internet verstoringen na het toevoegen van een linksys

Pagina: 1
Acties:

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een extra draadloze router aan.het netwerk toegevoegd. Sindsdien doet ons internet het RAM sommige computers hebben geen internet, sommige af en toe en sommige goed. Na het verwijderen van deze draadloze linksys router doet alles het weer prima. Dit heb ik een aantal keer gedaan dus toeval is vrijwel zeker uitgesloten. Onze netwerk bestaat uit het modem. Hier komen alle kabels van de computers heen en ook een kabel van een draadloze router. Ook komt een kabel binnen vanaf een switch. In deze switch komt weer de vervelende router binnen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.en kunnen jullie mij helpen:)

Verwijderd

Heb je de nieuwe linksys wel (goed) geconfigureerd?

Grote kans dat de linksys een ip adres heeft wat al in je netwerk gebruikt wordt, door je modem/(wlan)router.
Daar lijkt het in ieder geval wel op, dat de nieuwe linksys hetzelfde ip heeft als de gateway waardoor de computers soms "mis" zitten als ze naar buiten willen.

Verwijderd

wat heb je dus?

modem -> switch -> linksys ?

heb je dhcp uitstaan op de linksys?
heb je die switch nog wel nodig? de linksys heeft ook 4 poorten.

sluit je de kabel vanaf de switch wel aan op de linksys poort 1 t/m 4 (dus niet op de wan!)
als je hem op de wan aansluit word hij dhcp e.d. iets wat nu je switch afhandelt lijkt me.

een beetje meer info over wat je hebt en hoe graag. misschien heeft je modem al een router in?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 11:21 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06
Niet toevallig de nieuwe Linksys aangesloten op de switch met één van de LAN poorten? Heb je warschijnlijk dubbele DHCP draaien, en dat gaat problemen geven.

Dus DHCP uitzetten, en aan de switch hangen met de LAN poorten, OF vanaf de switch aansluiten op WAN en een extra netwerk creëren. Let wel op dat je IP range verschilt met die je al hebt.

Beste is in mijn ogen: Modem (alleen gebruiken als dom modem, en telefoon) -> Router (DHCP) -> switch/pc's

[ Voor 13% gewijzigd door John767 op 27-04-2012 11:25 ]

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Hier kan ik al wel iets mee, ben nu alleen niet thuis. Maar wij hebben die extra router in de kelder hangen. Dat haalt onze modem namelijk qua bereik