Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding.

Ik ben bij mijn oma op bezoek geweest en ze had het erover dat ze toch graag een abonnement zou willen, want haar rekening van de KPN vaste telefoon was wel erg duur.

Dus ik heb haar al een beetje geadviseerd over hoe en wat en vanwege de goeie prijs en voorwaarden van hollandsnieuwe heb ik haar daar op gewezen. Echter dan moeten we dus een gebruiks vriendelijke telefoon vinden.

Ik heb een beetje voor haar gezocht en vond niet veel wat aan de eisen voldeed, zo moeten de toetsen groot zijn en moet het geen toetsers en belle hebben, een goedkope Nokia of Samsung valt dus al af.

Wat ik al gevonden heb, maar te duur is.

Wel heb ik bij gsmtopdeal.nl al een geschikt toestel gevonden, alleen de prijs los is ruim € 100, het betreft de Emporia Elegance Plus

Het bij behorende abbonement is niet duur, maar bij Hollandsnieuwe is het toch net goedkoper. Vroeger had ik zelf een zo'n soort toestel, echter nu bijna niet meer te krijgen, namelijk de Motorola Motofone F3, dit vond ik een heel goed toestel en ook uitermate voor mijn oma geschikt.

Uiteraard wel online te koop maar dat is meeste tweedehands en tweedehands cadeau doen vind ik not done.

De vraag is dus, kan ik nu anno 2012 nog wel een simpel toestel krijgen wat geschikt is voor bejaarde mensen en maar een paar tientjes kost?.

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/mo/motorola-motofone-f3-unlocked-.jpg
Motorola Motofone F3

Ik zelf heb al een paar modellen gevonden van ZTE, echter die worden in China gekocht, maar lijkt me toch uitermate geschikt voor mijn oma en de prijs is goed..

ZTE/中兴 S202

ZTE/中兴 S302

Maar ik vraag me af of je in Nederland niet gewoon een simpele gsm kan kopen zonder veel toeters en bellen, Googleen op senioren gsm enzo kom ik op webshops terecht die toch best nog veel vragen voor in mijn ogen een simpele GSM.

Uiteraard voorkom ik niet dat mijn oma straks iets bij KPN of Vodafone afsluit, want ze van de offline generatie.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
Onlangs bij de Mediamarkt geweest en hier hebben ze ook seniorentelefoons.
Hier zijn verschillende versies van.
Van de meest simpele met grote toetsen tot de uitgebreidere met mp3 spelers.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn 70+ moeder heeft iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41zb4uEd05L._SL500_AA300_.jpg

Alhoewel de site wat schreeuwerig is, kun je hier eens kijken en dan verder zoeken:
http://www.seniorentelefoonwinkel.nl/

Maar, let op. Als haar telefoonrekening voor de vaste lijn te hoog is, dan lijkt me een mobiel abo helemaal niet verstandig, want dat gaat echt niet goedkoper zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 27-04-2012 13:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

www.johnsphones.com. Meer basic krijg je ze niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had naar die rekening gekeken, dat was over twee maanden en ze heeft een soort abbonement voor naar vast te bellen, maar er was iets van 71 min en totaal kwam die rekening op een € 80 ofzo.

Daar lijkt me dus vooral dat ze een paar keer naar mobiele nummers gebeld heeft en omdat je bij hollandsnieuwe niet buiten de bundel kunt bellen heb ik haar dus hollandsnieuwe aangeraden en voor € 4,50 heb je daar 75 minuten en voor 175 minuten voor € 6,50.

Dus dat leek me dan wel geschikt als abonnement voor haar, want ik geloof niet dat ze zoveel belt, maar de kleinkinderen hebben ja allemaal gsm's en dan betaal je dus veel met een vaste telefoon. Ik ben wel bang dat als ze met me tante naar de KPN of Vodafone gaat dat die haar dan een abonnement van hun aansmeren.

Verwijderd

iPhone, kun je in grote instellen, spraak bedienen, en het is zo simpel gemaakt dat een kind of een oma het kan gebruiken.

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10 19:51

TomONeill

How much is that doggie...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:
iPhone, kun je in grote instellen, spraak bedienen, en het is zo simpel gemaakt dat een kind of een oma het kan gebruiken.
..Erm?
De vraag is dus, kan ik nu anno 2012 nog wel een simpel toestel krijgen wat geschikt is voor bejaarde mensen en maar een paar tientjes kost?.

In the window.

Verwijderd

Topicstarter
Die van de Kijkshop zijn wel geschikt voor haar denk ik. Maar die johnsphones zijn misschien net wat te simpel, een display en telefoon boek heeft ze in haar thuis telefoon ook.

Uit de antwoorden die ik nu gekregen heb ik eigenlijk genoeg, bij de kijkshop heeft ze voor € 39,99 een geschikte telefoon en dan kan ze ook ouderwets even langs de kijkshop gaan, want mijn Oma houdt niet van online bestellen.

Al lijkt me hollandsnieuwe wel beste optie, want dan kun je niet buiten de bundel gaan, alleen hollandsnieuwe verkoopt niet offline natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:
Al was het geschikt, mijn oma wilt zo'n telefoon niet, ze heeft niet eens een computer. En daarbij kost een een iPhone geen paar tientjes, maar maak er maar 60 tientjes van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 14:26 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft oma wel internet (DSL/kabel)? Dan moet je echt ook even naar VOIP kijken.

Veeeeel goedkoper.

Verwijderd

Misschien verkoopt ie zijn iphone wel voor een paar tientjes?

Verwijderd

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:27:
Heeft oma wel internet (DSL/kabel)? Dan moet je echt ook even naar VOIP kijken.

Veeeeel goedkoper.
Nee dat heeft ze niet en daar krijg ik me ouders niet eens aan, ik zelf gebruik wel VOIP, maar dan wel via mijn smartphone.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer je oma een BelVrij Altijd bundel heeft (dat maak ik op uit je post), dan gaat bellen naar mobiel sinds 1 maart uit die bundel. Abo is wel wat duurder geworden, maar wanneer je regelmatig naar mobiel belt, heb je die paar euro meer er zó uit.
Bij de laatste rekening is die hogere abo-prijs dus al berekend (abo wordt immers vooruitbetaald), de volgende rekening zal dus weer lager zijn, want zonder die extra minuten naar mobiel.

Overigens kan ik uit je post niet opmaken, of dat mobiele abo alleen bedoeld is, om naar mobiel te bellen (dus naast de vaste lijn), of ter vervanging van de vaste lijn ? Dat laatste zou ik bij oudere mensen niet doen.
zeker iemand, die BelVrij heeft, let er niet op, hoe lang hij belt (kost immers niets extra) en kan dus denken, dat hij weinig belt, maar wanneer je dan opeens weer in minuten moet gaan rekenen, kan dat lelijk tegenvallen.
Voorbeeld: bejaarde tante van mijn man, die door de "bel je schor"-reclame van Simpel, met honderden minuten voor een paar euro, ook op het idee kwam, dat de vaste lijn toch wel duur was, terwijl ze zelf vond, dat ze weinig belde. We zijn eens gaan rekenen, ook zij heeft BelVrij, zodat ze gezellig kan bijpraten met iemand, zonder op de tijd te hoeven letten. Ze heeft dus al jaren geen verbelde minuten meer op haar rekening zien staan, behalve die naar mobiel, uiteraard.
Ze bleek bijna dagelijks met haar zus te bellen, die zus belde natuurlijk zelf ook, zodat 't gesprek gemiddeld drie keer per week voor rekening van tante was, gespreksduur "ongeveer een half uurtje", soms (veel) langer, dus gemiddeld twee uur per week, alleen al naar die zus. Omdat er dagen waren, dat ze verder niemand anders belde, had ze dus de indruk, dat ze weing belde, terwijl we, na enig rekenwerk uitkwamen op minmaal 10 uur (600 minuten!) per maand, meestal meer.
Omdat ze bovendien niet meer zo goed ter been is en in de toekomst mogelijk een hulp (of SOS)- lijn van de thuiszorg nodig zal hebben, die alleen via de vaste lijn mogelijk is, hebben we haar aangeradan, deze te behouden. Heraansluiting is immers duur en bij overgang naar mobiel zou ze, gezien haar belgedrag, een veel duurder abo nodig hebben, dan de op tv geadverteerde.

Lang verhaal geworden, maar hopelijk heb je er iets aan :)

[ Voor 67% gewijzigd door Marly op 29-04-2012 06:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:47:
Inleiding.
[afbeelding]
Motorola Motofone F3

[...]

Uiteraard voorkom ik niet dat mijn oma straks iets bij KPN of Vodafone afsluit, want ze van de offline generatie.
De Motofone zou ik niet aanraden. Prachtig ding voor een paar tientjes, ik heb er zelf eentje liggen, maar dat ding is zo basic dat dingen soms moeilijker zijn dan ze hoeven te zijn. Zo kan je bij smsen maar zeven tekens tegelijk zien en dat lijkt me niet echt handig. Dan zou ik eerder voor de Nokia 1800 gaan. Ik heb hem zelf een half jaar gebruikt en ik vind hem heerlijk, mijn niet heel technische moeder heeft 'm nu en die vind 'm ook heerlijk. Kostte iets van 35-45 euro, is redelijk onverwoestbaar en heeft een accu waar je U tegen zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Marly schreef op zondag 29 april 2012 @ 05:58:
Wanneer je oma een BelVrij Altijd bundel heeft (dat maak ik op uit je post), dan gaat bellen naar mobiel sinds 1 maart uit die bundel. Abo is wel wat duurder geworden, maar wanneer je regelmatig naar mobiel belt, heb je die paar euro meer er zó uit.
Bij de laatste rekening is die hogere abo-prijs dus al berekend (abo wordt immers vooruitbetaald), de volgende rekening zal dus weer lager zijn, want zonder die extra minuten naar mobiel.

Overigens kan ik uit je post niet opmaken, of dat mobiele abo alleen bedoeld is, om naar mobiel te bellen (dus naast de vaste lijn), of ter vervanging van de vaste lijn ? Dat laatste zou ik bij oudere mensen niet doen.
zeker iemand, die BelVrij heeft, let er niet op, hoe lang hij belt (kost immers niets extra) en kan dus denken, dat hij weinig belt, maar wanneer je dan opeens weer in minuten moet gaan rekenen, kan dat lelijk tegenvallen.
Voorbeeld: bejaarde tante van mijn man, die door de "bel je schor"-reclame van Simpel, met honderden minuten voor een paar euro, ook op het idee kwam, dat de vaste lijn toch wel duur was, terwijl ze zelf vond, dat ze weinig belde. We zijn eens gaan rekenen, ook zij heeft BelVrij, zodat ze gezellig kan bijpraten met iemand, zonder op de tijd te hoeven letten. Ze heeft dus al jaren geen verbelde minuten meer op haar rekening zien staan, behalve die naar mobiel, uiteraard.
Ze bleek bijna dagelijks met haar zus te bellen, die zus belde natuurlijk zelf ook, zodat 't gesprek gemiddeld drie keer per week voor rekening van tante was, gespreksduur "ongeveer een half uurtje", soms (veel) langer, dus gemiddeld twee uur per week, alleen al naar die zus. Omdat er dagen waren, dat ze verder niemand anders belde, had ze dus de indruk, dat ze weing belde, terwijl we, na enig rekenwerk uitkwamen op minmaal 10 uur (600 minuten!) per maand, meestal meer.
Omdat ze bovendien niet meer zo goed ter been is en in de toekomst mogelijk een hulp (of SOS)- lijn van de thuiszorg nodig zal hebben, die alleen via de vaste lijn mogelijk is, hebben we haar aangeradan, deze te behouden. Heraansluiting is immers duur en bij overgang naar mobiel zou ze, gezien haar belgedrag, een veel duurder abo nodig hebben, dan de op tv geadverteerde.

Lang verhaal geworden, maar hopelijk heb je er iets aan :)
En juist daarom adviseerde ik haar hollandsnieuwe, is het tegoed op dan krijg je een smsje of je nieuw tegoed wil. Maar ik ben bang dat ik verder niet veel invloed heb kwa abonnement wat ze zal aanschaffen.

Maar ik ga dan ook niet met haar voor de gsm kijken, dat is een van mijn tantes die dat gaat doen en ik vertrek binnenkort op vakantie.
Pagina: 1