Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Is het verschil tussen de ES6100 (200 hertz) en ES6710 / ES65xx (400 hertz + local dimming) het prijsverschil van €150 waard?

Ik vroeg me ook af of ik ook moeiteloos blurays kan bekijken vanaf mijn externa harde schijf, aangezien ik heb gelezen dat de fps van een bluray op 24 fps liggen en dat het dan niet helemaal goed uitziet als je tv niet 48 of 72 hertz aankan (wat bij de samsung niet het geval is volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Ook benieuwd naar! Ben opzoek naar een tv en vroeg me dit erg af! de Hz zal volgens mij vooral voor gamen belangrijk zijn.. denk dan aan de hoge FPS (zeker met shooters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Hz is juist voor gamen niet echt van belang omdat het veelal samen gaat met extra beeldverwerking. Ook bij een 800Hz+ scherm is de maximale input gewoon 60fps.
Paneel is volgens mij wel iets beter qua helderheid en kijkhoek. 24p wordt gewoon ondersteund, hoe dat intern verwerkt wordt kun je uit de specs niet opmaken. Reden genoeg om een 24p bestand op een stickje te zetten en even langs een winkel te lopen.

Sowieso is stap van goedkoop aandoende zwart glimmend plastic voet naar de grijzige al interessant :)

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 04-07-2012 10:57 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb de 6100 en gamen daarop gaat prima. Met dat hele Hz verhaal heb je met gamen inderdaad niks te maken, aangezien je game mode aanzet en die alle optimalisaties uitzet. Verder zie ik zelf niet het voordeel van nog veel meer Hz, ik zag het verschil niet. Als je hem aan de muur hangt moet je er op letten dan de 6710 strak tegen de muur aan kan, en de 6100 niet vanwege kabels die aan de achterkant uitsteken. En volgens mij heeft de 6100 ook local dimming, temminste als ik een film kijk lijkt hij dat te doen. Maar goed ik zou ook graag horen wat nou precies het voordeel is van meer dan 200Hz, het beeld lijkt al super vloeiend te lopen namelijk.

Die donkergrijse voet (niet zwart) vond ik juist mooier btw, steekt niet zo af. Maar ik heb hem toch opgehangen, nog mooier en dan heb je ook geen voet meer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 04-07-2012 11:04 ]

Pagina: 1