Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volvo loopt niet meer op gas!

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
Mijn auto liep vandaag na het tanken opeens niet meer op gas wat ik erg apart vond.
De verbruiksmeter van lpg deed het ook niet meer, dus ik denk aan een zekering.
Ik bedoel dus het knopje waarmee je kan overschakelen van gas naar benzine en die aangeeft hoeveel gas je nog hebt. Mijn installatie is een Vialle waarvan de lpg pomp vorig jaar is vervangen dus dit kan het ook niet zijn. De auto heeft altijd perfect gelopen op lpg zonder merkbaar verschil met benzine.

Wie o wie kan mij hierbij helpen de gouden tip beloon ik met een kratje bier!
Rijden word wel erg duur zo op benzine!

Overige gegevens:

Auto: Volvo V70 uit 2002 met 170 pk
LPG installatie: Vialle LPG G3
Kmstand: 300.000

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Relais stuk wellicht? :P

Volvotips.com

• MrN
Hoe zie ik dat en wat is dat?
Kan ik dat zelf vervangen?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Meten is weten! :P Als je een multimeter hebt kan je nagaan of dat ding überhaupt stroom krijgt of dat 'ie wel inslaat. Maar ik vermoed dus dat het relais stuk is. Een LPG-inbouwer of je garage kan zo zien/meten wat er mis is. Ik denk dat het redelijk eenvoudig is. :)

Volvotips.com

• MrN
Ja even aankijken misschien doet ie het zo wel weer!
Garage word pas volgende week dus nu een weekend op benzine rijden.

• MrN
Ik zit zelf te denken aan een zekering gezien het plotselinge uitvallen maar kan deze nergens vinden zowel onder de motorkap als in de kofferbak niet.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Vergeet dan niet eerst na te denken waarom die zekering eventueel gesmolten is. Eerst de oorzaak verhelpen, dan zekering vervangen.

Ik heb verder totaal geen verstand van LPG installaties, dus daar kan ik je helaas niet mee verder helpen.

Life is not about specs, it is about joy!

• MrN
Zekeringen inmiddels vervangen en deze waren niet kapot maar heb ze toch preventief vervangen.
Probleem blijkt echter niet opgelost te zijn...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Een zekering die niet kapot is vervangen gaat weinig oplossen inderdaad :+

Verwijderd

Onder je motorkap zit een magnetisch relais/spoel. Die dingen gaan na heel veel kilometers nog wel s stuk. Die dingen zitten vaak onderin en kunnen scheuren.
En meten is weten, met een multimeter controleren of je massa hebt in de bedrading van je lpg installatie. Bij mij is dat een keer het issue geweest.
Verder, pas op met garages, er zijn er die niet goed met lpg installaties overweg kunnen en meer dan eens het verkeerde repareren voor teveel geld.

• MrN
@Maegrim Weet ik maar goed ik ben af en toe wel van het preventief vervangen nu kan ik de zekering uitsluiten.

@Darthraider Ik snap wat je bedoelt en heb dan ook een aantal adressen voor onderhoud waarvan ik weet dat ze het goed doen. Massa nameten heb ik geen kaas van gegeten en ga ik derhalve dan ook niet zelf doen.

• MrN
Er hangt een gebroken rood groen kabeltje onder het dashboard bij de pedalen.
Zou dit het kunnen zijn?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die zou eerder van de cruise control of gaspedaalsensor kunnen zijn. :P

Volvotips.com

• MrN
Die doen het allebei wel dus niet van die twee en dat kabeltje was eerder nog niet gebroken naar mijn weten.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:23

NoFearCreations

3DPrint the world!

Draad naar de schakelaar/meter op het dash? Tis voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik gas installaties inbouwde voor me werk, dus weet het niet meer precies.

---RAWE CEEK!!!---

• MrN
Ja zon vermoeden heb ik ook maar kan ik echter niet bevestigen.

• MrN
Probleem is opgelost de gehele kabelboom naar de schakelaar bleek te zijn doorgesneden omdat deze niet optimaal was weggeplaatst achter het dashboard. Vermoedelijk ergens langsgeschuurd en door remmen of andere actie in 1 keer recht doorgescheurd.
Alles is nu weer aan elkaar gesoldeerd en fatsoenlijk achter het dashboard geplaatst en de LPG installatie doet het weer perfect.
Pagina: 1