnen afspelen
- Niet te moeilijk in gebruik zijn. Mogelijkheden om er bv xbmc op te zetten is natuurlijk een plus.
- Een UI die niet om de haverklap hapert.
- Wifi en ethernet aansluiting hebben
- Minstens 1 usb aansluiting, liefst 3.0.
- Een hdd kunnen aansluiten is een plus maar zeker geen vereiste.
- Andere zaken, zoals apps, browsen, ... doen er niet toe.
- Geen geluid als een grasmaaier maken.
- Liefst < €150. Meer mag als ie anders niet vloeiend zeer hoge bitrates kan afspelen.
- afstandsbediening

Zelf kom ik uit bij de pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box, maar ik vraag mij af of er geen betere alternatieven zijn.

Bij voorbaat dank

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:55
Heel simpel ;)

http://www.mediacentersho...61920/iconbit-xds73d.html

speelt echt alles af, van mp3 to 45 GB bluray... zonder haperen

[ Voor 60% gewijzigd door FeaR op 28-04-2012 23:35 . Reden: De gehele link doet de lay-out niet ten goede ]

MuziekLiefhebbert

Verwijderd

Ik begrijp dat jij deze hebt? Is dit de iconBIT XDS1003D ('iets' ander uiterlijk) zonder HDD inbouwmogelijkheid?

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:55
Yep... zelfde mogelijkheden maar dan zonder de HD inbouw...

Speel alles van mijn NAS dus een HD is niet noodzakelijk...

MuziekLiefhebbert

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24
Ik ben nu ook op zoek naar een mediaspeler. Ik twijfel tussen de iconBIT en de boxee box. Kan iemand mij precies een voorkeur geven?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
De iconbit heeft geen wifi.
De boxee box, kan die over wifi hoge bitrates streamen?
Pagina: 1