Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een update voor mijn huidig systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen!

Ik heb een jaartje geleden mijn all-in-one systeem van Samsung verkocht. Toen heb ik beslist om iets meer geld uit te geven aan een surround receiver van Pioneer. Na wat rond te zien online en vooral in mijn portefeuille heb ik een Pioneer VSX-920 aangekocht. Ik ben zelf geen "audiofiel" maar ik wil wel iets of wat degelijke kwaliteit in mijn appartementje hebben staan. Graag had ik toen 5.1 gehad maar dit was helaas niet mogelijk door mijn zithoek situatie. Daarom ben ik uitgegaan naar een 2.1 combinatie. Helaas zat er niet veel meer in mijn portefeuille en heb ik van een "onbekender" merk boxen en een subwoofer gekocht om later deze te updaten. Ik was toen een € 200 kwijt aan het paar boxen en € 200 aan de subwoofer.

Huidige setup:
  • Sony 46EX720
  • Pioneer VSX-920
  • Artsound AS-350
  • Artsound AS-A100
  • Playstation 3
  • Mediacentertje
Nu ik heb een klein appartementje maar ik kan me voorstellen dat een A-merk ( B&W, KEF, ... ) wel een enorm groot verschil zal maken? Natuurlijk wil ik ook geen € 1000 uitgeven aan boxen als mijn versterker het "maximum" er niet kan uithalen. Zelf was ik eerst aan het zien naar de B&W CM1 boxen maar ik vrees dat met mijn versterker deze boxen "nutteloos" zijn en dat er betere boxen zijn in combinatie voor mijn versterker. Alleszins prijs/kwaliteit verhouding vermoed ik?

Mijn budget ligt maximum op € 800 maar ik zien liever prijzen rond de € 500. Ook goed om weten is dat de boxen mee op mijn tv meubel moeten komen en dat ik geen plaats heb voor zuilen te plaatsen.

Kunnen jullie mij iets aanraden in combinatie met de Pioneer VSX-920?

Alvast bedankt! :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

AUD > CEA

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Andere opties:

- Kef Q300
- B&W 686
- Monitor Audio RX1

Zijn deze ook nog te hoog gegrepen voor de Pioneer VSX-920 ? Kennen jullie buitenlandse shops (NL/DE) waar ik prijsvoordeel kan hebben ? Online opzoek werk geeft me vaak de zelfde prijs in België aan dan in het buitenland.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 14:47 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Hier is gewoon geen goed antwoord op te geven. Op zich kan je elke speaker van 400 euro de stuk wel op gaan noemen, want muziek zal er altijd uitkomen. Het is inderdaad waar dat je niet snel alles uit je speaker zal halen, maar het is niet zo dat je daardoor heel wat mist. Vooral in het laag merk je dat aangezien dat het meeste vermogen en controle kost om aan te sturen. Aangezien veel boekenplankmodellen niet extreem laag gaan valt het allemaal wel mee. Zolang je niet weet wat je mist ga je het ook niet missen. Ik ben van een gewone receiver naar een eindbak gegaan (verdriedubbeling van het vermogen) en het verschil is niet extreem groot.

Ga eens langs een winkel om daar te luisteren, want zoals gezegd is elke speaker tot 400 euro opnoemen gewoon niet te doen. Een merk als B&W is qua sound zo veel anders dan een RX1 van MA.

Voor Duitse shops kan je het beste een site als guenstiger.de gebruiken. Bekende winkels in Duitsland zijn Hifi-Schluderbacher en Audio-Vision Shop.

offtopic:
Teven titelfix gedaan, "men" is nog steeds geen bezittelijk voornaamwoord :X

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:30:
Hier is gewoon geen goed antwoord op te geven. Op zich kan je elke speaker van 400 euro de stuk wel op gaan noemen, want muziek zal er altijd uitkomen. Het is inderdaad waar dat je niet snel alles uit je speaker zal halen, maar het is niet zo dat je daardoor heel wat mist. Vooral in het laag merk je dat aangezien dat het meeste vermogen en controle kost om aan te sturen. Aangezien veel boekenplankmodellen niet extreem laag gaan valt het allemaal wel mee. Zolang je niet weet wat je mist ga je het ook niet missen. Ik ben van een gewone receiver naar een eindbak gegaan (verdriedubbeling van het vermogen) en het verschil is niet extreem groot.

Ga eens langs een winkel om daar te luisteren, want zoals gezegd is elke speaker tot 400 euro opnoemen gewoon niet te doen. Een merk als B&W is qua sound zo veel anders dan een RX1 van MA.

Voor Duitse shops kan je het beste een site als guenstiger.de gebruiken. Bekende winkels in Duitsland zijn Hifi-Schluderbacher en Audio-Vision Shop.

offtopic:
Teven titelfix gedaan, "men" is nog steeds geen bezittelijk voornaamwoord :X
Klopt inderdaad daarom had ik dit ook gepost eigenlijk in het Audio onderdeel omdat er misschien meer mensen waren met een VSX-920 in huis die hun mening konden geven. Probleem is dat "luisteren" ook zal gebeuren op een andere receiver en die misschien totaal andere klanken produceert dan bij mij thuis. Ik kan toch moeilijk mijn versterker even mee sleuren naar een hifi store ? Ofwel ? >:)

Eigenlijk moet ik dus tweakers vinden met dezelfde receiver die wel al hebben kunnen testen. Hopelijk zien ze in dit topic ook af en toe ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:43:
[...]
Ik kan toch moeilijk mijn versterker even mee sleuren naar een hifi store ? Ofwel ? >:)
Er zijn HiFi winkels waar je je eigen speakers mee mag nemen als je een nieuwe versterker zoekt, dus een receiver meenemen zal zeker het probleem niet hoeven zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag naar de KEF Q100 en naar de B&W 686 gaan luisteren. Dit op een pioneer vsx-5xx reeks, deze heeft net niet genoeg power om de speakers ten volle te benutten maar omdat ikzelf de vsx-920 heb denk ik dat dit het beste vergelijkbaar zal zijn.

Nu ik denk uit deze test om toch voor de B&W 686 te gaan, helaas hadden ze hem daar niet meer binnen en het toonzaal model wouden ze niet meegeven. Zijn er winkels morgen(zondag) open waar ik hem kan halen ?

Thx

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:27:
Dit op een pioneer vsx-5xx reeks, deze heeft net niet genoeg power om de speakers ten volle te benutten...
Moest je die 500-serie vol open draaien dan? Geleverd vermogen is niet af te lezen aan de stand van de volumeknop. Plus houdt ook in gedachten dat negen van de tien Hifi-winkels niet goed in zijn gedeeld zoals thuis. Maar as said gaat het gewoon allemaal lukken, zeker in deze klasse.

Verwijderd

Topicstarter
@Fear: De persoon wou eerst de speakers laten horen op een marantz van 1500 eur. Dit had helemaal geen zin gehad lijkt me. Want thuis had ik een ander geluid gekregen.. Daarom die 500 serie genomen als test maar die kerel vertelde me dat die niet krachtig genoeg was om deftig geluid te geven, al klonk het heel goed vond ik!

Uiteindelijk Ben ik daarna nog maar eens langs gegaan met men eigen versterker! Klonk de Kef q100 toch beter precies. Al kan ik niet echt zeggen of het in het hoog of laag zat, toch zat er een verschil op. En heel eerlijk vond ik de kefs ook minder opvallend dan de gele conussen van de b&w.

Nu kon ik 2de hands de q300 kopen voor 345 voor een paar ( aangekocht 01/2012 ) maar deze was al 35 cm hoog en dat vond de vrouw des huizes overdreven en met de 26cm van de q100 kon ze nog leven. Helaas kwamen deze uit op 550 EUR in België.

Eens thuis, afgesteld en op zijn rubberen voetjes klinken ze heerlijk. ( voor mijn oortjes toch )

Ik wil je ook nog eens bedanken voor je feedback, toch 1 die reageerde ;-)
Pagina: 1