Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enkel P4 stekker genoeg bij P8 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53
Hallo,

Ik wil een systeem maken op de Z77 chipset en dat op ITX formaat.
Nu heb ik wel een paar ITX behuizingen met een voeding, alleen zit hier enkel een P4 stekker in en de bewuste (3) moederborden hebben alleen een P8 aansluiting.

Werkt de handel met enkel de P4 stekker aangesloten?

Op internet (1 bron) lees ik dat het wel moet werken maar dat overclocken dan bijvoorbeeld niet mogelijk is.
Nu zit ik nog niet zo te springen om over te klokken, dus dat maakt me dan niet uit.

Maar anders moet ik wellicht naar een andere behuizing zoeken als ik echt een P8 stekker nodig heb.

Verwijderd

Het zou gewoon moeten werken. Het is alleen wel zo, dat met de 8 pins aansluiting, het voltage stabieler is, welke voor overclocken nodig is. Zolang jij niet overclockt, dan is een 4 pin aansluiting voldoende.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:56
Werkt vrijwel altijd. Je kan nog steeds overclocken hoor, loopt er alleen wat meer stroom door het stekkertje.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Nextron schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:09:
De search werkt, waarom komt deze vraag dan zowat maandelijks terug?
*O* De Ivy Bridges brengen het verbruiken nog verder omlaag. Als je oudere informatie al aangeeft dat het geen probleem is, zal dit ook goed komen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:53
Thanks, dit stelt mij weer gerust.

En ja, de GoT search was een optie die ik nog niet had benut...