De vaste opmaker die mijn vader voor zijn uitgeverij inschakelt is momenteel erg druk. Daarom kreeg ik de vraag of ik ter voorbereiding van de opmaak van een boek een aantal afbeeldingen/illustraties kan maken/bewerken. Graag zou ik jullie advies willen vragen voor de benodigde tools hiervoor (software/hardware).
De verschillende bewerkingen kunnen opgesplitst worden in deze drie soorten; per item heb ik even snel een foto van een voorbeeldje gemaakt (later worden deze natuurlijk netjes gescand):
Is mijn inschatting goed, of zouden jullie andere software/hardware voor deze taak aanraden? Zeker voor het tweede punt (schema's) kan ik me voorstellen dat dat veel makkelijker/sneller/beter gaat met speciale software.
Alvast bedankt!
De verschillende bewerkingen kunnen opgesplitst worden in deze drie soorten; per item heb ik even snel een foto van een voorbeeldje gemaakt (later worden deze natuurlijk netjes gescand):
- 'Rommel' (lijnen, pijlen etc.) uit afbeeldingen verwijderen (voorbeeld);
- Schema's (blokjes, pijlen, cirkels, lijnen, teksten etc.) digitaal namaken (voorbeeld);
- Tekeningen digitaal overtekenen (voorbeeld).
Is mijn inschatting goed, of zouden jullie andere software/hardware voor deze taak aanraden? Zeker voor het tweede punt (schema's) kan ik me voorstellen dat dat veel makkelijker/sneller/beter gaat met speciale software.
Alvast bedankt!
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.