Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een laptop Asus N73JQ-TZ115V

Soms ben ik met iets bezig (geen specifiek program) en schakeld de laptop gewoon zichzelf uit en start terug op ? of dit gebeurt meer : valt ineens de usb weg geen usb2 en ook geen usb3 ? geen enkele usb werkt nog ?
weet iemand hier een oplossing voor ?
toen ik de laptop kocht bestond het probleem dat de usb3 niet werkte, deze is hersteld en hebben mij toen gemeld dat het aan de bios instellingen lag !

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat meldt je Event Log? (aannemende dat je Windows gebruikt)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn laptop juist ge-reset en momenteel geen log beschikbaar over dit probleem (en welke log moet ik in de gaten houden indien dit weer gebeurt?)

alvast bedankt voor je snelle eerste reactie

ik gebruik windows7 64bit

ik ben niet zo bekend met logboek info kan je mij mischien zeggen welke stappen ik hoef te doen om de juiste info aan je te bezorgen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat opnieuw opstarten,heb je de la[top als eens helemaal schoongemaakt,ik bedoel dan de systeem koeler vooral, uitgeblazen?

Ik heb het nu al een paar keer gehad dat een laptop uitviel puur omdat ie de hitte niet kwijt kon door de hoevenheid opgebouwde stof ophoping

voor het logboek

ga naar start--->typ daar eventviewer---> klik op gebeurtenislogboek weergeven

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
(het is 'eventvwr' en kijk ook in map 'Windows logboek' (beiden zonder quote's natuurlijk) )

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik eens naar kijken, en in het logboek vind ik de fout terug onder service control manager id: 7026
maar ook dezelfde fout ondzer id 7001 en deze meerdere keren

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:23:
zal ik eens naar kijken, en in het logboek vind ik de fout terug onder service control manager id: 7026
maar ook dezelfde fout ondzer id 7001 en deze meerdere keren
Nu zou je kunnen googlen op simpel "id: nummer" bijvoorbeeld je eerste : http://technet.microsoft....ry/cc756390(v=ws.10).aspx

Dat "EVENT_BOOT_SYSTEM_DRIVERS_FAILED" is best serieus en kijk even of je bijvoorbeeld moederbord drivers hebt geïnstalleerd en misschien in combinatie met BIOS update.

[ Voor 17% gewijzigd door XRayXI op 30-04-2012 19:39 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp,en raad Modest71,

ik hoop dat het dan opgelost is !

greetz Bandity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:25:
bedankt voor de hulp,en raad Modest71,

ik hoop dat het dan opgelost is !

greetz Bandity
Laat het even weten hier :)
Kan leuk zijn voor anderen qua 'naslagwerk' en/of 'hulp'.

(/offtopic, misschien moet ik mijn signature wijzigen in "Best Topic Starter, na de fix, kom even terug hoe je het opgelost hebt" )

Namens allen: Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wat je ook kan proberen is de laptop even van de stroom afhalen ,accu los en adapter ook los.
FF 10 sec wachten en dan accu weer terug.
Terug opstarten en best kans dat usb weer beschikbaar is.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Let op:
Vat het belangrijkste probleem samen in een duidelijke titel. Dus niet bijvoorbeeld "pc probleem", maar "Asus P4P800 Deluxe crasht telkens met BAD_POOL_CALLER".

Iedereen die een topic opent heeft een probleem, het is behoorlijk vervelend als 'we' elk topic moeten openen en lezen om er achter te komen dat we het antwoord toch niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

mitsumark schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:42:
Let op:
Vat het belangrijkste probleem samen in een duidelijke titel. Dus niet bijvoorbeeld "pc probleem", maar "Asus P4P800 Deluxe crasht telkens met BAD_POOL_CALLER".

Iedereen die een topic opent heeft een probleem, het is behoorlijk vervelend als 'we' elk topic moeten openen en lezen om er achter te komen dat we het antwoord toch niet weten...
Al heb je zeker weten gelijk op die laaste 2 regels ,maar laten we het bovenste maar aan de modjes over. ;)
Die fixen dat wel..

Als de TS het eerst Het algemeen beleid wil lezen voor hij gaat posten is er niets aan de hand.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hiya, sry voor de late reactie ,maar ben met vele dingen bezig en ik kan deze pas testen als ik een rustigere periode heb, en antwoord op Speedy-j : als de usb wegvalt moet ik gewoon herstarten indien mogenlijk of reset d.m.v. de aan/uit knop ingedrukt te houden, en daarna werken de usb's ook gewoon terug normaal ik heb al wel een progje op mijn laptop gezet voor info te verkrijgen over vele zaken en soms stijgen de CPU waarden wel hoog op tot een 80-90°c,

vanaf ik jullie raad heb getest laat ik zeker iets weten hoor alvast nogmaals bedankt voor de hulp !

greetz Bandity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

ik heb alles getest en gedaan behalve de biosupdate, en zonder resultaat maar ik ben er achter gekomen denk ik wat het juist is en spijtig genoeg is daar niet veel aan te doen kijk effe hier :

reviews: Mobiele Core i7: prestatieboost voor notebooks

dus ga ik regelmatig eens uitblazen met airbusje en zien welke programs en dergelijke .. dat ik in het oog moet houden voor hoge temperaturen, bedankt voor alle reacties en hulp!

greetz Bandity
Pagina: 1