[XP] Monitor "out of range" na installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik heb hier een Pentium 4 waar ik Windows XP op wil installeren. De computer bevat enkel het moederbord en geen aparte video/audio kaarten. Alles is onboard.

De installatie verloopt prima totdat op een gegeven ogenblik het scherm op zwart gaat en het de melding geeft "out of range".

Ik heb de computer op een andere monitor geprobeerd maar ook deze zegt "out of range". :?

Nu kan het zijn dat XP de drivers van de onboard video niet direct voorhanden heeft en zo'n lage resolutie geeft dat de monitor(en) dit niet meer kunnen weergeven. Maar, dit heb ik in een verleden (ook bij deze pc) ook wel eens gehad en hoe laag de resolutie ook word, het beeld ging nooit op zwart. 4 kleuren bij 640x480 leek nergens na maar je kon tenminste nog wel de instellingen veranderen.

Iemand een idee waarom na de setup van XP het beeld ineens out of range gaat?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 15:53
Lijkt toch iets met de driver te maken te hebben. Als de setup wel afgerond wordt, probeer dan eens in veilige modus te starten, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb je nog een oude beeldbuis om het mee te proberen?
Denk toch dat het 640x480 is en/of te lage refresh rate, of 4:3 op een breedbeeld LCD

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-04-2012 01:15 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je 'm nog herstarten en met F8 voor VGA mode kiezen? (640x480)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Nee, niets van dat heeft geholpen.

Totdat ik de monitorkabel wat fermer aandrukte, toen kreeg ik wel ineens beeld. :?

Blijft een beetje vaag,

Mijn YouTube Channel