• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03-2025
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van mijn pa's nieuwe PC (alle onderdelen nieuw) en alles werkt goed. Gisteravond Windows XP geïnstalleerd (maak gebruik van 2 HDD's, één voor WinXP en één voor Win7). Nu start ik vanochtend het systeem op om Win7 te gaan installeren en valt me op dat het beeldscherm heel wazig beeld geeft en loopt te 'flikkeren'.

Ik gecheckt of het aan de PC lag maar dat bleek niet zo te zijn, heb nu de monitor via de VGA aansluiting aan mijn PC gehangen en toen flikkerde hij in het begin ook. Ik was even op mijn eigen PC bezig en ik draai me om en opeens is het scherm weer normaal. Geeft gewoon goed de kleuren weer en doet niet gek.

Het scherm is toch al zeker een jaar of 6/7 oud. Was toen een gloednieuw TFT scherm van AG Neovo.
http://www.computerdispla.../AG_Neovo_19_inch_tft.jpg

Zou dit betekenen dat het scherm aan zijn einde komt? Het is heel vervelend dat precies op het moment dat ik voor pa een gloednieuwe PC heb geregeld dat dan zijn monitor het begeeft, of aanstalten doet tot.

Alvast bedankt,

Calvin

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Uit je tekst begrijp ik dus dat je:
Of een andere monitor op je PC hebt aangesloten?
Of je Monitor op een andere bron hebt aangesloten?

Als dit het geval is zou je scherm inderdaad wel eens dood kunnen gaan/zijn. Anders zou ik het probleem bij je Videokaart zoeken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Weet je zeker dat de stekker er goed in zit? (de signaal stekker welteverstaan)

[ Voor 28% gewijzigd door bartvl op 27-04-2012 14:48 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 08:21
Andere monitor eraan hangen, doet ie dan nog steeds raar? Dan ligt het probleem bij je monitor. Anders moet je het probleem bij de videokaart zoeken. Probeer ook een andere kabel... Je weet maar nooit!

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik dacht dat ik het duidelijk genoeg in de tekst had staan, mijn excuses dat dat niet zo is!

Ik heb de kapotte monitor op mijn PC aangesloten en toen flikkerde hij alsnog behoorlijk. Toen ik even mijn rug gekeerd had naar de monitor en ik me weer omdraaide, was het beeld opeens weer normaal.

Toen heb ik hem weer aangesloten op mijn pa's PC en toen werkte hij ook gewoon naar behoren, op dit moment gebruik ik hem zelfs om de installatie van de PC af te ronden. Dit gaat goed.

Maar hij heeft dus wel de nodige kuren vertoond en ik ben er bang voor dat hij het na al die jaren toch gaat begeven, is mijn vermoeden juist? En zou er eventueel iets te doen zijn om dit te voorkomen of is het niet anders?

Het ligt dus niet aan de PC of de stekkers.

Bedankt voor de snelle reacties.