Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Laptop] Laadt niet op (hardware defect).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb nu kleine 9 maandjes een laptop van Asus, welke ik gebruik voor mijn studie. Nu zit ik in de les en pak ik hem uit mijn tas. Waarna ik merk dat hij leeg is sluit ik de oplader aan, maar na enkele minuten krijg ik alsnog een melding dat mijn laptop zo uit valt. Nu merk ik dat als ik mijn oplader erin stop (of er druk op zet) dat hij dan hem wel pakt. Laat ik hem los, dan niet.

Nu merk ik dat ik ook een beetje mijn stekkertje kan bewegen wanneer ik deze in de laptop stop. Weten jullie wat er aan de hand kan zijn en hoe dit (goedkoop/snel) kan worden opgelost?

groetjes,

Bram

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:54
Heel veel verstand heb ik hier ook niet van, maar ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij was een connector op het moederbord los. Mijn oplossing was om gebruik te maken van RMA.

Als je zelf gaan knutselen gaat je garantie verloren. Ten minste als ze dat kunnen bewijzen ;)

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11 21:11
Als tip kan ik geven om eerst even langs de lokale computer winkel te gaan en om te vragen of je het even mag testen met een andere adapter, of vind iemand die zo een zelfde gebruikt.
En als dat het probleem niet is zit het in de laptop zelf!

Als het een connector op het moederbord is, voldoet een RMA'tje meestal wel, maar als het de connector is waar je het insteekt dan kan asus soms moeilijk doen, omdat je niet kan bewijzen dat het geen gebruiksschade is!

Desalniettemin kunnen ze het meestal wel repareren voor een vergoeding die met een goede verzekering nog wel gedeclareerd kunnen worden!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de vet late reactie, hij heeft namelijk stof staan te happen vanwege de vakantie.

@Jackorobot, als je praat over een goede verzekering, heb je het dan over een laptop verzekering? Daarnaast, heb je enig idee hoeveel het zou kosten omdit gemaakt te krijgen?

Al bedankt voor de reactie.