Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 22:16
Goededag Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een SBS 2003 domein met Windows XP en Windows 7 cliënts. Het probleem heb ik met de cliënts die op Windows 7 draaien, de pc's met Windows XP hebben geen problemen. Ik gebruik folder redirection via GPO, dit werkt goed voor de Windows 7 PC's. Het bureaublad en de mijn documenten folder worden op de juiste manier gesynchroniseerd. Als ik op kantoor ben en ik maak een bestand aan dan wordt hij op de server weggeschreven en is ook offline beschikbaar, tot zover alles goed.

Het gaat fout als iemand buiten kantoor een bestand aanmaakt en weer op kantoor komt. Het bestand is gewoon zichtbaar maar wordt niet automatisch gesynchroniseerd met de server. Handmatig het bestand synchroniseren gaat wel goed. (Rechts klikken > Synchroniseren > Geselecteerde offlinebestanden synchroniseren). Hetzelfde geldt voor een bestand dat verwijderd wordt buiten kantoor, op de server blijft dit bestand dan gewoon bestaan.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat het synchroniseren automatisch gebeurd? Het liefst bij het aan en af melden van de PC. Ik heb gezocht op internet en ben erachter gekomen dat dit juist niet kan met Windows 7 en Vista. Op welke andere manier is dit dan mogelijk, ik kom er niet uit en kan het antwoord nergens vinden.

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zijn de instellingen mbt offline files en folder redirection ingesteld conform de recommendations?

Recommendations for Folder Redirection

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
Question Mark schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:03:
Zijn de instellingen mbt offline files en folder redirection ingesteld conform de recommendations?

Recommendations for Folder Redirection
Deze heb ik doorgelezen, Folder Redirection gaat ook goed en in het logboek van de Windows 7 clients is ook te zien dat de mappen juist worden omgeleid. Alleen het synchroniseren van offline files op Windows 7 clients gaat niet goed.

In de GPO (User Configuration\Administrative Templates\Network\Offline Files) de optie offline files synchroniseren bij aan en afmelden werkt niet voor Windows Vista/7 gebruikers door een ander werking met offline files. http://technet.microsoft....ry/cc749449(v=ws.10).aspx

Als alles goed werkt moet het zo zijn dat Windows 7 bij verbinding met de server gelijk alles gaat bijwerken? Of gebeurd dit met een bepaalde interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
Even een klein schopje. Ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen. Als ik een file buiten het netwerk aanmaak of wijzig staat er bij Offline status: Offline (moet gesynchroniseerd worden). Ook als ik al een uur verbonden ben met het netwerk blijft de status hier op staan.

Iemand ervaring met een zelfde situatie? Hoe hoort dit volgens de boeken te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dan moet je even gaan kijken in je logging (eventviewert) wat de Offline Files detecteren qua snelheid (slow link detection)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 09-05-2012 13:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 19:56
(jarig!)
Is er niet iets anders in Windows 7 waarvoor je ook een andere GPO moet hebben? Zoek anders even naar de ADM files van die policy van Server 2008 o.i.d.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
alt-92 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:32:
dan moet je even gaan kijken in je logging (eventviewert) wat de Offline Files detecteren qua snelheid (slow link detection)
In de eventviewer worden de volgende ID's opgeslagen:

1002: Achtergrondsynchronisatie uitgevoerd
8: Gebruikersafmelding gevonden
1: De Offline Files-service is gestart.
7: Gebruikersaanmelding gevonden
9: Pad is verbroken. \\server\homefolders$ (Deze wordt gelogd als ik de netwerk stekker eruit trek om te testen)

Dit zijn allemaal Informatie events, geen waarschuwingen of fouten.
Is er niet iets anders in Windows 7 waarvoor je ook een andere GPO moet hebben? Zoek anders even naar de ADM files van die policy van Server 2008 o.i.d.
Ik lees nergens dat je ADM files van server 2008 zou moeten toevoegen om dit probleem op te lossen. Ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem?
Pagina: 1