Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Ik heb een probleem met mijn laptop, deze heeft random de neiging om vast te lopen, het beeld bevriest gewoon domweg. Wat heb ik geprobeerd:

1. Verse Windows installatie (hielp niet)
2. De OCZ SSD vervangen voor een Samsung 830 (inclusief verse Windows installatie, probleem leek hierna minder in de zin dat het nu niet meer telkens achter elkaar gebeurd)
3. Standaard geheugen vervangen voor Corsair Vengeance (mocht ook niet baten)

Probleem is dat ik geen logs in kan kijken omdat het beeld hangt en geen BSOD met daar bij behorende melding word gemaakt. Daarnaast is het crashen op geen enkele mogelijk manier te herproduceren, het lijkt volledig random zonder echt een oorzaak.

Laptop terug sturen is een optie zit nog volledig onder de garantie, maar omdat het compleet random is zie ik al gebeuren dat hun straks niks kunnen vinden. Aangezien mijn laptop soms best uptime van 2 dagen kan hebben zonder crash.

Alle input is welkom, ik heb geen idee meer wat ik er nog aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

gewoon terugsturen met de info die je hier hebt neergezet. dus benadrukken dat het op ieder moment kan gebeuren....
ze zullen er dan waarschijnlijk een heel nieuw moederboard o.i.d inzetten.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:45
Memtest al geprobeerd?
Met standaard en met andere module testen, als je bij de standaard module fouten krijgt en bij de andere ook, dan weet je bijna 100% zeker dat je moederbord het aan het begeven is!

Zolang er garantie op zit is het het makkelijkst om hem RMA te sturen naar toshiba, die uit mijn ervaring alles netjes afhandelen en heb jij je laptop in 2-4 weken weer terug. Dan zouden ze er inderdaad een nieuw moederbord in stoppen.
Als je buiten de garantie zit moet je er niet meer aan beginnen, want een nieuw moederbord kost 9 van de 10 keer evenveel als een nieuwe laptop! En dan nog heb je alleen een moederbord van Ebay die je ook nog eens moet zien in te bouwen... Niet aan te raden dus!