Toon posts:

Afterburner voltage reset, PC boot niet (HD 6950)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb recentelijk na een mislukte poging te over clocken (VRAM beschadigd ws.) mijn HD6950 om laten ruilen. Deze keer lijkt alles goed te gaan. Ik heb hem nu op 880/1350. Ik kreeg alleen met zowel D3 als Crysis 2 het 'de VGA driver reageert niet en is hersteld' probleem. Ik heb het voltage hierom wat omhoog geschroefd want had deze eerst op 1.100 stock staan.

Ik heb prima temperaturen in Crysis 2, max 67 graden bij 52% fan speed. Ik heb het voltage eerst op 1.125, daarna op 1.150 gezet (ik begreep stock 6970 is 1.175 ongeveer). Wat ik alleen merkte is dat Afterburner het voltage automatisch terug zet na start-up. Tenminste dan lijkt zo...

Want de afgelopen keren dat ik mijn pc bootte begon alles te draaien, ging de pc uit voor 5 seconden en daarna weer aan. Ik heb het idee dat de pc zelf misschien wel het voltage terug draait. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Het voltage is toch niet te hoog? Moet ik in mijn BIOS ook iets veranderen?

Daarnaast vraag ik me af of het inderdaad OC gerelateerd is. De drivers crashen doorgaans exact op het moment als er een 'scene' start, bv in Crysis het openen van een deur (op het moment dat ik op F druk), of een robot die eraan komt en ergens doorheen breekt. Het zou kunnen dat het misschien juist wel sound gerelateerd is.

• josipbroz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01 09:53
Heb Je naast je GPU ook je CPU of RAM geheugen overclocked?

Zelf heb ik van alles meegemaakt, maar zelden een failed boot wegens een VGA overclock en zeker als deze softwarematig aangepast wordt. Zelf gebruik ook weleens afterburner, maar enige issues die ik meegemaakt heb komen door hitte wegens een te hoge clock. Terugdraaien naar default settings lost het voor mij op zonder bijkomende problemen.

Je afterburner instellingen zijn pas van kracht op het moment dat je windows wordt gelanden.

Ik zou de rest van je hardware checken(een voor een loskoppelen en weer aansluiten en alles op default instellingen laten lopen) en ook een wattage inventarisatie maken. Heb je een integrated audio of een losse kaart? Recent ingebouwd, want je noemt je sound.
Welke mobo, CPU en voeding?

"The problem with Internet quotes is that many are not genuine." Abraham Lincoln

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou het zou mooi zijn dat we iig VGA kunnen uitsluiten dan.

De laatste paar keren startte hij weer normaal, nu weer niet: pas na 10 seconden gaf de monitor aan "no signal" terwijl de pc nog bleef draaien en 2-3 seconden later ging hij uit, weer 2-3 seconden niks en toen weer automatisch aan. Ik ben erg benieuwd wat er niet goed is, en wat mijn computer in die 2-3 seconden doet zodat hij wel op kan starten.

Systeem:

i2500k OC @4.5 Ghz 1.3 Volt (stabiel getest max 77 graden Intel Burn Test)
Sabertooth P67 Rev 3
8 Gig Corsair Vengeance
MS-N850-VAL voeding (ja al veel discussie over gehad, de leverancier garandeerde mij dat deze tegenwoordig goed zijn, ik heb garantie dus nou ja)
Onboard sound

Bedankt voor de hulp. Stel dat de PC genoeg stroom krijgt, dan is het toch vreemd, er verandert namelijk niks in de settings. Als de PC uiteindelijk opgestart is, zijn zowel de CPU als VGA kaart nog steeds overgeclockt.

Het is dus als volgt (niet mijn PC):

YouTube: Boot Up = Shutdown and Restart

Maar het gebeurt lang niet elke keer. Zou het RAM kunnen zijn? Dat heb ik nl. juist niet overgeclockt, misschien is dat het probleem :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 10:21 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De leverancier kan wel meer zeggen over die voedingen maar die dingen zijn werkelijk waardeloos. Ik snap niet dat die dingen nog verkocht mogen worden.

Mijn gevoel zegt voeding...

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
boot loop cycle. Dat doet de mijne ook zo nu en dan. Als er bijvoorbeeld een nieuwe vga driver geinstalleerd word. Want ook je videokaart heeft een boot clock en vanaf de 6xxx series word de driver al gelijk bij het post screen gedetecteerd.

Maar je zegt ook dat je wel eens een Ap crash hebt. Dat duid op dat er iets niet stabiel loopt.

Je hebt dit over geclockt en dat. Het is namelijk niet zo moeilijk en dit is daarom ook geen probleem of trouble shoot maar een overclock topic. Wat jezelf al had kunnen doen is, ALLES!! maar dan alles eerst eens default zetten, cpu, videokaart, en wat nog meer dan ook. Dan ga je kijken of hij nog steeds problemen veroorzaakt.
Zo niet, dan weet je dus waar of beter gezegt aan wie het lag. ;)