Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plak tussen toetsen laptoptoetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:19
Hallo allemaal.

De laptop van mijn vriendin heeft tussen de i en de o een of ander plakkerig goedje zitten dat ervoor zorgt dat de toets even blijft hangen als je die een beetje verkeerd indrukt. Het ding was best duur dus er is geen fris of iets anders plakkerigs achter gegeten of gedronken om exact dit soort dingen te voorkomen. Ik denk dat het of een lijmrest van de Asus fabriek is, of omdat het een showroom exemplaar is dat een bezoeker er iets in heeft laten vallen.

Vraag is nu, hoe krijgen we dit schoon zonder dat de laptop beschadigd of kortsluiting krijgt.

Het gaat om een Asus N53SV, toetsenbord is op de foto's hier te zien. Ik heb al gezocht op dit forum en dit topic kwam het dichtst in de buurt maar is het volgens mij toch niet helemaal.

Alvast bedankt voor de tips. Als er verder nog informatie nodig is laat het maar weten.
Groet, Sjigy

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Probeer eens met een doekje tussen die toetsen met een goedje als nagellak remover, schoonmaakalcohol, wasbenzine, terpentine o.i.d. het spulletje ertussen uit te krijgen. Probeer de toetsen er vooral niet af te halen, die ga je breken namelijk.

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 17:16

hostler

Yeahhh dude!

Heb je de kennis in huis om het toetsenbord er uit te halen?

Zo ja, eruit halen en lekker even schoonmaken met heet water en lang laten drogen boven de verwarming.

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-11 12:49
Vooral NIET!!! met nagellak remover, zeker niet als deze aceton bevat. Dan kan je je hele toetsenbord in de prullenbak gooien. Probeer isopropanol of iets als 90% alcohol.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:14

3DDude

I void warranty's

Er is gewoon van die keyboard foam.

Dat spuit je erin, dat pruttelt even en haalt alle zooi eruit, vervolgens veeg je het af met ene doekje
en schoner dan ooit... :)

Be nice, You Assholes :)

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:19
Bedankt voor de reacties, en sorry voor de late reactie van mijn kant.
Ik denk dat ik op zoek ga naar een alcohol iets en een heel dun kwastje. Vervelend dat die toetsen zo dicht op elkaar staan en niet (intact) te verwijderen zijn. Ik heb nog niet veel ervaring met het uit elkaar schroeven van een laptop dus dat durf ik nog niet.

Nog nooit gehoord van schuim voor een toetsenbord, maar als de alcohol niet werkt dan zal ik daar naar zoeken.

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
hmmm laptoptoetsen breken??? Na veelvuldig er af halen misschien. Heb vele toetsen van laptops afgehaald zonder ze kapot te maken... Maar je moet 't uiteraard wel met beleid doen!
Pagina: 1