Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik bezig met het maken van de een kast waar de bediening en dergelijke van mijn eigen soundsysteem inkomt.
Nu wou ik dit goed belichten en heb ik na wat zoeken voor ccfl buizen gekozen nu heb ik er zo'n 14 ongeveer nodig alleen weet ik niet precies hoe ik er zoveel aan zou moeten sluiten. In die kast zit ook een pc voeding heb. En heb ik dan perse zo'n inverter nodig of kan ik alle buizen in serie op de 5v lijn van de voeding aansluiten?

Het gaat om deze ccfl buizen:http://www.conrad.nl/ce/nl/product/720099/Koude-kathode-lamp-700-V-5-W-62-mA-Blauw/SHOP_AREA_17393&promotionareaSearchDetail=005

en om deze voeding: http://www.pixmania.nl/nl...oeding-atx-5000s-480.html

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

inverter is verplicht ja, 5V is iets anders dan 700V, dat snap je hopelijk wel ;)

verder worden die inverters normaal aangesloten op de 12V, en zitten er meestal 2 CCFL's op aangesloten

dat is geen hele goede deal, bij n beetje pc zaak koop je voor 10-12 euro n setje met inverter en 2 ccfl's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
AlexanderB schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:56:
inverter is verplicht ja, 5V is iets anders dan 700V, dat snap je hopelijk wel ;)

verder worden die inverters normaal aangesloten op de 12V, en zitten er meestal 2 CCFL's op aangesloten

dat is geen hele goede deal, bij n beetje pc zaak koop je voor 10-12 euro n setje met inverter en 2 ccfl's..
hahah ja dat snap ik wel maar ik vroeg het me gewoon even af.
dus dan zou ik eigenlijk 7 inverters moeten hebben ervoor. Ik neem aan dat ik deze gewoon allemaal op dezelfde 12V lijn kan aansluiten (mits het aantal A dat toelaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

yep, en yep, maar dat zal wel lukken, zoveel stroom trekken ze nou ook weer niet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
oke dan moet het verder wel lukken denk ik.
Misschien nog een tip waar ik ze beste kan kopen(webshop het liefste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

eeuh.. ik heb ze 2x besteld, en beide gewoon met andere onderdelen mee.. heb je niet een "favoriete" webwinkel waar je graag je pc spul besteld? ze hebben dat soort dingen meestal wel.. (en anders kijk je bij n aantal "bekende namen" waar ze t goedkoopste zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult bij je CCFL's werl een inverter nodig hebben hier: http://www.baco-army-good...rintje-hoge-spanning.html Hebben ze ze niet al te duur.
Afbeeldingslocatie: http://www.baco-army-goods.nl/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/5/4/548_omvormer_printje_hoge_spanning_1.jpg
Je kan er twee buisjes op aansluiten.
Denk er wel om dat het ding zeker 2 (twee) Ampère vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Ik heb al gevonden waar ik het ga bestellen bij azerty zijn ze redelijk goedkoop te krijgen.
Even nog een vraag ik wil een knop zoals bij een computer zegmaar dat wanneer je die indrukt schiet het knopje terug en gaat de pc aan Wat moet ik hiervoor doen om dat voor elkaar te krijgen?

Ik weet wel dat er van die knoppen bestaan dat wanneer je erop drukt deze vast blijven staan en dus contact blijven maken maar dit bedoel ik dus niet (hoop dat het duidelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je bedoelt gewoon een tactile switch denk ik.
By the way, je gaat die voeding toch niet voor een PC gebruiken he? Zo ja, 99% kans dat dat systeem helemaal onstabiel wordt. € 13,90 voor een 480W voeding? Dat maak je mij niet wijs :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Mavamaarten schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:04:
Je bedoelt gewoon een tactile switch denk ik.
By the way, je gaat die voeding toch niet voor een PC gebruiken he? Zo ja, 99% kans dat dat systeem helemaal onstabiel wordt. € 13,90 voor een 480W voeding? Dat maak je mij niet wijs :+
Waarschijnlijk een enorm instabiele voeding met laag rendament.
Maar voor alleen verlichting maakt dat niet zo uit

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
Nee die voeding gaat 3 versterkers voeden en de verlichting dus niet echt een hoge belasting verder.
ik zal eens even kijken voor die tactile switch

EDIT:
Als ik zo'n tactile switch wil gebruiken om de voeding dus aan te laten slaan moet ik gewoon de aan een kant de groene draad solderen en aan de andere kant de ground en dan springt de voeding aan?
Dan heb je je alleen nog het probleem hoe krijg je hem weer uit dan? want nog een keer op de switch werken zal niet werken neem ik aan?

[ Voor 72% gewijzigd door freakk op 30-04-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

euh, als je m zo wilt gebruiken heb je wel een schakelaar nodig die aan blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakk
ja dus heb ik niks aan een momentary switch?
Maar wat kan ik dan het beste gebruiken want het is de bedoeling dat het wel zo'n soort idee is maar dan wel contact blijft maken en dat was ook mijn vraag of zo'n switch bestaat of dat ik er zelf iets bij moet maken ofzo?
Pagina: 1