Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop terug naar fabriekinstellingen??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.153 views

Verwijderd

Topicstarter
Kerels,

Ik wil mijn laptop graag terugzetten naar de fabriekinstellingen, maar ik heb na aanschaf geen herstel cd-rom gebrand.

Zijn er andere manieren om een laptop terug te zetten naar de fabriekinstellingen?

Mijn laptop werkt wel gewoon, maar hij is gewoon traag en ik wil hem dus graag net zo snel als voorheen krijgen. Weet overigens ook niet of er een virus of iets op zit.

Mijn laptop is:
HP G62-B60SD

http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/209py02.jpg
Heb wel een recovery schijf zo te zien...

Kan iemand me helpen :D

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom niet gewoon Windows opnieuw installeren? Schoner dan fabrieksinstellingen!!! Geen bloatware.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen windows cd, die zat er ook niet bij.

maar als ik windows opnieuw installeer, ben ik dan niet alle software etc kwijt die door de fabrikant/leverancier is geinstalleerd?

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-04 08:54
"alle software etc die door de fabrikant/leverancier is geinstalleerd" = bloatware ;)

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17
Als je Windows schoon installeert, kan je deze gewoon downloaden bij HP. Alleen alle trial software staat er dan niet op. Is vaak het eerste wat je er vanaf gooit.

Maar kijk eens bij deze link, je kan namelijk via F11 restoren: http://h10025.www1.hp.com...438#RestoreWithoutWindows

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ISO hier downloaden:
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.html

En de code op je laptop gebruiken om te activeren.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik ben zelf ook voorstander om niet de recovery te gebruiken. Ik installeer dus direct een nieuwe schone Windows, en gebruik dus niet de voorgeinstalleerde bloated Windows.

Het enige wat je wel eigenlijk eerst moet doen voordat je die stap maakt, alle drivers downloaden en op een USB-stick/CD-R zetten. Het is lullig als je een verse Windows hebt, en je geen drivers hebt voor je netwerk, zodat je dat achteraf niet op de machine zelf kan downloaden.

Maar de recovery kan gewoon gestart worden. De bestanden staan op je D schijf (heet dan ook recovery). Alles wat op je C-schijf staat zal je kwijtraken. Maar dat is natuurlijk ook als je de boel met een ISO herinstalleerd (die je van willy1986 z'n link kan downloaden).

Ik mik zelf ook altijd die extra onnodige recovery partitie van de schijf af. Zonde van de ruimte, gezien ik dat toch nooit ga gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:53
Het eerste wat ik bij een laptop doe is een recovery op DVD branden (mocht je hem ooit verkopen), vervolgens volledig formatteren en met een Windows (of andere) ISO helemaal opnieuw beginnen.

Mijn advies: Een Windows ISO downloaden en de drivers en opnieuw beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 28-04-2012 16:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe formateer je hem volledig dan? sorry, maar ik heb echt geen verstand van laptops :P

Verwijderd

Topicstarter
moet de iso dus dowloaden volgens bovenstaande link. Waar kan ik alle nodige drivers downloaden?

wil er iemand mij misschien d.m.v. ping of iets begeleiden?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Opnieuw Windows installeren is zorgen dat de DVD in de dvd-brander zit, en de laptop opnieuw starten (dat vind ik de makkelijkste manier). Misschien moet je dan even in de BIOS instellen dat de eerste bron van booten je DVD station is.

Dan krijg je op een goed moment een bijna gelijk scherm als in je screenshot, met de keuze op welk partitie je Windows wil installeren. Daar kan je ook partities weggooien. Ik gooi daar alles weg, en maak een nieuwe partitie aan. De setup zal dan zelf gaan formatteren.

Verstand van laptops is ook niet nodig, want voor dekstops werkt dat precies het zelfde. Het is immers het zelfde product, maar in een andere samenstelling.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:05:
moet de iso dus dowloaden volgens bovenstaande link. Waar kan ik alle nodige drivers downloaden?

[..]
Op de link die je zelf geplaats heb, staat naast het plaatje: Software & Driver downloads.

Lijkt me heel erg vanzelf sprekend dat je daar dan ook de driver kan downloaden ;) Download daar alles wat je kan downloaden, en dan kan je ook niks missen.

Kind kan de was doen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door RaZ op 28-04-2012 17:10 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb geen windows cd?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan moet je die downloaden he. De link is al gepost, en ik heb je ook al op die post gewezen.

Die computermevrouw, Charlene dus, is gewoon grappig, en moet je totaal niet serieus nemen. Ze heeft totaal geen sjoege van waar ze het over heeft.

Dus:
Download Windows van de site die eerder genoemt is.
Download alles driver van de pagina die je zelf gepost heb.

En je kan Windows installeren.

Ey!! Macarena \o/

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17
Lees dit topic dan nog eens goed door. Daar wordt uitgelegd hoe je aan zo'n DVD komt, namelijk door de ISO te downloaden en te branden op een DVD.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het ook op USB zetten? heb momenteel geen dvd-roms in huis

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:56

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:18:
Kan ik het ook op USB zetten? heb momenteel geen dvd-roms in huis
dat kan ook gewoon, maar heb je wel de iso nodig.

GiTS

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:02

My favorite programming language is solder.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, maar dat is een stuk lastiger. En aangezien je voornamelijk hier over belangrijke informatie heen leest, denk ik niet dat je dat gaat lukken zonder dat er een stappenplan komt. NoFI verders natuurlijk.

Mijn advies is dan ook om de makklijkste manier aan te houden om het niet ingewikkelder te maken dan het is. Download nu gewoon alles wat je nodig hebt, en koop een DVD±RW, wanneer je daar tijd voor hebt.

Zou mij niets verbazen als de AlbertHeijn ze zelfs ook verkoopt, en kan je die nu misschien ook nog wel kopen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ik rij nu even naar de ah om wat dvd rw te halen.

wil iemand dan ajb alvast een stappenplan voor mij maken. Sorry, maar ik heb echt de ballen verstand van computers

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:28:
Goed idee, ik rij nu even naar de ah om wat dvd rw te halen.

wil iemand dan ajb alvast een stappenplan voor mij maken. Sorry, maar ik heb echt de ballen verstand van computers
het verschil van de op usb methode en op dvd methode verschilt niet zoveel.
stappenplan is meer voor wat ervoor en erna komt.

GiTS

Verwijderd

Topicstarter
heb een lege cd-r gevonden, dit is toch hetzelfde als een dvd-rw?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het stappenplan heb ik hier in dit topic al gemeld. Ook heb ik je DM beantwoord met exact hetzelfde plan daarin.

Maar als je dat nu niet snapt, zal je het straks ook niet snappen. Voer dan die herstel uit zoals in je plaatje (zet vinkje bij ja, en klik op volgende). Andere optie is om dat ding bij een computerzaak te brengen, en vragen of zij dat voor je willen doen. Kost je misschien 25-50 euro voor arbeidsloon. Zeker als je zelf alles aanlevert.

Op een CD past 800mb, op een DVD 4,37GB. de enige overeenkomst is de maat en dat ze beide rond zijn.

Nee, je kan geen download van tegen de 4GB op een CD branden.

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 28-04-2012 17:35 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
ik moet dus alle drivers op usb zetten en de iso op een leeg cd.

Dan cd erin en opnieuw starten en gaat dan alles vanzelf?

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:36:
ik moet dus alle drivers op usb zetten en de iso op een leeg cd.

Dan cd erin en opnieuw starten en gaat dan alles vanzelf?
stappenplan gelezen?

GiTS

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan moet ik toch even naar de ah :P.

Daarna zal ik alle drivers op usb zetten
ISO op dvd branden

hoe kan ik dan bij het opstarten vanaf de dvd beginnen?

Kan ik overigens wel een dvd branden op mijn laptop?

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:40:
oke, dan moet ik toch even naar de ah :P.

Daarna zal ik alle drivers op usb zetten
ISO op dvd branden

hoe kan ik dan bij het opstarten vanaf de dvd beginnen?

Kan ik overigens wel een dvd branden op mijn laptop?
ik zou eerst gewoon de iso downloaden, die heb je zowiezo nodig,
dan kan je bepalen of je mbv de dvd methode of usb methode wilt doen.

GiTS

Verwijderd

Topicstarter
kan ik met mijn laptop een dvd branden?

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:13

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:44:
kan ik met mijn laptop een dvd branden?
Dat kan.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben je ons nu gewoon in de zeik aan het nemen? De link die je zelf plaatste eerder bij het openen van dit topic, staat ook een link naar de handleiding. Ga die eens doorlezen.

Je vraagt nu naar de bekende weg.

Edit:

En stel geen vragen in mijn DM waar je hier al antwoord op hebt gehad. Ik heb je al verteld dat ik buiten het forum geen ondersteuning aan je ga bieden.

[ Voor 28% gewijzigd door RaZ op 28-04-2012 17:56 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem niemand in de zeik, omdat ik hier op tweakers een account heb, wil dat niet zeggen dat ik verstand heb van computers. Het enige dat ik op computers doe is werken, meer niet.

Ik ben nu bezig om alle drivers op usb te zetten

ik ga zo naar de ah om een dvd rom te halen en de iso hier op te branden

het enige wat ik dan moet doen is via het opstarten de dvd starten toch?

je kan het mij niet kwalijk nemen dat ik dit allemaal niet weet. Niet iedereen heeft verstand van computers.

Verwijderd

Topicstarter
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=4315438#N519

moet ik hier alle 9 netwerk drivers en alle 3 geografische drivers downloaden of eentje?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:29:
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=4315438#N519

moet ik hier alle 9 netwerk drivers en alle 3 geografische drivers downloaden of eentje?
RaZ schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:17:
Dan moet je die downloaden he. De link is al gepost, en ik heb je ook al op die post gewezen.

Die computermevrouw, Charlene dus, is gewoon grappig, en moet je totaal niet serieus nemen. Ze heeft totaal geen sjoege van waar ze het over heeft.

Dus:
Download Windows van de site die eerder genoemt is.
Download alle drivers van de pagina die je zelf gepost heb.

En je kan Windows installeren.
Als je niet weet welke je moet hebben, pak dan alle drivers, dan weet je zeker dat je altijd de juitste er bij hebt zitten, ipv de verkeerde pakt.

Dat heeft 0,0 met verstand van laptops of computers in z'n algemeenheid te maken, maar met nadenken.

Ey!! Macarena \o/

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
In de zeik nemen of niet: het lijkt hier een helpdesk vanjewelste. Vele vragen zijn simpelweg te achterhalen door Google te raadplegen. Dat komt de sfeer ook niet ten goede en om escalatie te voorkomen gaat dit topic dan maar op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.