Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTC One S: als de gesmeerde bliksem

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Het valt me op dat de scorekaart alleen een algemene beoordeling heeft.
Waar is de rest van de sterren gebleven (zoals accuduur en prijs) ?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
als er dan toch al een topic over deze review is, ik zag ook nog een kleinigheidje.

Op de pagina "Scherm" in de tabel "zwartwaarde" staat bij de kolom Cd/m², hoger is beter
Lijkt me dat dit moet zijn: lager is beter

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
@ M a r c o Dank, aangepast :)

@tweaker2010 We merkten dat de scorekaart vragen opriep, die we niet konden beantwoorden. Zo covert het niet alle onderdelen die we testen (bij smartphones is er geen subonderdeel 'scherm' bijvoorbeeld). Bovendien vinden we de weergave tekort schieten: er is geen ruimte voor uitleg van de score en de score voor onderdelen die een gewone voldoende scoren (drie sterren) wordt door veel mensen door de kleur oranje gezien als 'matig'.

Er komt een nieuwe scorekaart aan, maar vanwege de drukte op onze development-afdeling vanwege de nieuwe versie van de site die er aan komt, is het maken daarvan uitgesteld. Daarom proberen we het nu met deze tussenoplossing: alleen een algemene beoordeling geven en die uitleggen in de tekst.

Mocht blijken dat dit ook niet de oplossing is, dan gaan we kijken hoe we het dan gaan oplossen. We hopen dat met deze tussenoplossing iedereen tevreden is :)

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:29

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik zie dat mijn topic wat eerder gepost is gelocked is, geeft verder niet maar ik heb wel een mening over deze tussenoplossing.
Imo kan men beter gewoon stoppen met de score kaart, dus geen tussenoplossing want die draagt nu ook weinig tot helemaal niets bij als ik eerlijk ben, het staat nu juist erg vreemd en zal wederom veel vragen op roepen en buiten dit is het vergelijken van producten al helemaal niet meer snel te doen, dus er kleven gewoon te veel nadelen aan deze tussenoplossing als je het mij vraagt.

Dus mijn mening is stoppen met deze kaarten en pas er weer mee beginnen als deze goed uitgewerkt zijn.
Niet op een halfslachtige manier iets in stand houden wat niets meer toevoegd.
Doe iets goed of doe het niet zeg ik altijd, liever dan wat langer wachten tot iets helemaal af is. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 27-04-2012 13:02 ]

Liefhebber van Tweakers

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:00:
@tweaker2010 We merkten dat de scorekaart vragen opriep, die we niet konden beantwoorden. Zo covert het niet alle onderdelen die we testen (bij smartphones is er geen subonderdeel 'scherm' bijvoorbeeld). Bovendien vinden we de weergave tekort schieten: er is geen ruimte voor uitleg van de score en de score voor onderdelen die een gewone voldoende scoren (drie sterren) wordt door veel mensen door de kleur oranje gezien als 'matig'.

Er komt een nieuwe scorekaart aan, maar vanwege de drukte op onze development-afdeling vanwege de nieuwe versie van de site die er aan komt, is het maken daarvan uitgesteld. Daarom proberen we het nu met deze tussenoplossing: alleen een algemene beoordeling geven en die uitleggen in de tekst.

Mocht blijken dat dit ook niet de oplossing is, dan gaan we kijken hoe we het dan gaan oplossen. We hopen dat met deze tussenoplossing iedereen tevreden is :)
Ik zou liever een gewone scorekaart zien net als bij de review van de One X. Dan kun je in de conclusie altijd nog een opmerking plaatsen dat de sterren niet helemaal volstaan op bepaalde punten.

Zo als het nu is, vind ik het lastig vergelijken. De One X krijgt algemeen 5 sterren en One S (maar) 4 sterren.
Nu moet je eerst de hele review door gaan spitten waarom.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Eens met Pino. Geef dan geen scorekaart, maar wel het embleem, want die komen dan toch overeen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klein puntje: Ik struikelde over de tekst:
In zijn marketing besteedt HTC veel minder aandacht voor de One S ....
(op de eerste pagina, vlak onder de video)

Besteedt aandacht aan , of heeft aandacht voor, lijkt me beter

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hooglander1 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:50:
Eens met Pino. Geef dan geen scorekaart, maar wel het embleem, want die komen dan toch overeen.
Dat is precies wat nu gebeurt. We kennen een algemene score toe, die wordt vertaald naar een embleem (4 sterren is goed, 5 sterren is zeer goed).

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:29

pino85

Im just a Bird in the Sky

Oftewel er word nog gebruik gemaakt van de score kaart( de algemeen score) die nu al helemaal halfslachtig is geworden en waardoor mensen het helemaal niet meer snappen waarom product X een goed krijgt bij algemeen en product Y een zeer goed.
Nee wat dat betreft zie ik een site ala tweakers.net liever werken met goede totaal oplossingen( die er aan komen) en als deze er nog niet zijn zoals nu het geval is dan maar gewoon dit soort zaken tijdelijk niet gebruiken en dus helemaal uitschakelen/weghalen.

Dit heb ik ook gezegd toen men het introduceerde, ik begreep toen al niet waarom er voor dit systeem werd gekozen omdat het toen al enorm veel vragen opriep en niet goed functioneerd zoals we dat allemaal wilden zien.
Waarom dit dan toch door gezet is snap ik nog niet helemaal want ik zie zaken juist graag als ze af zijn en gezien toen der tijd men er ook al snel achterkwam dat het niet naar verwachting functioneerde had ik er voor gekozen het direct offline te halen maar goed ik ben maar een simpele gebruiker los van het management etc dus het is wellicht wat makkelijk voor mij om dit zo te stellen, maar ik vind gewoon dat het er nu zeer onduidelijk uit ziet met alleen algemeen als score, het ziet er nu gewoon niet uit.

Nu is het meeste uiteindelijk alsnog uitgezet maar blijft een klein deel nog intact onder het mom van maar nu is het duidelijker of beter te begrijpen en een betere tussenoplossing?
Ik vind het nu juist nog minder te begrijpen, en juist meer vragen oproepen en niet wenselijk, tweakers onwaardig, dus aub haal dat algemeen weg ( de hele score kaart) en gebruik dan enkel en alleen het embleem.. dat zie ik nog liever dan zoals het er nu uit ziet..
Beste zou is mijn mening zijn alles weg te halen tot de nieuwe score kaart/emblemen klaar zijn.. maar ik denk dat jullie dit wat te ver zal gaan dus dan liever enkel het embleem in de tussen tijd :)

[ Voor 33% gewijzigd door pino85 op 27-04-2012 13:44 ]

Liefhebber van Tweakers

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wilbert de Vries schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:06:
[...]

Dat is precies wat nu gebeurt. We kennen een algemene score toe, die wordt vertaald naar een embleem (4 sterren is goed, 5 sterren is zeer goed).
Ik bedoel meer visueel gezien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/noWzs5uL4RsYoMe6Ng91YrsL/full.png

Ziet er wat minder knullig uit als je het zo presenteert.Afgezien van mijn paint skills ;) Dan doe je ook niet alsof je wel een scorekaart zou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 27-04-2012 13:28 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Oftewel er word nog gebruik gemaakt van de score kaart( de algemeen score) die nu al helemaal halfslachtig is geworden en waardoor mensen het helemaal niet meer snappen waarom product X een goed krijgt bij algemeen en product Y een zeer goed.
Daarom staat dat in de tekst :)
Ik vind het nu juist nog minder te begrijpen, en juist meer vragen oproepen en niet wenselijk, tweakers onwaardig, dus aub haal dat algemeen weg ( de hele score kaart) en gebruik dan enkel en alleen het embleem.. dat zie ik nog liever dan zoals het er nu uit ziet..
Het embleem 'is' de algemene score. We hebben twee emblemen: eentje voor Goed en eentje voor Zeer Goed. De sterren staan er zelfs in. Het embleem geeft aan dat wij een product als Goed of Zeer Goed beoordelen - en ook dat zou uitleg behoeven in de tekst. Wat dat betreft zou het weghalen van de scorekaart en alleen het tonen van het embleem dus niets oplossen :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Ik zou een cijfer als algemene score bij een review eigenlijk nog beter vinden dan zo'n schildje.
Tweakers reviewt bijna alleen maar goede producten, dus bijna elke review krijgt nu dezelfde beoordeling.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ik zou een cijfer als algemene score bij een review eigenlijk nog beter vinden dan zo'n schildje.
Tweakers reviewt bijna alleen maar goede producten, dus bijna elke review krijgt nu dezelfde beoordeling.
Nee hoor, er zit grote variatie in. Buiten dat: de mogelijkheid tot het geven van gedetailleerdere scores komt ook in de nieuwe scorekaart :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Oke, nou ik ben benieuwd. Wanneer komt die nieuwe scorekaart precies of is dat nog niet bekend?

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Oke, nou ik ben benieuwd. Wanneer komt die nieuwe scorekaart precies of is dat nog niet bekend?
Nog onbekend, maar je kunt je eerst verheugen op de vernieuwde site. Daarvoor komt hij in elk geval niet :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:15:
[...]
Nog onbekend, maar je kunt je eerst verheugen op de vernieuwde site. Daarvoor komt hij in elk geval niet :)
Wanneer komt de vernieuwde site dan? :9~

Verwijderd

Ligt het aan mij of is de Sony Xperia S hier in het nadeel omdat deze nog 2.3 draait en niet 4.0? Ik vroeg me af of verschillende versies van Android nog een verschil maakt in de testresultaten, en als dit zo is of het niet beter is dit in de review te vermelden.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

tweaker2010 schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:43:
Wanneer komt de vernieuwde site dan? :9~
Als 'ie af is. Duh 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:41:
Ik vroeg me af of verschillende versies van Android nog een verschil maakt in de testresultaten
Dat is zeker zo, maar elk toestel met beide OS'en testen is helaas ondoenlijk veel werk. In de benchmarks wordt wel de Samsung Galaxy S II met zowel Android 2.3 als met 4.0 opgevoerd. Aan de hand daarvan kan je wel een idee krijgen van hoe groot de verschillen zijn.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ligt het aan mij of is de Sony Xperia S hier in het nadeel omdat deze nog 2.3 draait en niet 4.0? Ik vroeg me af of verschillende versies van Android nog een verschil maakt in de testresultaten, en als dit zo is of het niet beter is dit in de review te vermelden.
We testen alle toestellen zoals we ze krijgen. Als ze na de release een grote update krijgen en we hebben het toestel nog, dan doen we sommige benchmarks waarvan we verschillen verwachten in resultaten nog een keer. Omdat je nog geen keuze hebt tussen 2.3 en 4.0 voor de Xperia S, is dat niet het vermelden waard: hij loopt alleen nog op 2.3. Zodra de update er wel is en we kunnen hem installeren, kun je de resultaten in de diverse tabellen verwachten :)
Pagina: 1