Mag dit wel? Vodafone: niet toegestaan om Skype of Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Momenteel is er een poll op de homepage over de telefoon abonnementen. Ik dacht dus: laat ik eens even de telecom providers vergelijken die ik ken (Ben, Simpel, T-Mobile, Vodafone en KPN). Ik kwam dit net dus tegen op de website van Vodafone:
Met het Bel+Sms+Web Sim Only abonnement is het niet toegestaan je mobiel te gebruiken voor VoIP en SMSoIP diensten en als modem voor pc/laptop.
Dat laatste snap ik nog wel (dat je het niet mag gebruiken als modem voor pc/laptop), maar mag dat eerste wel? Ik dacht dat er in 2011 een netneutraliteit-wet was aangenomen.

Er staat in principe letterlijk dat je via de internetverbinding niet met bellen (zoals Skypen) of SMS'en (Whatsapp).

Mag dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 15:23
Uniciteit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:27:
Momenteel is er een poll op de homepage over de telefoon abonnementen. Ik dacht dus: laat ik eens even de telecom providers vergelijken die ik ken (Ben, Simpel, T-Mobile, Vodafone en KPN). Ik kwam dit net dus tegen op de website van Vodafone:

[...]

Dat laatste snap ik nog wel (dat je het niet mag gebruiken als modem voor pc/laptop), maar mag dat eerste wel? Ik dacht dat er in 2011 een netneutraliteit-wet was aangenomen.

Er staat in principe letterlijk dat je via de internetverbinding niet met bellen (zoals Skypen) of SMS'en (Whatsapp).

Mag dit wel?
Ja, want de Eerste Kamer moet de wetswijziging (waarin netneutraliteit wordt geregeld) nog behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 13:24

itarix

404 soul not found

whatsapp valt volgens mij niet onder SMSoIP want dit is geen sms maar een ander protocol.
Met SMSoIP doelen ze meer op diensten waarmee je via het internet een smsje kan sturen naar een echt telefoon toestel zoals bijvoorbeeld via http://www.voipbuster.com/