[IE9 probleem] Internetpagina werkt pas als java verwerkt is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
We zijn onlangs overgestapt van ISP XS4ALL naar UPC. Die overstap was noodzakelijk omdat we hier in de wijk erg slechte telefoonbekabeling hebben. Zelfs de laagste snelheid met adsl gaf zoveel noise op de lijn dat we om de haverklap disconnects hadden. Met kabel hebben we dit niet meer en gaan we er flink op vooruit. Alles werkt naar behoren. We ervaren wel een probleem in IE9 wat ik niet goed begrijp en waar ik na een google search ook geen oplossing voor heb kunnen vinden. Toen we nog geconnect waren via xs4all hadden we dit probleem niet.

Probleem:
Als ik een internetpagina open waar een javascript op staat dan moet dat script eerst volledig laden voordat ik ook maar iets kan doen op de pagina. Ik kan voor die tijd nergens op klikken of scrollen. De pagina bevriest als het ware. Is het script geladen dan is er niks meer aan de hand en werkt de pagina naar behoren.
Hier op tweakers forum bijvoorbeeld staat bovenaan de pagina een reclame banner. Als ik tussen de diverse topic pagina's heen en weer browse dan moet het script van de banner steeds weer opnieuw laden en zit is elke keer als ik naar een volgende pagina klik soms wel 10 sec te wachten voordat ik ubehaupt iets kan.
Het gebeurt niet alleen op tweakers maar op een heleboel pagina's op internet.

Al bekeken en gedaan:
- Onze internet snelheid is in orde.
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1918599497.png
- Gezocht in google voor info over dit probleem, maar niets kunnen vinden.
- Ik heb de laatste versie van java geinstalleerd staan. Ook verwijderen en herinstallatie ervan maken geen verschil.
- M'n plug-in voor flash en Shockwave zijn up to date
- M'n windows is Win7 64bit volledig geupdate
- Ik heb qua beveiliging op de achtergrond Nod32 en Malwarebytes draaien. In Malwarebytes staat "websiteblocking" niet aan.

Vraag:
Ik wil IE9 graag blijven gebruiken en geen topic starten waarin een browserdiscussie ontstaat!
Is er een oplossing voor dit laad probleem in IE9?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je Java updaten of wat dan ook er mee doen zal geen moer uitmaken, want Java is heel wat anders dan waar jij het over hebt: Javascript. Dit is een te vaak gemaakt fout door mensen die praktisch niets van computers en software afweten. Een fout die maar 1x gemaakt wordt, want hierna weten ze het verschil ;).

Mij advies is om te kijken of het herstellen van je IE instellingen werkt. Heb je ook een andere browser geprobeerd, simpelweg om IE uit te sluiten als mogelijke oorzaak? Heb je ook een andere computer in huis waar je mee kan testen of het aan je PC ligt of echt je internet is? Ik kan mij niet voorstellen dat het een probleem is door het wisselen van ISP, iets is tegelijk gebeurt dat dit veroorzaakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Fijn dat je de moeite neemt om te antwoorden maar je belerende zinnetje over dat ik niks van computers en software af weet, daar zit ik niet op te wachten. Ook niet als je er een knipoog smilie erachter zet. Ik heb er meer aan als we een oplossing vinden voor het probleem waar ik tegen aanloop.
Mij advies is om te kijken of het herstellen van je IE instellingen werkt. Heb je ook een andere browser geprobeerd, simpelweg om IE uit te sluiten als mogelijke oorzaak?
In Firefox bestaat dit probleem niet maar ik schreef daarom al het volgende: Ik wil IE9 graag blijven gebruiken en geen topic starten waarin een browserdiscussie ontstaat
IE herstellen bied geen oplossing, evenals het legen van cache en zo. Het probleem bestaat op meer dan 1 computer hier in huis.
Heb je ook een andere computer in huis waar je mee kan testen of het aan je PC ligt of echt je internet is?
Ja, 2x desktop en 1x laptop. Op allemaal bestaat dit probleem. De desktops hebben OS win7 premium 64 bit en de laptop Win7 premium 32 bit.
Ik kan mij niet voorstellen dat het een probleem is door het wisselen van ISP, iets is tegelijk gebeurt dat dit veroorzaakt.
Het probleem bestaat als we contact hebben via UPC. We zijn pas nét over naar UPC dus de adsl router met de verbinding zoals ie was hadden we tot aan vandaag ook nog. Als ik de kabel even overprikte zodat we weer via xs4all online waren dan had ik nergens meer last van. Het ligt er dus wel degelijk aan welke verbinding/ISP we gebruiken. Dat is ook de reden waarom het mij volstrekt onduidelijk is wat er mis gaat en waarom ik deze vraag hier neergezet heb.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!