Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11 17:46
Beste mede tweakers,

Ik heb op de zaak nu een oude hub liggen die begint te overlijden. Deze hub wordt op dit moment gebruikt om het netwerk SIP en RTP verkeer te monitoren/mirroren naar een wireshark machine om VoIP verkeer te debuggen.
Nu vroeg ik me af of deze RJ45 hubjes nog worden gemaakt/geproduceerd aangezien ik deze nergens meer vind.
Of moet ik opzoek gaan naar een switch met een dedicated mirroring port? (Zo ja welke raden jullie aan?)

Met Vriendelijke Groet,
ReTechNL

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat voor switches hebben jullie op kantoor want elke redelijke managed switch heeft die mirror functie

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met bovenbuurman en zoek anders ff op "network tap"

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

als het goedkoop moet, dan bijv:

pricewatch: Netgear Prosafe Plus GS105E 5-Poort Gigabit Switch

kost ongeveer 40 euro

• ReTechNL
TrailBlazer schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:08:
wat voor switches hebben jullie op kantoor want elke redelijke managed switch heeft die mirror functie
Op dit moment hebben wij een pricewatch: Netgear Prosafe GS748TR 48-Port Smart Switch staan.
Deze heeft inderdaad een mirror functie maar ik zoek een simpel kastje dat ik bijv ff snel tussen 3 telefoons kan zetten.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met zo'n switch hoef je maar een paar keer te klikken en kan je alles doen van achter je bureau dat is toch veel sneller/makkelijker.

• ReTechNL
TrailBlazer schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:57:
met zo'n switch hoef je maar een paar keer te klikken en kan je alles doen van achter je bureau dat is toch veel sneller/makkelijker.
Het is alleen lastig aangezien we constant dan mirroring aan moeten zetten en weer uit.
En ik heb zelf geen toegang tot de web interface van deze 48 port switch.
De pricewatch: Netgear Prosafe Plus GS105E 5-Poort Gigabit Switch is echter ideaal. Ik ga het gelijk even door geven aan de technisch directeur voor de bestelling. Deze kan dan ook meegenomen worden op locatie zodat er snel onsite een analyse gemaakt kan worden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Netgear GS108E ProSafe Plus 8-port Gigabit Ethernet Switch€ 43,85€ 43,85
1Netgear Prosafe Plus GS105E 5-Poort Gigabit Switch€ 30,60€ 30,60

[ Voor 55% gewijzigd door ReTechNL op 27-04-2012 17:12 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ReTechNL schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:02:
[...]

[...]

Het is alleen lastig aangezien we constant dan mirroring aan moeten zetten en weer uit.
Als je een klein switchje neemt met deze functionaliteit kun je gewoon instellen dat poorten 1-7 altijd naar 8 gemirrored worden, en dan heb je in essentie dezelfde functionaliteit als de hub.

Sommige switches kunnen trouwens ook hun mac-learning functie uitzetten; dan zijn ze in essentie ook gewoon een hub. Maar die functie kom je wat minder vaak tegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Je weet dat een hub juist meer problemen veroorzaakt dan oplost (je introduceert collisions)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je zou ook gewoon 3 netwerkkaartjes in je PC kunnen zetten. Maar wat hierboven gezegd wordt qua mirroring is wel de oplossing met de huidige stand van technologie. Alternatief is de uplink/upstream/wan poort monitoren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CyBeR schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:02:
[...]
Als je een klein switchje neemt met deze functionaliteit kun je gewoon instellen dat poorten 1-7 altijd naar 8 gemirrored worden, en dan heb je in essentie dezelfde functionaliteit als de hub.
Gaat dat goed? Als alle poorten gelijk zijn kan je toch max 1 poort mirroren, wat gaat hij anders doen als hij 700Mbit over poort 8 moet versturen?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Gomez12 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:25:
[...]

Gaat dat goed? Als alle poorten gelijk zijn kan je toch max 1 poort mirroren, wat gaat hij anders doen als hij 700Mbit over poort 8 moet versturen?
Bij een goede implementatie heb je gewoon een mirror die paketten mist, je core = forwarding gaat altijd verder gaan.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gomez12 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:25:
[...]

Packets droppen.

Verwijderd

Tegenwoordig wordt netwerkverkeer niet meer gesnift met een Hub, maar met een Span of mirror poort op je switch of een netwerk tap zoals Bl@ckbird al aangaf, kijk bv eens naar Gigamon, netoptics of network critical

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind 't superstorend dat dat eerste en laatste bedrijf consistent denken dat tap een afkorting is. (Net als hub, is ook gewoon een woord.)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 30-04-2012 13:36 ]

Pagina: 1