Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-10 14:48
Zoals jullie allemaal wel weten gaat Vodafone nieuwe abo's introduceren (minder minuten/sms/data, maar hogere kosten). Nou loopt mij abonnement af op 27 augustus 2012, en ik kan 4 maanden van te voren verlengen. Dus als ik het goed heb kan ik vanaf vandaag verlengen.

Nou wil ik graag even wachten op de Samsung Galaxy SIII. Als het goed is wordt deze op 3 mei aangekondigd, terwijl de nieuwe abo's van Vodafone op 14 mei in gaan. Kan ik dan tussen 3 en 14 mei verlengen onder de oudere, gunstigere voorwaarden terwijl dit contract pas ingaat vanaf augustus 2012? Het lijkt mij van wel, maar wil even jullie mening weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 22:11
Ik wil je toch even laten overwegen of een SIMonly niet veel voordeliger voor je is met een los toestel. Hierbij heb je veel aantrekkelijkere tarieven en ben uiteindelijk voordeliger uit. Daarnaast kun je je contract met een simonly van bij Hollandsnieuwe op een later moment laten porteren en nu tegen gunsitge voorwaarden afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Ja daar dacht ik ook nog aan. Maar denk je dat ik met een SIM only bij bijv. Hollandsenieuwe dusdanig veel geld bespaar dat ik een Samsung Galaxy SIII los kan kopen en dan goedkoper uit ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Ga gewoon eens aan het rekenen.
Dan weet je het.

Nadeel is dat je het geld voor het toestel zelf in één keer op moet hoesten.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Maar om even terug te komen op mijn originele vraag in de OP, het klopt toch gewoon wat ik daar beweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:24

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen 1 dag later :P

Maar om je vraag te beantwoorden:
Als je vandaag je abbo verlengt heb je VANAF 27 augustus dat abbonement. TOT 27 augustus ga je door met de voorwaarden van je huidige abbo. (wss dus je FUP onbeperkt internet, goeie prijzen voor bellen)

Ik moet het zelf nog narekenen, maar ik denk er over om gewoon mijn abbo automatisch te laten verlengen na 28augustus, omdat de 40e die ik nu per maand betaald stuk goedkoper is dan de huidige abbo's met dezelfde opties.

Ook simonly heb ik over nagedacht, maar het probleem is dan het op hoesten van de kosten van de telefoon.
Moet er wel bij zeggen dan ik persoonlijk erg gecharmeerd ben van de abbo's die HI aanbied (lease van toesten, onbeperkt internet, snelheden gaan omlaag als je over je max heen bent)

Zijn er al details bekend over die abbo's die vanaf de 14e in gaan? (of is dat wat er in de reviews stond van tweakers?)
edit: nieuws: Vodafone kondigt nieuwe abonnementen aan
zijn idd deze...

[ Voor 8% gewijzigd door TepelStreeltje op 27-04-2012 11:26 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Bedoel je dat je 1 dag na de nieuwe abo's mag verlengen of 1 dag later dan ik?

Dat het nieuwe contract pas ingaat in augustus vind ik prima, heb nu ook al internet erbij dus dat is geen probleem. Nadeel is het ophoesten van de telefoonkosten in 1x.

Daar komt bij dat ik het bij de Vodafone Bel+SMS+Web Smart abo's wel relax vindt dat buitenlandkosten gewoon uit de normale bundel worden gehaald. Dat is voor mij de reden dat ik Vodafone nog steeds overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Black-Death schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:
Bedoel je dat je 1 dag na de nieuwe abo's mag verlengen of 1 dag later dan ik?

Dat het nieuwe contract pas ingaat in augustus vind ik prima, heb nu ook al internet erbij dus dat is geen probleem. Nadeel is het ophoesten van de telefoonkosten in 1x.

Daar komt bij dat ik het bij de Vodafone Bel+SMS+Web Smart abo's wel relax vindt dat buitenlandkosten gewoon uit de normale bundel worden gehaald. Dat is voor mij de reden dat ik Vodafone nog steeds overweeg.
nee, mag morgen verlengen :P

Voorwaarden voor in het buitenland bellen zijn bij VF goed ja, maar zit niet zo vaak in het buitenland dat dit mijn keuze voor de provider bepaalt.

ik ga zelf dus vant weekend uitgebreid zitten rekenen wat voordeliger is.
- Abbonement door laten lopen (zolang jij niet aangeeft dat je nieuw abbo wil, loopt je oude, per maand, door. Nadeel is wel dat, in mijn geval, ik ook mijn telefoon afbetaal)
- SimOnly en nieuwe telefoon kopen
- Nieuw abbo. (VF of andere provider)

trouwens, kijk ook ff bij Hi, die hadden voor mij 2 weken geleden best wel goede aanbieding (met studentenkorting etc).
En ga evt extra zeuren bij vodafone. Ik ben al 7 jaar abbonee bij ze, dus ze mogen met een erg goed aanbod komen om te zorgen dat ik niet overstap. daar bovenop nog de storing van begin van de maand. Heb (in haarlem ffs) een week niet kunnen bellen!

[ Voor 14% gewijzigd door TepelStreeltje op 27-04-2012 12:12 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Ja ik ga ook eens binnen lopen bij Vodafone, ben ook al jaren klant.
Alleen als je met de storing aankomt, beginnen ze waarschijnlijk gewoon over het gratis bellen/smsen van volgende week ofzo.
Verder vraag ik me af op welke manier ze nog extra korting zouden kunnen geven als je als klant aangeeft te willen verlengen.. Is dat alleen korting op het toestel of ook op de abo prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Black-Death schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:13:
Ja ik ga ook eens binnen lopen bij Vodafone, ben ook al jaren klant.
Alleen als je met de storing aankomt, beginnen ze waarschijnlijk gewoon over het gratis bellen/smsen van volgende week ofzo.
Verder vraag ik me af op welke manier ze nog extra korting zouden kunnen geven als je als klant aangeeft te willen verlengen.. Is dat alleen korting op het toestel of ook op de abo prijs?
volgende week 3 dagen gratis bellen... in de vakantie...
Het netwerkt trekt een storing niet. alles en iedereen die uren gratis belt trekt het netwerk wel?
heb er weinig hoop in. Hoop eigenlijk stiekem dat het complete netwerk weer op zen gat ligt. Heb liever gewoon week abbo kosten korting op de volgende maandafrekening.

Wat voor korting ze bieden laat ik aan hun over. ik heb op gegeven moment bluetoothheadset twv 70e gekregen, verder niet. Weet niet of dat kwam omdat ik al lang klant was of dat die standaard aangeboden kon worden. Dit is wel al jaar of 4 geleden.
Ik weet dat Hi goede kortingen geeft aan vaste klanten. Vodafone deed er 2 jaar geleden bij mij (nog?) niets mee.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Een volgende storing zou ik die zin wel goed uitkomen ja ;)
Hopelijk kan ik nog de Samsung GSIII bestellen met het huidige BSW Smart abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:37
Als je gaat verlengen, gaat dat NIET in op de datum waarop je oude contract afloopt, maar PER DIRECT!!
Dat heb ik vandaag zelf ondervonden. Ik had een verlenging besteld voor BSW Smart 100 incl xperia s voor 1 jaar.
Ik dacht dus dat de verlenging in ging per 14-5-2012 (dan liep mijn huidig abonnement af). Maar niets is minder waar. Als ik nu naar de my vodafone ga, dan staat er dus leuk BSW Smart met 100min..
Daardoor ook al mijn resterend beltegoed dus weg! Dit staat nergens beschreven dat dit gebeurt, maar ik ben niet de enigste die hier last van heb.. Op internet zijn meerdere mensen die dezelfde klachten hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lieuwe15 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:25:
Als je gaat verlengen, gaat dat NIET in op de datum waarop je oude contract afloopt, maar PER DIRECT!!
Dat heb ik vandaag zelf ondervonden. Ik had een verlenging besteld voor BSW Smart 100 incl xperia s voor 1 jaar.
Ik dacht dus dat de verlenging in ging per 14-5-2012 (dan liep mijn huidig abonnement af). Maar niets is minder waar. Als ik nu naar de my vodafone ga, dan staat er dus leuk BSW Smart met 100min..
Daardoor ook al mijn resterend beltegoed dus weg! Dit staat nergens beschreven dat dit gebeurt, maar ik ben niet de enigste die hier last van heb.. Op internet zijn meerdere mensen die dezelfde klachten hebben..
WTF?! Dat is contractbreuk.
Heb je de (nieuwe) voorwaarden/het nieuwe contract doorgelezen? Zal je net zien dat die fuckers het in de kleine lettertjes hebben vermeld...
Lees het ff goed door, anders kan je er denk ik wel een zaak van maken.

Bedankt voor de heads up iig :S

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Er staat niks over in, in de algemene voorwaarden. Maar misschien ben ik iets te voorbarig geweest. Al is het wel gewijzigd naar BSW Smart op my.vodafone.nl
Alleen staat er bij einddatum contract wel 09-05-2012 (zou best kunnen kloppen ipv de 14-5).
Het is op het moment ook niet mogelijk om te testen of er wat van het tegoed afgaat zoals nu op my.vodafone.nl staat, aangezien het bellen en smsen nu toch gratis is..
Misschien toch verstandig om het nog even uit te zitten en wachten op de eerstvolgende factuur. Dat zal uiteraard de definitieve uitslag zijn.
Maar toch kun je het beste nog even goed navragen bij de vodafone klantenservice hoe het precies werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vond het al vreemd, vodafone is bij mij altijd perfect op tijd met zijn mailingen/rekeningen/omzetten nummers/verlengen van abbo's.

Ze hebben bij mij in jaar of 7 maar 1 keer fout gemaakt (toen ik bijna 2gb data had en de brief die ik kreeg stelde dat mijn max 1gb is)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Zojuist bericht gehad van de webshop en die verteld het volgende:
Geachte,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht.

U heeft een verlenging aangevraagd van het Vodafone abonnement.
Bij een verlenging wordt deze altijd direct omgezet naar het nieuwe abonnementstype en bijbehorende (actie)tarief.
Dit is een procedure die door Vodafone wordt gehanteerd en waar wij helaas geen invloed op hebben.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Via webcare twitter:
Het is inderdaad meestal zo dat het nieuwe abo direct ingaat. Je kunt dan het snelst gebruik maken van je nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wtf? ze willen gewoon zo snel mogelijk dat je (te) veel gaat betalen voor je nieuwe abbo...

Kijk nog ff goed waar je je handtekening onder gezet hebt, want volgens mij plegen ze nu contractbreuk

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik heb mijn handtekening onder een akkoordverklaring gezet van gsmsale. Daar staat nergens een datum op m.b.t. ingaan van verlenging. Maar mij leek verlenging gewoon verlenging dus sta je daar niet bij stil.
Nu gaat het bij mij om een verschil van een week ongeveer, dus op zich niet heel erg. Het enige erge is dat mijn beltegoed dus gewoon spontaan verdwenen is en dat het nergens vermeld staat.. Ook al kun je nu gratis bellen en sms'en.

Bij beide partijen ben ik nu verder aan het vragen dus het is nog even de vraag hoe het afloopt..

Het leek me wel een waarschuwing nuttig aangezien jij dan bijna 4 maand van je huidige voorwaarden kwijt zou zijn.
Het lijkt me trouwens ook dat het huidige abonnement dan op 2 mei volgend jaar af zal lopen. Dit zal ik ook nog verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Lieuwe15 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:37:
Ik heb mijn handtekening onder een akkoordverklaring gezet van gsmsale. Daar staat nergens een datum op m.b.t. ingaan van verlenging. Maar mij leek verlenging gewoon verlenging dus sta je daar niet bij stil.
heel apart dit, volgens mij kunnen ze dit dus echt niet maken zonder expliciet toestemming!
Nu gaat het bij mij om een verschil van een week ongeveer, dus op zich niet heel erg. Het enige erge is dat mijn beltegoed dus gewoon spontaan verdwenen is en dat het nergens vermeld staat.. Ook al kun je nu gratis bellen en sms'en.
ah, dat maakt het al wat minder erg. Je beltegoed ben je volgens mij wel altijd kwijt als je nieuw abbo afsluit. Echter is dit, afhankelijk van hoeveel het is, misschien wel de moeite waard om achteraan te gaan,
Bij beide partijen ben ik nu verder aan het vragen dus het is nog even de vraag hoe het afloopt..

Het leek me wel een waarschuwing nuttig aangezien jij dan bijna 4 maand van je huidige voorwaarden kwijt zou zijn.
Het lijkt me trouwens ook dat het huidige abonnement dan op 2 mei volgend jaar af zal lopen. Dit zal ik ook nog verifiëren.
Jup, ik ga volgende week als ik paar dagen vrij ben uitgebreid bij de verschillende winkels langs om te kijken wat ze mij kunnen bieden. Thanks voor de waarschuwing :)

Heb nu een abbo met 275 minuten en onbeperkt internet, als ik naar de huidige abbo's kijk, kost me dit gewoon 15euro meer!
echt belachelijk die prijsverhogingen! Vraag me af of de Opta er nog achteraan gaat om te kijken of het redelijk is.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Ik zit in hetzelfde dilemma. Heb momenteel een BSW200 abonnement. Afgesloten in augustus 2010. Zo ideaal als nu ga ik het niet meer vinden... Probleem dat als ik het abonnement door laat lopen ik geen nieuw toestel krijg en dan is 35 euro weer redelijk veel voor een Sim-only.

De huidige BSW-smart abonnementen zouden een mogelijkheid zijn maar liefst wil ik een 1-jarig abonnement. Als ik de bovenstaande reacties lees en ik zou nog voor 15-mei verlengen valt dit abonnement onder de huidige voorwaarden.
Als dit abonnement echter nu al ingaat inplaats pas in augustus 2012 zou dit erg nadelig zijn omdat je aan het einde van je contract-periode het meest betaald. Je krijgt dan de 4 maanden korting maar daarna moet je maarliefst 11 maanden de volle mep betalen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Ben net gebeld door een Vodafone medewerkster, omdat mijn BSW abonnement (juli 2010) binnenkort verlopen gaat. Ik heb haar even uitgehoord;

* De verlenging zou ingaan vanaf augustus 2012
* 14 Mei komen er nieuwe abonnementen / prijzen / datalimieten e.d.
* Stilzwijgend verlengen van mijn huidige abonnement kan / mag niet, ze probeerde mij niet mijn abonnement te laten verlengen maar mij een nieuw abonnement 'aan te smeren' (vanwege de voorwaarden natuurlijk).

Ik heb haar voorgerekend dat een Tele2 Sim only véél goedkoper is, maar ik wacht dus die wijzigingen van 14 mei even af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Brm-G schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:19:
Ik zit in hetzelfde dilemma. Heb momenteel een BSW200 abonnement. Afgesloten in augustus 2010. Zo ideaal als nu ga ik het niet meer vinden... Probleem dat als ik het abonnement door laat lopen ik geen nieuw toestel krijg en dan is 35 euro weer redelijk veel voor een Sim-only.

De huidige BSW-smart abonnementen zouden een mogelijkheid zijn maar liefst wil ik een 1-jarig abonnement. Als ik de bovenstaande reacties lees en ik zou nog voor 15-mei verlengen valt dit abonnement onder de huidige voorwaarden.
Als dit abonnement echter nu al ingaat inplaats pas in augustus 2012 zou dit erg nadelig zijn omdat je aan het einde van je contract-periode het meest betaald. Je krijgt dan de 4 maanden korting maar daarna moet je maarliefst 11 maanden de volle mep betalen of zie ik dat verkeerd?
Als je nu verlengt, gaat het nieuwe abonnement nu in. Dan heb je idd 4 maanden korting en daarna 11 maanden volle mep. Zo werkt het.
Mijn abo loopt af op 9-5-2012
Verlenging ingegaan op 2-5-2012
Verlenging loopt af op 9-5-2013.

Dus zit ik 1 jaar en 1 week met het nieuwe abonnement. Maar dan zou ik in principe op 9-1-2013 (of 9-2-2013 bij 3 maanden van tevoren) alweer kunnen verlengen tegen de dan geldende prijzen.

Dus een klacht ingediend bij de webcare van vodafone en ze hebben me een bundel gegeven van 500min gratis bellen.. Hoe ik dat op ga krijgen weet ik niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Dus als ik mijn abo dat verloopt op 27 augustus NU zou verlengen, gaat het nieuwe abo per direct in? Oftewel de laatste maanden van mijn huidige abo vervallen dan gewoon?

Zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

The Legend

*Plop*

Ja, zo ging het bij mij ook 2 jaar geleden.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
The Legend schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:51:
Ja, zo ging het bij mij ook 2 jaar geleden.
Ah oke. Maar als ik nou een telefoon pre-order (Samsung Galaxy SIII), vanaf welk moment zou het abo dan in gaan? Dag van levering van telefoon of een vooraf afgesproken datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black-Death schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:52:
[...]

Ah oke. Maar als ik nou een telefoon pre-order (Samsung Galaxy SIII), vanaf welk moment zou het abo dan in gaan? Dag van levering van telefoon of een vooraf afgesproken datum?
Telefoon krijg je eerder, abonnement gaat in op de afgesproken datum. Dus niet de nieuwe sim kaart als je die krijgt in je nieuwe telefoon duwen, maar de oude sim in de nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Euh nee volgens mij niet. Als je je abo verlengd bij een pre-order gaat het abo volgens mij ook direct in. Bij webshops kun je volgens mij ook niet een gewenste ingangsdatum opgeven. Ik kan me herinneren dat ik jaren terug m'n Vodafone abo verlengd heb met een preorder (SE Xperia X1), en ook dat abo ging eerder in dan de telefoon geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

The Legend schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:08:
Euh nee volgens mij niet. Als je je abo verlengd bij een pre-order gaat het abo volgens mij ook direct in. Bij webshops kun je volgens mij ook niet een gewenste ingangsdatum opgeven. Ik kan me herinneren dat ik jaren terug m'n Vodafone abo verlengd heb met een preorder (SE Xperia X1), en ook dat abo ging eerder in dan de telefoon geleverd werd.
Nope, zoals ik al eerder in dit topic zei, je contract loopt gewoon zijn duur af. (anders pleegt een van de partijen contractbreuk, kan wel, MITS beide partijen hier mee akkoord gaan).
Ik denk dat jouw telefoon later kwam dan het ingaan van je nieuwe contract. hence the preorder ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Hmmmm... ik had een standaard bel/sms/web abonnement dat af zou lopen op 20 juni;
half maart telefonisch verlengt met twee jaar, gekozen voor een andere abonnementsvorm: iPhone smart, inclusief nieuwe telefoon;
Abonnement is per direct ingegaan (gecontroleerd op m'n vodafone overzichtspagina; telefoon ontvangen op 29 maart en de einddatum is 20 juni 2014.

Contractbreuk? Misschien, maar voor een rechter is het denk ik geen sterke zaak: *ik* heb gebeld dat ik wil verlengen (en dat mag al vier maanden van tevoren), ben accoord gegaan met de voorwaarden en zo. Heb er zelf ook geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

TepelStreeltje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:20:
[...]

Nope, zoals ik al eerder in dit topic zei, je contract loopt gewoon zijn duur af. (anders pleegt een van de partijen contractbreuk, kan wel, MITS beide partijen hier mee akkoord gaan).
Ik denk dat jouw telefoon later kwam dan het ingaan van je nieuwe contract. hence the preorder ;)
Zoals ik al eerder zei :P werkt het dus wel zo bij verlengen met een telefoon op voorraad. Nieuwe abo gaat dan direct in, einde contractdatum blijft hetzelfde. Waarom zou dat bij een preorder dan anders zijn? Vodafone zal dit ongetwijfeld afgedekt hebben in de algemene voorwaarden.

[edit]

Het ligt iets anders. Het nieuwe contract gaat in omdat je er een toestel bij krijgt. Om het toestel te mogen gebruiken ga je akkoord met het per direct ingaan van de nieuwe contractsvoorwaarden. Dit was 'vroeger' nooit zo'n probleem omdat de voorwaarden vaak voordeliger of gelijk waren aan je oude contract. Nu worden abonnementen ineens duurder en is het interessant om je oude contract gewoon die laatste 4 maanden uit te dienen. Zie dit artikel van Mobilecowboys.nl.

Als je dus niet wil dat je de laatste maanden van je abonnement al vast zit aan de nieuwe voorwaarden, dan zit er niets anders op dan op de einddatum van je contract te verlengen i.p.v. 4 maanden daarvoor.

[ Voor 34% gewijzigd door The Legend op 04-05-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Ah bedankt voor de reacties.

Wat mij betreft mogen de laatste maanden van mijn huidige abo wel vervallen, omdat ik dan tenminste nog vóór de prijsverhoging van Vodafone een nieuw abo kan afsluiten ;) En dan in mei 2014 (of 4 maanden eerder :P) weer een nieuw toestel uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Vandaag even bij VF in de winkel geweest. Als je nu verlengt gaan per direct de nieuwe voorwaarden in, ook al zou je contract bijv pas in augustus aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Brm-G schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:23:
Vandaag even bij VF in de winkel geweest. Als je nu verlengt gaan per direct de nieuwe voorwaarden in, ook al zou je contract bijv pas in augustus aflopen.
Oke. Ook als een toestel pas later geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Black-Death schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Oke. Ook als een toestel pas later geleverd wordt?
In de winkel krijg je dat normaal gesproken direct mee dus dat durf ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
Zo juist bij de winkel van Vodafone geweest, waar me werd verteld dat ze de SIII pas half juni verwachten. Pre-orderen kon voorlopig ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

The Legend schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:55:
[...]

Zoals ik al eerder zei :P werkt het dus wel zo bij verlengen met een telefoon op voorraad. Nieuwe abo gaat dan direct in, einde contractdatum blijft hetzelfde. Waarom zou dat bij een preorder dan anders zijn? Vodafone zal dit ongetwijfeld afgedekt hebben in de algemene voorwaarden.

[edit]

Het ligt iets anders. Het nieuwe contract gaat in omdat je er een toestel bij krijgt. Om het toestel te mogen gebruiken ga je akkoord met het per direct ingaan van de nieuwe contractsvoorwaarden. Dit was 'vroeger' nooit zo'n probleem omdat de voorwaarden vaak voordeliger of gelijk waren aan je oude contract. Nu worden abonnementen ineens duurder en is het interessant om je oude contract gewoon die laatste 4 maanden uit te dienen. Zie dit artikel van Mobilecowboys.nl.

Als je dus niet wil dat je de laatste maanden van je abonnement al vast zit aan de nieuwe voorwaarden, dan zit er niets anders op dan op de einddatum van je contract te verlengen i.p.v. 4 maanden daarvoor.
pff, wat een fuckers zijn het ook he!
nu verdienen ze er meer op...
i stand corrected! :P

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1