Leuke betrouwbare auto voor 10000 km pj rond 7000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
Ik ga binnenkort dan eindelijk m'n eerste auto kopen. Ik heb er niet al teveel verstand van en ik ben mede daarom ook enorm aan het twijfelen.

- 10000 km pj
- budget 6000-8000 euro (er zit rek in, maar bij voorkeur wil ik rond de 7000 euro uitgeven)
- betrouwbaar (weinig onverwachte kosten)
- minimaal elektrische ramen voor en centrale deurvergrendeling
- bij voorkeur airco

Op dit moment ben ik aan het kijken naar een redelijk recente tweedehands 3/4 jaar oud met max. 70000 km op de teller. Ik hoop namelijk dat dan de onderhoudskosten meevallen en ik dus naast regulier onderhoud niet veel kwijt ben. Verder kijk naar relatief lichte en kleine auto's om ook weer de kosten in bedwang te houden.

Een Hyundai i10 had ik een aantal maanden geleden als huurauto en was verschrikkelijk. Ik ben ook geen fan van de 107 en aanverwante modellen. Een treedje hoger kom je uit op een Fiat 500 of een Ford Ka. Beide vind ik leuke autootjes. Ze rijden ook lekker. Een Fiat 500 is vaak wat duurder maar vind ik ook wat leuker. Een Ka uit 2009 is prima te vinden binnen mijn budget / eisen.

Dan kijk ik ook met een scheef oog naar een Mini. Ik verwacht dat de afschrijving daar wat minder is en dan heb je wel een veel toffere auto (voor ook weer meer geld). Maar dan heb je ook een wat oudere auto met een stuk meer kilometers. Is dat slim? En zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd zie?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:33
Voor rond 8000 euro heb je een splinternieuwe Dacia Sandero. Betrouwbaar en met electrische ramen. Airco is een optie, centrale vergrendeling kan ik zo gauw niks over vinden. Of je hem leuk vindt moet je voor jezelf bepalen natuurlijk :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom dit budget?

Je kunt prima aan die eisen voldoen met een auto voor de helft van dat bedrag of minder en ook nog eens 'leuk' zijn :o

Het is wel zo dat je bij oudere auto's meer kans hebt op grote(re) reparaties, maar de kans dat je over de gehele afschrijvingstermijn van een auto van EUR 3500 meer kwijt bent dan over de afschrijvingstermijn van eentje van EUR 7000 is verwaarloosbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik had inderdaad hetzelfde als dion_b.

Wil je een auto voor de leuk of wil je een auto voor het praktische? Met 10.000 km per jaar kun je namelijk ook makkelijk af met een oudere Corsa of 206. Daar heb je wel een keer wat extra kosten aan, maar dan houd je ook zo €4000,- over om dat te betalen.

Overigens kan je ook gewoon mazzel hebben en ben je helemaal niet excessief veel kwijt aan onderhoud. Mijn megane had 150 euro aan extra kosten bij de beurt en de banden waren aan vervanging toe. Het voordeel van een iets oudere auto is dat je kan letten op dingen als de distributieriem dat die al vervangen zijn, als je kijkt rond de 80k km heb je kans dat dat allemaal nog kapot moet gaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Leuke aangeklede Yaris van vorig model?
Vaste lasten vallen mee, onderhoud... tis een Toyota (;)), vind em persoonlijk wel smoelen en tis een flinke stap groter dan een Aygo.
Eventueel ga je terug naar 1e model facelift en dan de T-Sport versie, met 1.5 blokje, rijdt ook leuk en smoelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Voor je budget zijn ook jonge Swiftjes (2006-2008) te krijgen. Schijnen erg goed te rijden en heel betrouwbaar te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Als je het mij vraagt dan geef je er potentieel veel te veel geld aan uit.

Vorige auto koste iets 4k, Nissan uit '98, airco, centrale deurvergrendeling, geen electrische ramen (;)) en in iets van 4 jaar van 130kkm naar 270kkm gereden met vrijwel geen onderhoud. De Japanner daarvoor was nog veel beter: 2400 euro en in vergelijkbare periode evenveel gereden. Wanneer echt onderhoud er aankomt verkoop je ze voor de export.

Vergis je trouwens niet in onderhoud van recente 'premium' merken zoals Mini. Een oudere saaie degelijke bak is potentieel veel goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 27-04-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

Speedmaster

Make my day...

Zou inderdaad voor een goedkopere auto gaan, ik kan je nu al vertellen dat je binnen het jaar schade zal rijden...ja ik weet het, het klinkt niet leuk maar is wel een feit, als je dus nu al je geld uitgeeft, zit je straks met een auto in de prak en geen geld voor een andere. Zoals Hooglander1 al zegt, koop een 206/207 of een Corsa dan heb je wat degelijks voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Speedmaster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:02:
Zou inderdaad voor een goedkopere auto gaan, ik kan je nu al vertellen dat je binnen het jaar schade zal rijden...ja ik weet het, het klinkt niet leuk maar is wel een feit, als je dus nu al je geld uitgeeft, zit je straks met een auto in de prak en geen geld voor een andere. Zoals Hooglander1 al zegt, koop een 206/207 of een Corsa dan heb je wat degelijks voor een redelijke prijs.
Hoezo is het een feit dat iemand binnen een jaar schade rijdt? Beetje onzin lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nog wel een mx5 voor je staan uit 2000 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bedankt voor de reacties. Minder geld uitgeven is natuurlijk altijd goed. Maar dan wordt de keus helemaal lastig. Ik heb nu geprobeerd om te kiezen voor leuke autootjes waar hopelijk de kosten laag zijn. Overigens wil ik de auto niet oprijden. Ik verwacht er zo'n 2/3 jaar in te rijden. Ik hoop er over die periode niet teveel op af te schrijven (1000/1500 pj).

Verder vind ik het ook wel een optie om een oudere auto te kopen, waar je minder op afschrijft alleen ben ik een beetje bang voor de kosten. Zoals hierboven staat, dan moet je toch wat geluk hebben. Immers heb je dan ook iets minder rijplezier.
Speedmaster schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:02:
Sowieso is dit een wat vreemde generalisatie :) Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik heb al bijna 9 jaar m'n rijbewijs. Maar nu pas echt zelf een auto nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 27-04-2012 20:54 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Vanwaar de auto van 3/4 jaar oud?

Ik zou daar minder op letten, pak er desnoods een van 6 jaar oud als je er dan een premium merk ipv een budget merk voor kan kopen. Je hebt er meer plezier van en wellicht ook nog meer luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voordat je het verschil in afschrijving met een auto van 3000 euro compenseert met onderhoudskosten ben je wel echt een rampenbak verder.

Op zich prima als je dat bewust wilt om een jongere auto te rijden, maar financieel gezien is ouder beter. Ook kan je dan naar de lokale garage ipv de dealer. Niemand geeft meer wat om onderhoud bij de dealer bij een oudere auto. Dat scheelt je ook al snel 50% op onderhoud en voor je afschrijving maakt het dan niets meer uit.

Een nieuwe auto is natuurlijk leuker om in te rijden, maar kijk eens rond wat voor een nette auto's je kan kopen voor €3000. Het zal je verbazen wat je kan kopen. De eisen die je stelt topicstartstaart kan je dan makkelijk aan voldoen. Ik heb een jaar geleden een megane uit '00 gekocht voor €2200 met elektrische ramen, cv en airco. Extra onderhoud was €150, en €300 voor nieuwe banden, verder regulier onderhoud (beurt en apk voor €200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een Mazda MX-5 NB? Airco heb je niet nodig met een open dak, zit er soms wel in... Veel meer lol zul je niet vinden voor je geld. Maar wat zijn de eisen? Moeten er mensen achterin kunnen? Wil je ermee op vakantie kunnen (en ben je geen naturist)? Past nml niet veel bagage in en een heel gezin past er ook niet in. Maarja, je eis was een "leuke" auto voor 7k euro... Dat moet lukken. Als je genoegen neemt met een wat minder complete kun je ook wel wat geld overhouden :)

Ben het trouwens eens met de mensen die zeggen dat je een wat oudere auto moet nemen. Voor de onderhoudskosten hoef je het niet te doen. Ik rijd nu al een jaar of 6 in auto's van 10-15 jaar oud rond en die komen ook jaarlijks probleemloos door de APK, krijgen netjes een beurtje en al het onderhoud dat ze nodig hebben. Ik haat kraakjes en dingen die niet werken, dus ze worden goed verzorgd. Tot nu toe komst me dat, zelfs nu we een Saab 9-5 op LPG uit 1999 hebben niet veel meer dan 500 euro/jaar (excl. banden).

[ Voor 37% gewijzigd door Grrrrrene op 27-04-2012 21:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ooh MX-5 kwijl kwijl :P

Niet practisch (je kunt er net met 2 man boodschappen in kwijt, meer niet), wel ultiem leuk.
Hoedje schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:50:
Bedankt voor de reacties. Minder geld uitgeven is natuurlijk altijd goed. Maar dan wordt de keus helemaal lastig. Ik heb nu geprobeerd om te kiezen voor leuke autootjes waar hopelijk de kosten laag zijn. Overigens wil ik de auto niet oprijden. Ik verwacht er zo'n 2/3 jaar in te rijden. Ik hoop er over die periode niet teveel op af te schrijven (1000/1500 pj).

Verder vind ik het ook wel een optie om een oudere auto te kopen, waar je minder op afschrijft alleen ben ik een beetje bang voor de kosten. Zoals hierboven staat, dan moet je toch wat geluk hebben. Immers heb je dan ook iets minder rijplezier.
Bang voor de kosten? Wat je hier doet is zeker meer uitgeven om een risico om misschien iets te moeten uitgeven te vermijden 8)7

Ik zou allicht nog een stuk verder gaan: koop een fatsoenlijke maar eenvoudige 2e handsje die aan je eisen voldoet voor EUR 2k of minder. Ding dood of hoge kosten? Wegdoen en nog eentje kopen voor zelfde bedrag. Pas als je dat meer dan twee keer in 3 jaar moet doen wordt het duurder dan je nu al kwijt bent aan eentje van EUR 6k, en dan nog, die nieuwere kan ook een maandagmorgenexemplaar zijn.
[...]

Sowieso is dit een wat vreemde generalisatie :) Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik heb al bijna 9 jaar m'n rijbewijs. Maar nu pas echt zelf een auto nodig.
Dan valt dat mee. Dan nog, wat je wilt kun je prima met zo'n 206-je, in redelijke comfort en voor eenderde van het bedrag wat je overweegt.

Als je op www.autoscout24.nl je eisen invoert bij uitgebreid zoeken (centrale vergrendeling, electrische ramen, airco, max 70k op teller) en daaraan toevoegt de dingen die je niet noemt maar aannemelijk zijn (benzine ivm lage kilometrage, handgeschakeld) vind ik tientallen auto's voor tussen de EUR 1000 en 2000, vooral tussen de 10 en 15 jaar oud, en dan alles van kleine Daewoo's tot en met grote lompe Audi's, Volvo's en Saabs. IMHO is bij een dergelijke leeftijd de eis van max 70k op teller niet zo zinnig (korte ritjes zijn schadelijker dan lange stukken!), als je dat laat vieren tot 150k heb je letterlijk honderden auto's om uit te kiezen incl dingen van 8 jaar oud.

Kijk daar eens naar :)

Sowieso mbt betrouwbaarheid: ga gewoon uit van cijfers van de ADAC voor een bepaald jaargang van een auto. Het is geen garantie, maar als ADAC het 'groen' vindt moet je erg pech hebben als je stil komt te staan, neem je een rode dan is het eigen schuld.

En keuze teveel? Tja, dat is niet anders dan een moederbord oid kopen - als er teveel is om uit te kiezen, eisen aanscherpen. Denk aan bepaald maximumgewicht (ivm wegenbelasting), bepaald verbruik (al maakt dat bij 10k km veel minder uit dan als je meer rijdt), aantal deuren, carrosserievorm (sedan, hatchback, station, mpv, coupe, cabrio etc) enzo. En als je dan nog tig dingen overhoudt, ga op kleur af oid 8)7

Wel een tip: nooit één auto kiezen en dan kijken of dat wat is. De risico dat je een barrel aangesmeerd krijgt is dan veel te hoog. Kies een shortlist, liefst met verschillende exemplaren van hetzelfde model en ga daar naar kijken. Je ziet dan veel sneller wat de verschillen zijn en welke je wel of niet moet hebben. Als het even kan iemand met meer ervaring (ideaal: een automonteur, maar iemand die zelf paar auto's gekocht heeft is beter dan niets) mee om je van wat objectievere feedback te voorzien.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423013

Audi TT uit 2000, erg leuk. Onderhoud, benzinegebruik vallen hoger uit. Dacia Sandero kun je altijd nog gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb geen verstand van auto's maar met een budget van € 7000 zou ik gewoon een nieuwe auto kopen. Ik fietste vroeger vaak langs de Kia dealer dus vandaar dat ik weet dat je daar voor jou geld een nieuwe auto kan kopen.

http://www.kia.nl/Modelle...to-2011/Prijzen-en-specs/

Oh hier een Panda classic voor net onder de € 7000

http://www.fiatacties.nl/panda-classic.htm

Maar nogmaals ik heb geen verstand van auto's. Maar zie wel dat je van vele auto merken gewoon een nieuwe auto onder de € 10000 kan krijgen.

Zo ook hier

http://www.citroen.nl/hom...uto/citroen-c1/nieuwe-C1/

en nog een

http://mii.seat.nl/

http://www.toyota.nl/cars/new_cars/aygo/index.tmex

Peugeot 107 Access 3-deurs

Maar ik kwam deze site tegen en daar staan dus weet ik hoeveel auto merken en zo kwam ik makkelijk op de auto sites.

Bij nieuwe auto heb je wel garantie en zul je waarschijnlijk geen gebreken tegen komen, maar goed ik heb er geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Budget/uitgaven moet je uiteraard zelf weten, maar het kan inderdaad een stuk minder.

Zelf moest ik snel een vervangende auto kopen na een klein ongelukje met mijn voorgaande auto.

Chrysler Neon uit 2000.

Wat krijg je erbij?

Aardige motor, een 2 liter 16klepper;
elektrische ramen;
elektrische vergrendeling;
kofferdeksel openen op AB;
verwarmde buitenspiegels;
airco;
4 deurs met ruime koffer;
armsteun;
metallic lak;
sportvelgen;
trekhaak;
en 4 beker houders!

En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn, maar voor €1000,- kan ik hier geen buil aan vallen!

En onderhoud of pech dat is toch niet vooraf te bepalen.
Vader van een collega op het werk heeft een nieuwe Mercedes B besteld, met levertijd, nu eindelijk binnen en na 2 dagen alweer in de garage met gebreken.

Bedoel maar.

edit:
ik denk dat je ook een beetje moet opletten met die max 70k tellerstand.
dat is denk ik de stand waarna nog van alles vervangen moet worden en beurten moeten komen.
Beter kun je dan gaan voor een iets hogere stand, waar het al gedaan is, uiteraard wel met onderhoudsgeschiedenis aanwezig.

offtopic:
Dat dacht ik ook ja. Nooit van me leven gedacht ooit een Neon te kopen. Maar, "nood breekt wet", en voor €1000,- met nieuwe apk en nieuwe banden... what's there not to like :O

[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-04-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Chrysler Neon ... ai :p

Voor het geld zijn er leukere/betere auto's te koop...

MX-5 kan superleuk zijn, zelfs kamperen met 2 man is mogelijk, soort van... je kleren moet je strak gaan oprollen enzo. Dat je geen airco meer nodig hebt is niet helemaal waar. Met dat ding een keer rond Nice gereden in de volle zon... blij dat er daar wat tunnels waren, damn wat was dat warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:10

Bommes

Capo del formaggio

NeutraleTeun schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:54:
ik denk dat je ook een beetje moet opletten met die max 70k tellerstand.
dat is denk ik de stand waarna nog van alles vervangen moet worden en beurten moeten komen.
Beter kun je dan gaan voor een iets hogere stand, waar het al gedaan is, uiteraard wel met onderhoudsgeschiedenis aanwezig.
Das een meer dan goede tip.
veel auto's hebben ergens tussen de 90 en 120 duizend km een nieuwe distributieriem nodig.

Ook onze net aangeschafte auto voldoet trouwens aan je wensen en was ook maar 2 duizend.
Overigens zou ik niet heel veel lager gaan zitten met de aanschaf.
Dan wordt het vaak een kwestie van geluk hebben.
Alhoewel ik wel ruim 10 jaar in van die 500 euro barrels heb gereden en nog nooit aar dan ook nog nooit onderhoud aan die dingen heb gedaan.
Gewoon kopen met apk en met goed geluk een nieuwe apk proberen, zo ja verkopen, zo nee naar de sloop.
Heb er nog geen een naar de sloop hoeven brengen.. ;)

Dus lees de post van dion_b in "Leuke betrouwbare auto voor 10000 km pj ..." nog maar goed door dat zijn duidelijke en goede tips.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 06:46
Ik vind je eisen en wensen programma iets te beknopt. Er blijven zo wel erg veel mogenlijkheden over. Als ik zelf een niet al te grote, vlotte, niet al te oude, betrouwbare auto zou moeten aanschaffen binnen je budget zou ik persoonlijk o.a. naar een suzuki swift, renault clio3, opel corsa, vw polo, mazda2 of ford fiesta enz enz en z kijken.

Maar zonder dollen een suzuki swift 2005-2010 liefst een 1.5 liefst 5 deurs(vind ik practisch) lijkt me wel een geinig karretje

bijvoorbeeld
http://www.autotekoop.nl/...usive-5drs-826191/details

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik vind eigenlijk helemaal niets mis met het budget. Zeker, er zijn goedkopere auto's maar dat wil niet zeggen dat dit (behalve de prijs) alleen maar voordelen biedt. Zelf heb ik voor mijn vrouw pas een Reneault Twingo uit 2009 gekocht met nog maar 8000 kilometer op de teller, heeft airco en elektrische raampjes en kostte net iets meer dan 6000 euro.

Vergeleken met de twee vorige auto's (prijsklasse 2500-4000 euro) is het echt een wereld van verschil. Een moderne auto rijdt veel prettiger dan het vorige model of het model daarvoor, alles werkt gewoon naar behoren zonder rammeltjes of gebreken, het ding is qua airbags, ABS en ESP helemaal bij de tijd en last but not least, je rijdt niet in een oude bak maar in een auto die bijna het zelfde is als wat er nu uit de showroom komt rollen. Of dat belangrijk voor je is of niet mag je zelf bepalen. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou inderdaad je eisen verder aanscherpen, met de eisen uit de TS voldoet bijna elke auto op autotrader.nl wel (bij wijze van).

Als ik voor de keuze stond zouden bijvoorbeeld de volgende punten erg belangrijk zijn:
-ABS + ESP (ESP schijnt de helft aan eenzijdige ongelukken te voorkomen)
-Goede standaardstoelen of sportstoelen (heerlijke steun)
-Rond de 10s naar de 100. Ofwel: geen ondergemotoriseerde wagen.
-Ondanks dat de 3 deurs autootjes vaak wat mooier zijn dan de 5 deurs equivalenten: nooit doen als je een beetje praktisch denkt, daar krijg je spijt van!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik moet zeggen dat ik er wel wat voor begin te voelen om een wat oudere tweedehands aan te schaffen. Het scheelt een hoop aanschafkosten en het onderhoud kan bijna nooit zo dramatisch zijn.
dion_b schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:26:

Bang voor de kosten? Wat je hier doet is zeker meer uitgeven om een risico om misschien iets te moeten uitgeven te vermijden 8)7

Ik zou allicht nog een stuk verder gaan: koop een fatsoenlijke maar eenvoudige 2e handsje die aan je eisen voldoet voor EUR 2k of minder. Ding dood of hoge kosten? Wegdoen en nog eentje kopen voor zelfde bedrag. Pas als je dat meer dan twee keer in 3 jaar moet doen wordt het duurder dan je nu al kwijt bent aan eentje van EUR 6k, en dan nog, die nieuwere kan ook een maandagmorgenexemplaar zijn.
Ik snap het argument. Aan de andere kant wil je natuurlijk liever geen pech. En heb je bij een nieuwere auto meer restwaarde, dan als je drie keer een auto naar de sloop brengt >:) .
Als je op www.autoscout24.nl je eisen invoert bij uitgebreid zoeken (centrale vergrendeling, electrische ramen, airco, max 70k op teller) en daaraan toevoegt de dingen die je niet noemt maar aannemelijk zijn (benzine ivm lage kilometrage, handgeschakeld) vind ik tientallen auto's voor tussen de EUR 1000 en 2000, vooral tussen de 10 en 15 jaar oud, en dan alles van kleine Daewoo's tot en met grote lompe Audi's, Volvo's en Saabs. IMHO is bij een dergelijke leeftijd de eis van max 70k op teller niet zo zinnig (korte ritjes zijn schadelijker dan lange stukken!), als je dat laat vieren tot 150k heb je letterlijk honderden auto's om uit te kiezen incl dingen van 8 jaar oud.
Goede tips! Ik ga erin duiken.
Sowieso mbt betrouwbaarheid: ga gewoon uit van cijfers van de ADAC voor een bepaald jaargang van een auto. Het is geen garantie, maar als ADAC het 'groen' vindt moet je erg pech hebben als je stil komt te staan, neem je een rode dan is het eigen schuld.
Ook handig, maar waar kun je die lijsten vinden. Ik namelijk steeds alleen de lijst van een bepaald jaar vinden. Maar als ik het goed begrijp is er geen echte doorzoekbare database met een hoop gegevens per autotype/bouwjaar.
Grrrrrene schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:40:
Een Mazda MX-5 NB? Airco heb je niet nodig met een open dak, zit er soms wel in... Veel meer lol zul je niet vinden voor je geld. Maar wat zijn de eisen? Moeten er mensen achterin kunnen? Wil je ermee op vakantie kunnen (en ben je geen naturist)? Past nml niet veel bagage in en een heel gezin past er ook niet in. Maarja, je eis was een "leuke" auto voor 7k euro... Dat moet lukken. Als je genoegen neemt met een wat minder complete kun je ook wel wat geld overhouden :)
Hmm, dat is wel aantrekkelijk. Ik zag de "eeuwige" MX5 ook in andere topics voorbij komen en er is eigenlijk geen reden om het niet te doen. Het praktische nut kan me echt niets schelen :) . Dan heb je wel een gave auto!

Edit: Ik zie dat er nog wat posts zijn bijgeplaatst. Ik zal nadenken over wat extra eisen. Op deze manier verdrink ik inderdaad wat in het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoedje schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:16:
Ik moet zeggen dat ik er wel wat voor begin te voelen om een wat oudere tweedehands aan te schaffen. Het scheelt een hoop aanschafkosten en het onderhoud kan bijna nooit zo dramatisch zijn.

[...]

Ik snap het argument. Aan de andere kant wil je natuurlijk liever geen pech.
Dat heb je nooit, maar jonger leeftijd is geen enkele garantie daartegen. Ga er liever vanuit
En heb je bij een nieuwere auto meer restwaarde, dan als je drie keer een auto naar de sloop brengt >:) .
Mits je het niet in de prak rijdt, mits de afschrijving niet hoger uitvalt dan verwacht, mits...

Auto's zijn nog net niet zo erg als computers als het op afschrijving aankomt, maar een veilige investering zijn ze allerminst. Sowieso is afschrijving in de eerste jaren het hoogst - als je een auto koopt voor EUR 6k zal die na een drietal jaar misschien EUR 3k waard zijn. Koop je een auto voor EUR 2k, dan zal het na 3 jaar zeker nog EUR 1k waard zijn. Zowel absolute als relatieve afschrijving is kleiner, dus je restwaarde is relatief hoger.
[...]

Goede tips! Ik ga erin duiken.

[...]

Ook handig, maar waar kun je die lijsten vinden. Ik namelijk steeds alleen de lijst van een bepaald jaar vinden. Maar als ik het goed begrijp is er geen echte doorzoekbare database met een hoop gegevens per autotype/bouwjaar.
Oh? Kijk eens hier ;)

http://www.adac.de/infote...nenstatistik/default.aspx

De dropdown betreft slechts de resultaten van het jaar 2011, maar verderop op de pagina vind je overizichten vanaf 2007, en daarin vind je auto's vanaf 2002. Hoeveel bouwjaar uit kan maken zie je bijvoorbeeld bij de Fiat Punto, de 2002 is slechtste van z'n classe, de 2003 is nog steeds niet goed, maar tegen 2006 hoort het bij de betrouwbaardere auto's. Omgekeerd zie je dat de Toyota Yaris van 2002-2005 tot de meest betrouwbare behoorde, maar in 2007 een van de minst betrouwbare was. Nieuwer is dus niet altijd beter.

Onderaan zie je per model de meest voorkomende defecten, die kun je gelijk als aandachtspuntenlijst hanteren als je naar zo'n auto gaat kijken.

Oudere lijsten kun je trouwens ook met een beetje Googlewerk vinden op "ADAC Pannenstatistik" en dan het jaartal van het onderzoek.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dion_b schreef op zondag 29 april 2012 @ 01:13:
[...]

Dat heb je nooit, maar jonger leeftijd is geen enkele garantie daartegen. Ga er liever vanuit

[...]

Mits je het niet in de prak rijdt, mits de afschrijving niet hoger uitvalt dan verwacht, mits...

Auto's zijn nog net niet zo erg als computers als het op afschrijving aankomt, maar een veilige investering zijn ze allerminst. Sowieso is afschrijving in de eerste jaren het hoogst - als je een auto koopt voor EUR 6k zal die na een drietal jaar misschien EUR 3k waard zijn. Koop je een auto voor EUR 2k, dan zal het na 3 jaar zeker nog EUR 1k waard zijn. Zowel absolute als relatieve afschrijving is kleiner, dus je restwaarde is relatief hoger.
Dat is helemaal waar. Ik ben nu vooral de afweging aan het maken. Wat ik wil uitgeven aan een auto aan variabele kosten en of het een goedkope auto wordt of toch een iets "leukere" :)
Oh? Kijk eens hier ;)

http://www.adac.de/infote...nenstatistik/default.aspx

De dropdown betreft slechts de resultaten van het jaar 2011, maar verderop op de pagina vind je overizichten vanaf 2007, en daarin vind je auto's vanaf 2002. Hoeveel bouwjaar uit kan maken zie je bijvoorbeeld bij de Fiat Punto, de 2002 is slechtste van z'n classe, de 2003 is nog steeds niet goed, maar tegen 2006 hoort het bij de betrouwbaardere auto's. Omgekeerd zie je dat de Toyota Yaris van 2002-2005 tot de meest betrouwbare behoorde, maar in 2007 een van de minst betrouwbare was. Nieuwer is dus niet altijd beter.

Onderaan zie je per model de meest voorkomende defecten, die kun je gelijk als aandachtspuntenlijst hanteren als je naar zo'n auto gaat kijken.

Oudere lijsten kun je trouwens ook met een beetje Googlewerk vinden op "ADAC Pannenstatistik" en dan het jaartal van het onderzoek.
Dat is enorm handig! Het geeft toch iets meer een leidraad bij het maken van een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals gezegd, gewoon je eisen helder hebben en de rest komt eruit rollen.

Er zijn genoeg redenen te bedenken om een auto van EUR 6k of meer te kopen, maar jij noemt ze niet als eis :z

* dion_b heeft een ultiem 'rationele' zuinige, lichte non-turbo diesel, maar als er een tweede parkeerplaats beschikbaar was in de buurt zou er een Skoda Rapid Coupe uit jaren '80 naast staan - voor de lol :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik zou toch echt eens kijken naar een Aygo/C1/107, ondanks je aangeeft dat je er geen fan van bent. Ik krijg het gevoel dat je het vergelijkt met een Hyundai i10, wat niet helemaal eerlijk is.

Je betaald geen wegenbelasting, verzekering is minder dan €200 per jaar, onderhoud rond de €150-200 per jaar, zomer- / winterbanden zijn €100-150 per jaar, afschrijving €300-500 euro per jaar. Ik ken weinig auto's waar je minder kosten aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En misschien nog als extra tip voor erbij. Maak bij je proefrit ook een redelijk lang stuk op de snelweg en let op het geluid.

Want ik heb verder een prima auto, maar dat is echt hetgene waar ik mij behoorlijk aan stoor. Net als het gemis van een in diepte verstelbaar stuur en cruise control.

Dus ja, ik heb nu een goedkope auto, maar als ik €6000,- had om een auto van te kopen had ik dat nu zelf misschien wel gedaan. Al rijd ik dan ook wel weer áls ik rijd, meteen lange afstanden, waardoor je dit soort dingen ook wel weer snel merkt.

Oftewel, maak een goede lange proefrit en probeer al van te voren te bedenken wat je zou kunnen gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 15:17
Zucht.

Ik bliijf me verbazen over al die volwassen mannen die hier zo bezig zijn met een aygo/107, dacia en andere truttenschudders... klein, lelijk, bedoeld voor bange huisvrouwtjes en/of bejaarden, 100pk te weinig, niet prettig op de snelweg, wegligging niet erg sportief en je rijdt toch een beetje voor $%^$^.. Alles om maar een paar euro te schrapen...

Maar dan besef ik me weer dat dit een subforum van tweakers is ipv de vele autofora waar ik op vertoef. En ik wordt hier vast uitgelachen om de specs van mn PC uit 2008 wed ik :)

Doe jezelf een lol, ga voor die mini die je zelf al noemt. Ga op je gevoel af en geniet van je keuze, 1000x leuker dan een aygo. Geloof me, ik heb ze beide gereden (en nog wel 300 auto's trouwens). Overigens, een mini is ook een hele verstandige, betaalbare auto in my book. Klein, zuinig etc.

*rent snel topic weer uit*

EDIT: En niet teveel blind staren op ADAC lijsten e.d. ,zoek gewoon het model dat je wilt, bekijk de aandachtpunten voor dat type (welke zwakke onderdelen al vervangen etc.), doe goed je huiswerk mbt de technische staat en onderhoudshistorie. Is vele malen belangrijker dan een model zoeken dat statistisch gezien 5% minder vaak strand dan het andere model oid

[ Voor 37% gewijzigd door _Anvil_ op 02-05-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:25:
Zucht.

Ik bliijf me verbazen over al die volwassen mannen die hier zo bezig zijn met een aygo/107, dacia en andere truttenschudders... klein, lelijk, bedoeld voor bange huisvrouwtjes en/of bejaarden, 100pk te weinig, niet prettig op de snelweg, wegligging niet erg sportief en je rijdt toch een beetje voor $%^$^.. Alles om maar een paar euro te schrapen...

Maar dan besef ik me weer dat dit een subforum van tweakers is ipv de vele autofora waar ik op vertoef. En ik wordt hier vast uitgelachen om de specs van mn PC uit 2008 wed ik :)

Doe jezelf een lol, ga voor die mini die je zelf al noemt. Ga op je gevoel af en geniet van je keuze, 1000x leuker dan een aygo. Geloof me, ik heb ze beide gereden (en nog wel 300 auto's trouwens). Overigens, een mini is ook een hele verstandige, betaalbare auto in my book. Klein, zuinig etc.

*rent snel topic weer uit*

EDIT: En niet teveel blind staren op ADAC lijsten e.d. ,zoek gewoon het model dat je wilt, bekijk de aandachtpunten voor dat type (welke zwakke onderdelen al vervangen etc.), doe goed je huiswerk mbt de technische staat en onderhoudshistorie. Is vele malen belangrijker dan een model zoeken dat statistisch gezien 5% minder vaak strand dan het andere model oid
"Om maar een paar euro te schrapen" ?

Als ik een Aygo met een Mini (instap model) vergelijk:
  • 7 PK + 40nm meer
  • 265 kilogram zwaarder
  • Topsnelheid 25km/h hoger
  • 1 seconde eerder op 100
En wat kost dat je nou extra? 8000 euro in aanschaf, 400 euro jaarlijks aan wegenbelasting, 15% meer benzine, het dubbele aan afschrijving, de helft meer aan verzekering, de helft meer aan onderhoud.

Dat noem ik niet "om een paar euro te schrapen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Tja, om eerlijk te zijn was de laatste mini waar ik in reed een Cooper S, maar ik heb o.a. ook met veel plezier een een keer een cooper D van iemand uitgelaten. Ding heeft maar 115pk, wat imho erg weinig is, maar toch was het een heerlijke auto. Soldie gevoel, geweldige wegligging en in alle opzichten meer auto dan een 107/Aygo.

Maar goed, laat ik het dan zo formuleren:

- aanschaf is een kwestie van een gebruikte mini pakken, dan kan een Cooper ook uit qua budget.
- 400 euro wegenbelasting per jaar is 3 tientjes per maand, kleingeld, schrapen dus noem ik dat.
- 15% brandstofkosten op slechts 10.000 kilometer per jaar vind ik ook peanuts, maar ik zal eerlijk toegeven dat ik als autogek zelf die rekensommetjes zo min mogelijk maak :)

Als de TS niks met auto's heeft en een rationeel vervoermiddel zoekt, by all means pak die 107. QWellicht 1 maatje groter voor wat snelweg comfort. Maar met het noemen van de mini laat hij al merken dat er meer meespeelt dan alleen ratio bij hem, het mag ook leuk zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:06:
Tja, om eerlijk te zijn was de laatste mini waar ik in reed een Cooper S, maar ik heb o.a. ook met veel plezier een een keer een cooper D van iemand uitgelaten. Ding heeft maar 115pk, wat imho erg weinig is, maar toch was het een heerlijke auto. Soldie gevoel, geweldige wegligging en in alle opzichten meer auto dan een 107/Aygo.

Maar goed, laat ik het dan zo formuleren:

- aanschaf is een kwestie van een gebruikte mini pakken, dan kan een Cooper ook uit qua budget.
- 400 euro wegenbelasting per jaar is 3 tientjes per maand, kleingeld, schrapen dus noem ik dat.
- 15% brandstofkosten op slechts 10.000 kilometer per jaar vind ik ook peanuts, maar ik zal eerlijk toegeven dat ik als autogek zelf die rekensommetjes zo min mogelijk maak :)

Als de TS niks met auto's heeft en een rationeel vervoermiddel zoekt, by all means pak die 107. QWellicht 1 maatje groter voor wat snelweg comfort. Maar met het noemen van de mini laat hij al merken dat er meer meespeelt dan alleen ratio bij hem, het mag ook leuk zijn dus.
Allicht dat ik iets zal zeggen wat erg vreemd klinkt, maar de 107 is een leuke auto om te rijden. Lange versnellingen (80-90 in 2), genoeg kracht om in regulier verkeer iedereen voor te blijven en veel feedback van het stuur. Korte bochten kunnen zeer hard genomen worden.

En snelweg comfort? Bij 160 hoor ik niks rammelen, hoeft de radio niet harder voor de windruis, is de auto stabiel en kan ik het stuur nog steeds met één hand vasthouden.

Natuurlijk is een mini een betere auto. En een 1-serie is weer een betere auto dan een mini door de achterwielaandrijving. En dan is een 135i ook een leuke optie. Maar waarom neem je dan geen 335i, dan heb je net wat meer bagageruimte. En pak dan een 540i, voor die extra beenruimte achter. Zo kun je door blijven gaan. De mini is zeker beter dan een 107, maar dat betekend niet dat een 107 geen leuke auto is! En het echt geen auto is voor mensen die goedkoop willen doen. Het kan namelijk ook beide. En dan pak ik liever vijf keer per jaar een all-inclusive vakantie buiten Europa dan een auto uit een hogere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
"Allicht dat ik iets zal zeggen wat erg vreemd klinkt, maar de 107 is een leuke auto om te rijden. Lange versnellingen (80-90 in 2), genoeg kracht om in regulier verkeer iedereen voor te blijven en veel feedback van het stuur. Korte bochten kunnen zeer hard genomen worden."

Dat laatste geloof ik, de rest heb ik een andere mening over. Maar ja, is heel subjectief he.

" En een 1-serie is weer een betere auto dan een mini door de achterwielaandrijving. En dan is een 135i ook een leuke optie. Maar waarom neem je dan geen 335i, dan heb je net wat meer bagageruimte. En pak dan een 540i, voor die extra beenruimte achter. Zo kun je door blijven gaan"

Nee hoor, ik ben gestopt bij die 540i :p

Ga daar maar eens 160 mee rijden en stap dan weer in een 107, I dare you ;)

"En dan pak ik liever vijf keer per jaar een all-inclusive vakantie buiten Europa dan een auto uit een hogere klasse."
Tja, ik rij liever elke dag in een leuke auto (wat ik daar onder versta dan), dan maar een paar vakanties minder. En 5 keer per jaar weg kan ik niet, te druk met werken om mn wagenpark te betalen ;)

Ieder zn prioriteiten en hobby he, ik snap weer weinig van mensen die 5K aan hun super PC uitgeven op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
Ik heb met meerdere BMW's gereden (met allen een top van > 200 en 0-100 in < 9 sec), en die zijn zeker formidabel. Natuurlijk zal dat beter rijden.

Waar ik wat op tegen heb is het feit dat een Aygo/C1/107 als boodschappenauto wordt gezien, waarmee de snelweg niet / amper te doen is. Er zit een kern van waarheid in, maar het klopt niet.

De mini waar je het eerder over had is een oversturend ik-wil-een-BMW-maar-kan-het-niet-betalen apparaat. Ook in deze woorden zit een kern van waarheid, maar ook dat klopt niet.

Ik zou je misschien zelfs wel voor gek verklaren als je een auto gaat rijden die tweemaal zo duur is, een slechtere PK/KG verhouding heeft en er maarliefst 13 seconden over doet om naar 100 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Anvil_ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:05:
[...]

Ieder zn prioriteiten en hobby he, ik snap weer weinig van mensen die 5K aan hun super PC uitgeven op dit forum :)
Eens.

Niemand gaat jou overtuigen om in een 107 te rijden of dat ook maar te proberen. Omgekeerd zou het je sieren als je de wensen van de TS zou respecteren:
Verder kijk naar relatief lichte en kleine auto's
Ik ben het 100% eens dat een 540i heerlijk rijdt, maar iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. Als ik zin heb in 'lekker' rijden pak ik de motor ook een BMW, maar in de motorwereld staat BMW juist bekend als bejaardebakfabrikant, de auto is voor meerdere personen en/of vrachtvervoer IMHO. Een 540i zou dat ook prima kunnen doen, maar dat zou nog los van de aanschafkosten m'n maandlasten verdubbelen tov huidige auto. Ik heb andere prioriteiten. En TS ook als ik z'n startpost lees.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:26
De TS heeft aangegeven dat hij 10K km per jaar zal rijden en het dus voornamelijk als een "boodschappen" zal gebruiken. Dan voldoet een 107 toch heel goed aan de eisen? Als de TS 35K km per jaar rijdt dan is een 107 niet echt de meest logische optie omdat je met een grotere auto toch op de snelweg vaak wat meer comfort hebt c.q. minder vermoeid bent na 2 uur ergens heen rijden en later op de dag weer 2 uur terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
@dion: Ik raad de TS geen 540i aan he, dat kwam ter sprake in die 107 dissussie met iemand anders. Ik raadde de TS aan de mini te kiezen die hij zelf al noemde, of liever nog een wat oudere cooper.

Gek genoeg raad ik bij weinig kilometers mensen juist vaak een zwaardere gemotoriseerde auto aan, brandstofkosten zijn een kleine factor als je maar 10d km per jaar rijdt.

Voor mij is een 540i een droom auto, maar ik snap dat de maandkosten van dat ding in de ogen van veel mensen aan de waanzin grenzen. Als auto nerd (met een voorliefde voor grote, snelle wagens) zal ik me veel sneller ergeren aan de beperkingen van een 107 (ik vond in een aygo het torretje met 130 al janken, dat het ding 160 haalt kan ik bijna niet geloven) dan een ander. Geloof best dat de 107 bezitter hierboven er happy mee is en er juist de positieve kanten aan ziet.

Echte kleine rotautootjes (zoals een oude fiat 500 of panda oid) worden natuurlijk niet meer gemaakt, ook een 107/aygo is een volwassen, moderne auto vergeleken met de hokjes van weleer, dat geloof ik best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Anvil_ schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:27:
@dion: Ik raad de TS geen 540i aan he, dat kwam ter sprake in die 107 dissussie met iemand anders. Ik raadde de TS aan de mini te kiezen die hij zelf al noemde, of liever nog een wat oudere cooper.

Gek genoeg raad ik bij weinig kilometers mensen juist vaak een zwaardere gemotoriseerde auto aan, brandstofkosten zijn een kleine factor als je maar 10d km per jaar rijdt.
Brandstofkosten zijn inderdaad bij 10k (wat is d? deci?) km niet het grootste probleem. Maar vergeet niet dat je ook nog wegenbelasting, verzekering en afschrijving hebt. Stuk voor stuk tikken die hard aan bij een 540i of andere 'zware' auto. Enige manier om dat te vermijden is te gaan voor een wegenbelastingvrije oldtimer die ook nauwelijks meer afschrijft en goedkoop te verzekeren is, maar dan heb je het over een totale andere categorie.
Voor mij is een 540i een droom auto, maar ik snap dat de maandkosten van dat ding in de ogen van veel mensen aan de waanzin grenzen. Als auto nerd (met een voorliefde voor grote, snelle wagens) zal ik me veel sneller ergeren aan de beperkingen van een 107 (ik vond in een aygo het torretje met 130 al janken, dat het ding 160 haalt kan ik bijna niet geloven) dan een ander. Geloof best dat de 107 bezitter hierboven er happy mee is en er juist de positieve kanten aan ziet.

Echte kleine rotautootjes (zoals een oude fiat 500 of panda oid) worden natuurlijk niet meer gemaakt, ook een 107/aygo is een volwassen, moderne auto vergeleken met de hokjes van weleer, dat geloof ik best.
En dan nog... zo'n hokje brengt je ook van A naar B. Jij zou er duidelijk niet voor kiezen, ik wil ook wat meer ruimte hebben, maar als iemand alleen zichzelf en max 1 ander ergens heen wil krijgen is zoiets een valide keuze.

Juist bij auto's heb je zoveel wensen als dat er mensen zijn. Het heeft geen enkele zin je eigen voorkeuren te gaan verkondigen als iemand anders al een bepaalde kant op wil. Als iemand zegt dat hij een comfortabele wagen wil waar een slagschip van een kinderwagen in past, dan moet je ook niet aankomen met een 107 oid. Hier zegt TS dat hij vooral een goedkope auto wil. Laten we vooral ook die kant op kijken ipv eigen jongensdromen te gaan aanraden ik roep toch ook niet dat hij een Citroen SM moet kopen? :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

_Anvil_ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:05:
"Allicht dat ik iets zal zeggen wat erg vreemd klinkt, maar de 107 is een leuke auto om te rijden. Lange versnellingen (80-90 in 2), genoeg kracht om in regulier verkeer iedereen voor te blijven en veel feedback van het stuur. Korte bochten kunnen zeer hard genomen worden."
Toch is het absoluut waar. Ik was uiterst sceptisch, maar toen ik een 107 als leenauto kreeg merkte ik dat dit wel even andere koek is dan de gemiddelde truttenschudder. Prachtig stabiel bij de 160 (dat heb ik gedaan met andere kleine auto's, maar dat was toch altijd een avontuur), lekker strak bochten rond en ondanks z'n kleine inhoud valt er dankzij de prettige bak best leuk mee te spelen. Uiteraard is het geen sportwagen, maar ik heb veel grotere en duurdere auto's gereden die het echt niet halen bij zo'n 107/C1/Aygo. Praktisch, goedkoop als wat, zuinig en verre van saai. Ik heb dan ook het sterke vermoeden dat het ding niet ontwikkeld is als boodschappenauto, maar ook om interessant te zijn voor bedrijven voor mensen die van A naar B moeten of bijvoorbeeld als leenauto. Dat vraagt toch net even andere dingen van het onderstel.

Gevolg is dat ik nu zelf een C1 rijd, terwijl ik het dus eerst he-le-maal niets vond. In het begin vond ik het steeds kleine autootjes als ik ze tegenkwam, totdat ik me weer realiseerde dat ik er zelf ook een rijd. Het ding voelt en rijd alsof het een paar klassen grotere auto is.

Voor men het vraagt: ik heb van alles gereden, van Beamer 3-series en Mitsubishi Outlanders tot traditionele truttenschudders als de Cuore en van alles daar tussenin. Uiteraard doet iets als een 3-serie het op een aantal vlakken beter, maar lang niet zo veel als je op basis van het prijsverschil of de buitenmaten zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mijn vraag is eerder; wat wilje per maand uitgeven: verzekering (all risk, WA+, WA; zeker met de slechte toplaag op de wegen in de winter heb ik per winter 7 flinke sterren erbij), wegenbelasting.

Wil je dat de auto je per maand onder de 100 euro blijft dan kom je in de buurt van WA/WA+ en max gewicht van zo'n 1150 kg denk ik.

Naar mijn mening is de algemene lijn voor auto's van na 2000 allemaal goed, met uitzonderingen daargelaten die gewoon constructie/ontwerp fouten hebben (slechte versnellingsbakken in polo's, lupo's bijvoorbeeld), slecht motor management die fouten blijven generen, lekkende deurrubbers, of electrisch falen in het algemeen van ramen bij bijvoorbeeld Alfa; sommige hebben kwalen waar je echt voor wil wijken waar fora vol van staan.

Maar als de auto niet roest, de uitlaat er netjes uit ziet (goede indicator hoe de auto in de winter met zout en regen heeft gereden) en de banden wellicht nog minimaal 5mm hebben en geen bekende kwalen met electrische systemen, deuren/ramen, versnellingsbakken, ontsteking etc, dan zou ik erop vertrouwen dat ik een auto voor 2500 zonder problemen voor 2 jaar rij met alleen een APK en eventueel een V-snaartje, olie en filter.

Moeilijkste is dus: uitzoeken of een auto bekende kwalen heeft. Het is moeilijk om d.m.v. rijgedrag tegenwoordig je auto echt te mollen bij normaal rijgedrag wat je van een gemiddelde consument mag verwachten. Zeker als je hem van een huisvrouw, oma of 'ambtenaar' koopt....koop je een civic van een petje met 'leuke accenten' zou ik rekening houden dat het blok zo nu en dan in het rood is geweest ;) (om even te chargeren om een punt te maken).

Een goede website die ik altijd gebruik om verscheidene online 2ehands auto site te doorzoeken is www.gaspedaal.nl (geen aandelen, geen werknemer, gewoon een fijne overzichtelijke site van meerdere sites onder 1 zoekknop).......
vul daar gewoon eens 2000 min en 5000 max in met auto op benzine (voor 10k is dat het beste), onder de 80k waar mogelijk (vaak geluk om van 'overleden bejaarde' te kopen) of boven de 80k maar kijk dan of de distributie gedaan is (vaak rond 100-130k) of wanneer dit gedaan dient te worden (gegeven per type auto): bijvoorbeeld 90k en distributie bij 130k geeft je 4 jaar.....
Kijk eens wat je krijgen kunt voor dat geld; vind je iets leuks, google dan op dat type of je gekke problemen vind; tuurlijk is er van iedere merk en type vast wel een probleem te vinden maar sommige hebben echt constructie fouten (onder bemeten etc) waar je fora vol van zult vinden. En wellicht dat je met een andere uitvoering of motorblok dat probleem is opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 07-05-2012 01:42 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seesar schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:39:
koop je een civic van een petje met 'leuke accenten' zou ik rekening houden dat het blok zo nu en dan in het rood is geweest ;) (om even te chargeren om een punt te maken).
Maar daar maar gerust alle petjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Anoniem: 172410 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 01:44:
[...]

Maar daar maar gerust alle petjes van.
offtopic:
Ik reed zelf in een golf 3 met vaak petje op (ook achterste voren zelfs), had een aardige muziek installatie dus ik voldoe aan de stereotypering, maar ik denk dat mijn golfje beter is onderhouden en gereden dan mijn vaders of moeders auto.....omdat ik alles zelf deed en juist de auto opknapte (niet tunen of gare angel eyes erop zetten) maar filter (zowel olie als lucht) iedere 2 maanden, olie, afstellen van versnellingsbak, versnellingsbak vervangen omdat ik er eentje kon krijgen met 80k ipv 170k, aandrijfassen vervangen voor ongeroeste, koppakking preventief vervangen omdat de auto op gas rijd etc etc... ik was hem indirect aan het opknappen i.p.v. afraggen........hij is uiteindelijk ook meer waard geworden dan toen ik hem kocht en dat zat hem niet in sport filters, uitlaten zo groot als wieldoppen of gare verlaagd chassies met 20" chrome velgen...

ja ik rijd te hard, maar ik trek hem niet door naar 7k wat geen enkel nut heeft; genoeg non-petjes volk echter wat in de winter de auto van de oprit in zijn 1 zet en de straat uit trekt met 5k want dan is ie lekker snel warm.................

Dus ....alle petjes.......en afraggen; daar ben ik het niet mee eens en daarom noemde ik het zelf chargeren.....maar wel om een beeld te vormenw at je NIET wil....

Bottemline; me moeder heeft haar lupootje de deur uitgedaan en mijn golfje overgekocht........minder onderhoud, meer schik en naar haar mening een vele fijnere auto........wie had dat durven denken 8)

@ hierboven
offtopic:
integendeel; bewust destijds een golfje 3 gekozen omdat ik van het 'tune volk' zodoende alle originele onderdelen kon kopen voor lage prijzen zoals (kop)lampen, rubbers, versnellingsbak etc omdat ik graag mijn eigen auto wou onderhouden voor zo min mogelijk geld en toch veel plezier van hebben......alles wat zij tunen zijn onderdelen die ze vervangen die ik goed kon gebruiken om mijn auto te verbeteren/onderhouden

fyi....160 euro voor een 1.8 blok met 90k op de teller inclusief versnellingsbak en nieuwe koppelingsplaten/druk groep van een jongen die graag een race motor in zijn golfje legt.....niemand wil zo'n blok hebben, behalve ik! 1 avondje sleutelen en mijn auto is van 160k op gas (en dus dito slijtage) terug gegaan naar 90k op benzine slijtage.....en ik heb er nog veel van geleerd ook!

[ Voor 37% gewijzigd door Seesar op 07-05-2012 02:01 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oftewel, je was een petje dat maar bleef sleutelen omdat hij dacht dat hij wist waar hij mee bezig was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Een Renault Twingo2 is een kleine auto met bewezen techniek die weinig kost aan aanschaf, onderhoud en afschrijving.
Het rijdt als een Clio2 en de gemiddelde kerel schaamt zich rot om erin gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Anoniem: 197141 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 02:01:
Een Renault Twingo2 is een kleine auto met bewezen techniek die weinig kost aan aanschaf, onderhoud en afschrijving.
Het rijdt als een Clio2 en de gemiddelde kerel schaamt zich rot om erin gezien te worden.
Twingo heb ik ook gereden als leenbak toen mijn Clio in de reparatie moest (werd van achteren aangereden, schade viel mee), een leuk autootje. Maar dat ding trok veel langzamer op dan mijn Clio (niet echt vooruit te branden :+ ), kennelijk was het een 1 liter motortje. Als je Twingo neemt dan zou ik je met iets grotere motor aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ik blijf bij mn mening: de TS noemt zelf een mini als optie en ik zeg: proberen!

Meer auto en leuker dan een 107 oid, kijk gewoon of het verschil in kosten het je waard is. Of wellicht blijkt dat je jezelf rot schaamt in zo'n aygo hok, of dat je vriendin die dingen gay vind. :p

Gewoon proefrijden en proberen dus :)

Ps. Zoals ik ook al opmerkte: een oude 2e handskopen hoeft ook geen slechte optie te zijn.. al zullen kopers van jonge auto's je vrtellen dat oude auto's je leegtrekken aan onderhoud.

Met een beetje geluk en veel gezond verstand iets van 1500 euro kopen dat 2 jaar mee gaat, is toch vaak goedkoper dan 8k in iets jongs investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste heb ik gedaan. Mazda 626 uit '99 gekocht (voor 1500 euro). Betrouwbaarder vind je ze haast niet. En toch nog moderne luxe (4 airbags, ABS, airco etc.). Onderhoud heb je nauwelijks (enige onderhoud wat ik heb gehad is een kleine beurt + de remblokken/schijven en een nieuwe accu), en ze zijn lekker comfortabel. Afschrijving is ook nihil, ik denk dat ik 'm voor hetzelfde bedrag weer kan verkopen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Dat bedoel ik dus!! Die paar tientjes wegenbelasting zijn verwaarloosbaar tov ander kosten, zoals afschrijving en brandstof.

10x liever een oude 626 dan een nieuwe eco bromkar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Seat Mii, heb je nieuw voor die prijs http://mii.seat.nl/

[ Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 07-05-2012 11:36 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:35:
Dat bedoel ik dus!! Die paar tientjes wegenbelasting zijn verwaarloosbaar tov ander kosten, zoals afschrijving en brandstof.

10x liever een oude 626 dan een nieuwe eco bromkar imho.
Dan ben ik toch echt benieuwd hoe je aan je cijfers komt, want met een 626 zou ik jaarlijks bijna 700 euro extra kwijt aan verzekering (WA) en wegenbelasting. En dus niet "een paar tientjes".

Dat verschil van 700 euro stop ik in afschrijving, en daardoor rij ik voor hetzelfde bedrag in een zo goed als nieuwe auto met garantie.

Om maar te zwijgen van het imago van de 626, gezien dat zo belangrijk voor je is.

Edit: Vergeet ik er bij te zetten dat met 10.000km per jaar je ongeveer 900 euro extra aan brandstof kwijt bent. Nogmaals, dat is geen tientjeswerk meer.

[ Voor 10% gewijzigd door 452752 op 07-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar dan niet met de eisen die de TS stelt:
- minimaal elektrische ramen voor en centrale deurvergrendeling
- bij voorkeur airco
Geen van de drie zit er op, met deze opties kost hij net iets onder de 10k. Verder is het ding nog niet eens leverbaar, ik vraag me af waarom je deze auto aanbeveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
452752 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Dan ben ik toch echt benieuwd hoe je aan je cijfers komt, want met een 626 zou ik jaarlijks bijna 700 euro extra kwijt aan verzekering (WA) en wegenbelasting. En dus niet "een paar tientjes".

Dat verschil van 700 euro stop ik in afschrijving, en daardoor rij ik voor hetzelfde bedrag in een zo goed als nieuwe auto met garantie.

Om maar te zwijgen van het imago van de 626, gezien dat zo belangrijk voor je is.

Edit: Vergeet ik er bij te zetten dat met 10.000km per jaar je ongeveer 900 euro extra aan brandstof kwijt bent. Nogmaals, dat is geen tientjeswerk meer.
Per maand natuurlijk, 700/12 is nog geen 60 euro. Bedenk je eens aan welke onzin zoal de gemiddelde tweaker elke maand 6 tientjes weg gooit. Dan rij ik liever in een auto ipv een bromkar.

En ik geef weinig om imago, ben meer een petrol head. Rijd dus liever in een 10 jaar oud hok wat helemaal naar mn wens is, dan in een nieuwe BMW 120i of iets dergelijks.

Lol, Imago, ik heb Skoda gereden, Ford en zo nog wel wat. Heb liever een Octacia Rs dan een BMW 316i hoor!

Maar goed, we wachten rustig af tot de TS een leuke Mini (zonder overstuur trouwens, je bedoelde onderstuur) heeft gereden en het licht heeft gezien. Leuke dingen mogen best wat geld kosten! En het woord "leuk" staat toch echt in de openingspost.

Tis een vrj land en mensen mogen hun schraap 107 dus "leuk" noemen, maar ik noem dat op mijn beurt een soort stockholm syndroom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien zeg ik nu iets vies.. maar is privé-lease misschien toch niet iets voor je?

Voor +/- 280 euro per maand incl. btw heb je voor 4 jaar een gloednieuwe Peugeot 208 (of ander model), daar zit bij in:

1. MRB
2. Verzekering
3. Onderhoud
4. Geen brandstof
5. op basis van 10.000km en 48 maanden.

https://www.toplease.nl/W...merk=PEUG&mod=208&ccode=0

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan betaal je €0,34 per km aan afschrijving en onderhoud.

Lijkt mij een vrij dure optie. Zeker als je nagaat dat ik dat nog niet betaal inclusief brandstof en uitgaande dat mijn auto in 1 jaar afgeschreven zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Niet online
_Anvil_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:14:
[...]

Per maand natuurlijk, 700/12 is nog geen 60 euro. Bedenk je eens aan welke onzin zoal de gemiddelde tweaker elke maand 6 tientjes weg gooit. Dan rij ik liever in een auto ipv een bromkar.

En ik geef weinig om imago, ben meer een petrol head. Rijd dus liever in een 10 jaar oud hok wat helemaal naar mn wens is, dan in een nieuwe BMW 120i of iets dergelijks.

Lol, Imago, ik heb Skoda gereden, Ford en zo nog wel wat. Heb liever een Octacia Rs dan een BMW 316i hoor!

Maar goed, we wachten rustig af tot de TS een leuke Mini (zonder overstuur trouwens, je bedoelde onderstuur) heeft gereden en het licht heeft gezien. Leuke dingen mogen best wat geld kosten! En het woord "leuk" staat toch echt in de openingspost.

Tis een vrj land en mensen mogen hun schraap 107 dus "leuk" noemen, maar ik noem dat op mijn beurt een soort stockholm syndroom....
900 + 700 / 12 = 133,33. Voor 133 euro extra per maand heb je de privilege om niet een auto te mogen rijden waar je mogelijk als zuinig in wordt gezien, maar een saaie vierdeurs Japanner van 15 jaar oud. Dat noem ik eerder een gevalletje stockholm syndroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Falcon schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:36:
Misschien zeg ik nu iets vies.. maar is privé-lease misschien toch niet iets voor je?
Leasen moet je alleen doen als je de investering niet vooraf kunt doen of de variabele factoren niet kunt dragen. Dit uitbesteden is altijd duurder dan zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
452752 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:58:
[...]

900 + 700 / 12 = 133,33. Voor 133 euro extra per maand heb je de privilege om niet een auto te mogen rijden waar je mogelijk als zuinig in wordt gezien, maar een saaie vierdeurs Japanner van 15 jaar oud. Dat noem ik eerder een gevalletje stockholm syndroom...
Je hebt gelijk, die 626 is in alle opzichten meer auto dan een bromkar, maar erg spannend is het nog niet.. toch nog maar een paar tientjes extra nog bijleggen dus.. en zo eindig je met een V8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Voor die 133 euro extra per maand kun je ook 4 Swiftjes (of iets dergelijks) van 10 tot 15 jaar oud rijden, belasting en verzekering samen zo'n 30 euro per maand. Voor het budget van de TS kun je er makkelijk 4 kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Met andere woorden, een auto kiezen op budget slaat nergens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 00:07

-tom-562

Oliesjeik

_Anvil_ schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Je hebt gelijk, die 626 is in alle opzichten meer auto dan een bromkar, maar erg spannend is het nog niet.. toch nog maar een paar tientjes extra nog bijleggen dus.. en zo eindig je met een V8 :)
Ik ben zelf ook een petrolhead. Ik heb die auto gekocht toen ik net begon met werken. Hij is puur rationeel gekozen. Ik had een paar eisen, namelijk:
-betrouwbaar
-groot
-comfortabel
-'vlot'
-veilig
-betaalbaar

Dan kom je al vrij snel op een 626, primera of een Carina E. Dan maar saai, maar beter als een afgetrapte golf o.i.d :P voor de snelheid heb ik tegenwoordig een gsxr600. Ik de k dat je voor 1500 euro niet beter kan rijde n als zo'n 626. De 'echte' auto komt volgend jaar wel in de vorm van een Lexus IS300/GS300 ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Niks mis met een grote, doch saaie jap hoor. Prima dingen.

Als ik een volwassen vent in een 107/Ka/twingo zie heb ik altijd last van een soort plaatsvervangende schaamte, bij een 626 niet uiteraard.

Maat van me heeft een 323f, ook superbetrouwbare hokjes, je koopt ze voor 1500 euro, soms met airco zelfs. Actieve Nederlandse eigenaarsclub, dus goedkope 2e hands onderdelen en veel advies beschikbaar, rijdt nog verdomde sportief ook. Beter dan een golfje of astra uit die tijd.

Aanrader dus, als de Ts voor het " oude bak kopen met minimale investering" scenario gaat. Sowieso is het best slim met een oud brikkie te beginnen met weinig rijervaring, dan zijn die eerst deukjes wat minder pijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

_Anvil_ schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:35:
Als ik een volwassen vent in een 107/Ka/twingo zie heb ik altijd last van een soort plaatsvervangende schaamte, bij een 626 niet uiteraard.
Toch heb ik het idee dat je posts meer over jou gaan dan over de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ergens wel ja, al gaat dat ook op voor de geld besparende 107/dacia/bromkar rijders hier... typisch menselijk gedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Je kunt natuurlijk ook proberen om je te verplaatsen in de TS die overduidelijk anders tegen vervoer aankijkt dan jij dat doet. Met allebei is niets mis, nergens voor nodig om een karikatuur te maken van tevreden 107 of Dacia rijders. Wees maar blij met de TS en de Dacia-rijders, dankzij hun smaak kun jij je tenminste onderscheiden met je hoerensloep. :)

Zelf ben ik ook een ander type rijder, ik maak mijn keuze meer op emotie en overweeg bepaalde opties simpelweg niet omdat ik er geen binding mee heb. In mijn shortlist (longlist ook niet trouwens) zul je geen Renault, Dacia of Kia aantreffen bijvoorbeeld. Op dit moment rijdt ik de grootste auto die je in het D-segment kunt vinden omdat die bij mijn eisen past, maar ik zou hem nooit aanraden aan de TS omdat die overduidelijk een andere auto zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:19

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

_Anvil_ schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:35:
Niks mis met een grote, doch saaie jap hoor. Prima dingen.

Maat van me heeft een 323f, ook superbetrouwbare hokjes, je koopt ze voor 1500 euro, soms met airco zelfs. Actieve Nederlandse eigenaarsclub, dus goedkope 2e hands onderdelen en veel advies beschikbaar, rijdt nog verdomde sportief ook. Beter dan een golfje of astra uit die tijd.

Aanrader dus, als de Ts voor het " oude bak kopen met minimale investering" scenario gaat. Sowieso is het best slim met een oud brikkie te beginnen met weinig rijervaring, dan zijn die eerst deukjes wat minder pijnlijk ;)
Nou ik heb een 323F gehad, 1.5i, sportief zeg je? Waar dan, dat hok is tering zwaar, lage zit. Stoelen verschrikkelijk als je lang moet rijden.

Vond het maar niks, al had ik er motorisch geen problemen mee.

Nu een Volvo 440, maar dat ding rijdt een stuk fijner en sneller dan die 323F. Ondanks dat hij 3 jaar ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
1.5? bestaat dat? Sorry, snap niet waarom iemand geen 1.8 of 2.0 V6 zou nemen, uiteraard met fatsoenlijk onderstel en banden eronder...verder kunnen ze je bij de 323f club uitleggen hoe makkelijk het 2.5 blok erin gaat :p

*gaat zichzelf en de tweakers een plezier doen en dit topic verlaten en terug naar de gelijkgestemden op de autofora*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ook al gaat het inmiddels wat offtopic, bedankt voor alle tips!

Ik zit midden in een verhuizing (en nog geen internet :(), dus daarom weinig reacties van mijn kant. Ik heb van alles overwogen en bekeken. _Anvil_ hierboven had overigens wel gelijk. Ik heb m'n hart verpand aan een Mini na het maken van een proefrit, dus dat gaat het zeer waarschijnlijk worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Lol, weer iemand die het licht heeft gezien. Leuk autorijden mag best geld kosten :)

Heel veel suc6 gewenst met zoeken (Er is vast een mini forum oid waar ze je alle do's en don'ts bij de aanschaf kunnen uitleggen) en uiteraard veel plezier en veilige kilometers met je wagen straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:53:
Ook al gaat het inmiddels wat offtopic, bedankt voor alle tips!

Ik zit midden in een verhuizing (en nog geen internet :(), dus daarom weinig reacties van mijn kant. Ik heb van alles overwogen en bekeken. _Anvil_ hierboven had overigens wel gelijk. Ik heb m'n hart verpand aan een Mini na het maken van een proefrit, dus dat gaat het zeer waarschijnlijk worden :)
Absoluut goede keuze waar je geen spijt van krijgt. Erg prettige auto's!
Ik snap persoonlijk ook al dat volk niet dat een aygo, picanto of weet ik veel wat voor gedrocht koopt. Koop dan liever een auto die wel goed rijd, rijker uitgerust is, met de kop eraf, dan ben je voor hetzelfde geld klaar en rij je een stuk comfortabeler en veiliger rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik snap persoonlijk niet dat ueberhaupt iemand een nieuwe auto koopt. De eerste km is verreweg de duurste ;)

Maar goed, wees wat respectvoller voor mensen die andere afwegingen maken en op basis daarvan tot andere keuzes komen. Niet iedereen heeft het geld (ervoor over) om een auto te kopen die meer kost dan het minimale waarmee je van A naar B komt. De keuze om het als vervoersmiddel en meer niet te zien is ook valide.

Hoedje heeft dat geld duidelijk wel (ervoor over), een goede Mini moet lukken binnen dat budget. Succes!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 23:30

MrMarcie

CFMoto 650MT

knip

[ Voor 92% gewijzigd door PWM op 18-05-2012 21:35 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1