Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad.
Ik heb een nieuwe Creative Labs X-fi titanium HD geluidskaart in mijn pc gezet en daarna alle nieuwste drivers en software geinstalleerd en dan werkt het geluid via de line uitgang.
Echter wanneer ik de pc opnieuw opstart, dan heb ik dus geen geluid meer.
Er wordt dan geen fout aangegeven en de VU meter van de line uitgang bij instellingen werkt dus gewoon, maar ik krijg geen geluid meer te horen.
Als ik daarna weer de drivers verwijder en terug installeer dan lukt het vaak om het geluid terug te krijgen.
Totdat ik de pc weer eens herstart, dan hoor ik weer niks meer.
Het besturingssysteem op mijn pc is Windows 7 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
Misschien je Monitor/TV via de HDMI aangesloten?
Bij mij heeft Win7 de gewoonte om zo af en toe de default Audio Output naar HDMI te zetten ipv mijn Creative X-Fi.

[ Voor 12% gewijzigd door Zanac-ex op 27-04-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik alleen de 2 RCA line uitgangstekkers van de kaart om naar de line ingang van mijn versterker te gaan.
Maar heb nog wat zitten zoeken en blijkbaar zijn er meer mensen die dit soort probleem hebben met deze kaart.
Dus dat soms na het opstarten van de pc het geluid ineens weg is.
Het lijkt dus op een driver probleem.

Ik denk dat ik een serieuze miskoop heb gedaan met deze kaart.
Want de kaart is al een heel tijdje op de markt, maar blijkbaar is er nog geen oplossing voor het probleme gevonden.
Ondertussen heb ik mijn oude geluidskaart maar terug ingestoken en de nieuwe aan de kant gelegd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begrijpen wie begrijpen kan, het probleem is eindelijk opgelost!!!
Op een engels forum las ik dat iemand het probleem opgelost had en schreef het volgende:

Finally got it working !!!

To get sound after every computer restart i have to unplug internal connector with cable to Front Panel of my case ( nothing is connected to FP and both ports was working perfect with all cards i had and still they work - putted back my Xonar HDAV to check it).

Nu heb ik het kleine kabeltje dat verbinding maakt tussen de geluidskaart en de cdrom drive uitgetrokken en tot mijn grote verbazing blijft het geluid nu werken na een reboot van de pc.
Ik kan er geen verklaring voor geven, waarom het nu dus wel werkt als dat kabeltje niet insteekt.
Die persoon wat de oplossing gevonden had heeft ook een asus moederbord zoals ik, misschien heeft het daar wat mee te maken?
Uiteraard ga ik nu geen geluid meer hebben als ik een cd afspeel in mijn cdrom drive, maar dat vind ik niet zo erg.
Ik ben in ieder geval tevreden dat mijn geluidskaart nu blijft werken, ook na elke pc opstart :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker een mobo uit de M2xxxx serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P5Q Pro
Pagina: 1