Toon posts:

KPN Snelheids aanpassing ADSL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:20
Hallo tweakers,

Ik heb een vraag over de KPN snelheids aanpassing die mogelijk is in de "mijn kpn shop" op hun website.

Op het moment heb ik een 8mbit abbonement (ADSL, via het telefoonlijntje) Maar nu zag ik dat ik ook de mogelijkheid heb tot 40mbit _/-\o_

Maar, is dit mogelijk via de telefoonlijn? Ik dacht dat ADSL altijd tot ~24mbit ging (wat je toch nooit haalde).

Als vraag heb ik dus:

Kan ik de 40mbit abbo nemen zonder dat ik dingen moet gaan wijzigen in de aansluiting/router etc. (ik ga ervan uit dat het adsl2 is wat ik nu heb, en het nieuwe 40mbit dus VDSL is).

Alleen weet ik niet goed wat dat VDSL precies inhoud, ik blijf met de VDSL 40mbit dus gewoon mijn experiabox behouden die via een splitter op de telefoonlijn is aangesloten?

Alvast bedankt voor de hulp. Ik ben niet zo goed in al die netwerk termen, en via wikipedia werd het nog niet echt duidelijk.

aadje93.

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 00:00
Klopt kpn heeft snelheid verhoging doorgevoerd onder heen dsl abbomenten,
Onder dsl valt adsl en vdsl onder.

vdsl werkt ook via de telefoon lijn alleen de buitenring in je dorp/stad is glasvezel geworden om vdsl mogelijk te maken met tussen stations.

adsl2+ kan idd max tot 24mbit.

als eerste je abbo die je nu hebt loopt via adsl 1
Wil je na het abbo 40mbit wat over vdsl loopt zijn 2dingen van belang je wijkcentrale moet er voor aangepast zijn dat is veel plekken niet het geval. waardoor je op adsl2+ gezet wordt en je het abbo snelheid niet haald.
Mocht het wel leverbaar zijn krijg je nieuw modem toegestuurd die vdsl ondersteund wat dat doet je van jou zeker niet als je namelijk nog op adsl1 zit.
kwa aansluiting blijft alles zelfde.

Ik zou als ik je was eerst even kpn helpdesk bellen om te laten controleren als vdsl wel leverbaar is op je adres anders heeft het totaal geen zin om van abbo te wisselen.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:52
40 Mbit is haalbaar via de koperkabel, sterker nog, hoger is ook mogelijk.
Maar wat je al zegt, ADSL gaat tot ongeveer 24 Mbit, maar wordt meestal tot maximaal 20 Mbit geleverd.

Als je nu een ADSL2+ modem hebt, zal deze vervangen worden door een VDSL2 modem.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het lijkt me dat KPN zelf je daar e.e.a. over moet kunnen vertellen. Vraag ze wat voor jou de mogelijkheden zijn en vraag ook naar jouw afstand tot de centrale. De maximaal haalbare snelheid van VDSL2 is nogal sterk afhankelijk van die afstand

Vraag je wel af of je die hogere snelheid ook echt nodig hebt/zult gebruiken en wat de eventuele meerkosten zijn.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 14:52
Als je je postcode naar me stuurt kan ik wel zien of er een vdsl kast bij je in de buurt staat en ongeveer de afstand.

Qua bekabeling hoef je niets te veranderen, je krijgt waarschijnlijk wel een nieuwe experiabox en de splitter heb je dan niet meer nodig, omdat je dan waarschijnlijk gaat bellen via het modem.
Vergeet trouwens niet dat het abonnement TOT 40mbit/s gaat en dit geen gegarandeerde snelheden zijn. Als je ook interactieve tv neemt gaat er nog eens een mbit/s of 6 af.

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 21:30
Als je een Thomson TG787, TG789 of een ZTE Experiabox hebt hoef je geen nieuw modem te installeren, anders wel. Je krijgt hoe dan ook een nieuw modem.

• aadje93
Allereerst bedankt voor de zeer snelle respons van iedereen en de uitleg.

Ik heb op het moment een KPN Experiabox, een thomson TG789vn Deze moet VDSL2 aan kunnen als ik een paar router winkels mag geloven.

Ik denk dat ik dus gewoon de 40mbits aanpassing kan doen, maar de snelheid ga ik niet halen. Ik zit ongeveer een 2200m van de wijkcentrale (3405)

Voor alle zekerheid zal ik maandag even de KPN opbellen, maar ik vind het zonde om te gaan bellen als het volgens mede-tweakers toch niet mogelijk is.

Bedankt voor de input, mensen die zelf een soortgelijk abbo hebben hoor ik ook graag ervaring van.

EDIT:

Voor de duidelijkheid, wij hebben de experia box dus alleen voor het internet, de telefoon gaat in de splitter, de experia box ook

[Voor 10% gewijzigd door aadje93 op 28-04-2012 17:47]

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 21:30
Op 2200 meter is het twijfelachtig of je überhaupt omgezet wordt naar VDSL2. De snelheid zal niet veel meer dan 20mbit worden.

• aadje93
Ik heb nu 8mbit (wat ik ook helemaal volledig krijg)

En betaal nu €25/maand.

Als ik dan voor €35/maand naar 20mbit of meer ga (er zijn geen anderre abbo's beschikbaar om uit te kiezen) Ben ik er al blij mee. Per Mb betaal ik dan stuk minder

Alles wat ik vanaf 11,2Mb krijg is per Mb goedkoper (8/25 * 35)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kalkran schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:40:
Als je je postcode naar me stuurt kan ik wel zien of er een vdsl kast bij je in de buurt staat en ongeveer de afstand.
Even terzijde... Jij hebt blijkbaar toegang tot zaken waar de gewone sterveling geen toegang toe heeft. Ik heb "ADSL van KPN" bij XS4All. Gaat bij mij ook een snelheidsverhoging doorgevoerd worden?

• aadje93
//offtopic

@ captjack. De snelheids verhoging is al doorgevoerd in de abbo's, maar je kunt bij KPN na 3 maanden contracts duur elke maand kosteloos je abbonement veranderren voor de looptijd van het afgesloten abbonement (dus je neemt geen nieuw jaar abbonement tijdens je afgesloten abbonement)

Je sluit een 8mb abbo af, na 3 maanden ga je over naar 40. En na 9 maanden loopt je contract voor 40mb dan gewoon af.

// ontopic

Dit is wat ik zie:

http://i47.tinypic.com/rh4mqf.png

Zoals je ziet, de mogelijkheid die ik kan kiezen is Of 8mb (wat ik nu heb) Of 40mb.

• NDymyon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-04 18:25
Op 2200 meter van de centrale zul je denk ik niet naar VDSL overgaan, noch zul je er veel profijt van hebben als het wel gebeurt. Ik denk eerlijk gezegd dat je tenzij alles helemaal perfect is ook niet de 16/20 mbit zult halen die de KPN normaal stuurt naar standaard abonnementen op ADSL2+, maar boven de 11.2 zul je wel komen.

Over de aansluiting in huis: tenzij die nu al goed is, heb je wel kans dat je wat dichter op de hoofdaansluiting moet gaan zitten met je experiabox.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

Speedmaster

Make my day...

NDymyon schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:48:
Op 2200 meter van de centrale zul je denk ik niet naar VDSL overgaan, noch zul je er veel profijt van hebben als het wel gebeurt. Ik denk eerlijk gezegd dat je tenzij alles helemaal perfect is ook niet de 16/20 mbit zult halen die de KPN normaal stuurt naar standaard abonnementen op ADSL2+, maar boven de 11.2 zul je wel komen.
Er zit wel een verschil in afstand aangezien ADSL uit de centrale komt ( in bovenstaand geval dus 2200 meter) en VDSL uit de wijkkast kan komen, wat altijd dichterbij is dan die 2200 meter, dus de kans op een hogere snelheid is zeer aannemelijk. Beantwoord dus even de vraag wat je postcode is zodat Kalkran kan kijken of er een wijkkast in de buurt staat.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11-2022
Houd er rekening mee dat je nu inderdaad een splitter gebruikt (linesharing; ofwel gewone telefonie + internet over de zelfde kabel).

Naar mijn beste weten is dat bij VDSL2 niet meer mogelijk en gebruikt VDSL2 de volledige koperkabel. In jou geval zou het dus WEL je thuissituatie veranderen.

Uiteraard zou je de aanpassing naar VDSL misschien wel direct kunnen combineren met Internet+Bellen; maar das een heel andere discussie :)

• aadje93
Na wat google werk over ISDN kom ik tot de conclusie dat ik voor 99% zeker ben dat wij dat niet hebben.

De telefoonkabel komt bij ons binnen, gaat in een lasdop. En uit de lasdop komt een kabeltje die naar de splitter gaat, en een kabel die naar de 2e telefoon in het huis loopt. Maar deze werken via hetzelfde "kanaal" (neem 1 telefoon op, en neem de ander op, je hoort hetzelfde gesprek/kan meeluisteren met het gesprek).

Er is ook geen kastje aanwezig zoals ik dat op wikipedia tegenkom als ik op ISDN zoek.

Ik ga morgen/dinsdag is even bellen met KPN om te vragen of hun het duidelijk kunnen uitleggen.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Als je ISDN hebt gaat er vanaf het hoofdpunt een kabel naar een NT1 kastje
die is klein en vierkant ongeveer ter grootte van een laptop
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee