[PHP] FTP directory uitlezen.

Pagina: 1
Acties:

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik probeer met een php script een directory uit te lezen (ik wil dus ook de file attributen zoals de size etc weten.) Maar nu kom ik er achter dat de ene server heel anders op ftp_rawlist reageert als de andere. Bij de ene krijg ik bijvoorbeel dit:
code:
1
d--x--x--x  2 0   0  512 May 22  1998 bin

en bij de andere
code:
1
-rw-------   1 gilles   users        1036 Mar 21 16:50 Mailbox

Heeft iemand een idee hoe ik dit goed zou kunnen uitlezen? Ik heb zelf al wel een stuk code gemaakt maar nu wordt het allemaal wel erg verschillend. :( :(

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Ow jah, ik heb al geprobeerd met ftp_systype maar dan krijg ik bij allebei de servers UNIX terug dus daar heb ik ook niet echt veel aan.

Verwijderd

Of dit nuttig is betwijfel ik, maar kun je niet de "output format" van je server instellen.. :?

• Aceton
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Op zondag 25 maart 2001 18:14 schreef gilles het volgende:
code:
1
d--x--x--x  2 0  0  512 May 22  1998 bin

en bij de andere
code:
1
-rw-------  1 gilles  users  1036 Mar 21 16:50 Mailbox
Die zien er akelig hetzelfde uit als je het mij vraagt. Ik zie: permission blocks userid/name groupid/name size date filename.

Dus in eerste geval is het userid=0 en in het tweede geval username=gilles. Dat kan je dus als hetzelfde beschouwen.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:05 schreef Aceton het volgende:

[..]

Die zien er akelig hetzelfde uit als je het mij vraagt. Ik zie: permission blocks userid/name groupid/name size date filename.

Dus in eerste geval is het userid=0 en in het tweede geval username=gilles. Dat kan je dus als hetzelfde beschouwen.
;)

hint: EXPLODE