Toon posts:

Idle temp -> totale onzin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou wil ik toch wel eens weten wat het nut is van het omlaag halen van de idle temperatuur. Als mijn proc crasht bij 40 graden, en mijn proc is 35 graden idle, maar 55 stressed, dan loopt-ie dus nog vast als ik iets met m'n pc ga DOEN.

Oftewel, idle temp is compleet nutteloze informatie, of zie ik nou iets verkeerd?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hoe lager de temperatuur hoe beter dat moet je gewoon aanhouden en het gaat er niet om wanneer hij vastloopt.

Ik heb liever dat mn processor idle 35 graden is dan 60 graden :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ben ik heb helemaal mee eens, maximale temperatuur moet wat mij betreft zo laag mogelijk zijn. Idle boeit niet zo...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Volledig mee eens, ik weet zelf m'n idle temp niet 100% zeker.

(M'n proc is nooit idle, altijd onder full-load dmv RC5, is volgens mij zelfs beter voor je proc, constante temp).

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Klopt...de idle temp is volmaakt onbelangrijk. Net zoals al die programma's die hem voor je 'koelen'. Dat is alleen maar extra software met een weer iets verhoogde kans op bugs en crashes. Ze werken alleen als je PC toch al niets deed, en als hij het moeilijk gaat krijgen dan werken ze juist weer net niet.

Je kan je 'idle' temp nog lager krijgen door je PC uit te zetten en daarna de CPU er uit te halen en in het vriesvak te leggen. Dat boeit ook niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 18:45 schreef Ortep het volgende:
Je kan je 'idle' temp nog lager krijgen door je PC uit te zetten en daarna de CPU er uit te halen en in het vriesvak te leggen. Dat boeit ook niet.
Woahahahahahahahahah :D:D

Dat ga k meteen proberen. Meschien dat k dan lager kom dan m'n 42graden nu. >:)

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 25 maart 2001 18:45 schreef Ortep het volgende:
Klopt...de idle temp is volmaakt onbelangrijk. Net zoals al die programma's die hem voor je 'koelen'. Dat is alleen maar extra software met een weer iets verhoogde kans op bugs en crashes. Ze werken alleen als je PC toch al niets deed, en als hij het moeilijk gaat krijgen dan werken ze juist weer net niet.

Da's dus bullshit... De huidige CPU's hebben een instructie die inhoudt dat ie (CPU), ff niks hoeft te doen... De CPU "weet" dan dat ie wat zuiniger met stroom om kan gaan... Daardoor blijft ie wat cooler...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

bovendien gaat je cpu gewoon langer mee als ie koeler is...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, da's belangrijk, dat je CPU langer meegaat. Alsof iemand erom maalt dat het ding over een jaar of 4-5 het loodje legt.

Verwijderd

Eigenlijk is je idle niet echt belangrijk, maar hoe lager hoe beter oke. Je idle is zoiezo lager dan stressed, dus voor je idle hoef je niet te vrezen(normaal gesproken dan he) En of je cpu nou 5 of 10 jaar meegaat, daar merkt de gemiddelde toch nix van.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 25 maart 2001 20:11 schreef OMX2000 het volgende:
Da's dus bullshit... De huidige CPU's hebben een instructie die inhoudt dat ie (CPU), ff niks hoeft te doen... De CPU "weet" dan dat ie wat zuiniger met stroom om kan gaan... Daardoor blijft ie wat cooler...
Ja en...wat maakt dat uit? Voor een laptop wel. Dat spaart de batterij. Maar als jj extra software moet draaien om dat te regelen (rain cpuidle en weet ik wat) heb je per definitie meer kans op fouten. Of kan jij als enige op de wereld foutloos programmeren? Het enige wat van belang is op een normale PC is de stressed temperatuur.

De 'normale' levensduur van een chip is iets van 15-20 jaar. Waaaaauuuuuwww...als ik de temperatuur 5 graden laat zakken als hij niets doet, dan gaat hij misschien wel 20-25 jaar mee. En het 'verveldende' is dat je door 5 graden te zakken minder wint dan dat je verliest door 5 graden te sijgen. Want dat kan je nooit meer goedmaken. Maar dat is nu precies wat er gebeurd bij stressed gebruik van je PC.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 13:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

maar wrom zet je je pc niet uit dan als ie nixs aan het doen is? scheelt nog meer stroom en veel temp.. idle temp is gewoon onzin enige wat telt is tress temp als die lekker laag is is het goed

blup

• d-motion
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

De Idle temperatuur heeft natuurlijk ook heel veel te maken met je ambient (Buiten) temperatuur. Zeker in de winter :7 lijkt het mij vrij onzinnig om je idle temperatuur te gaan vermelden aangezien het dan vaker wat warmer is in je kamer. Hetgeen natuurlijk niet wegneemt : Hoe lager je ambient temperatuur is hoe lager je de temperatuur is van de lucht waarmee gekoelt wordt en dus hoe lager je idle en Full load temperatuur is 8-).

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Mijn Proc. wordt idle 23 graden.

Dat is dus echt idle, uur lang niets doen met computer aan.

Hier heb ik dus absoluut niets aan, aangezien de stressed temp. 21 graden hoger ligt (44 graden, voor degenen die niet graag rekenen).

Wel leuk op zich :+ CPU temp. is idle lager dan system temp. (zie bakspecs DiMension (sig))
Pagina: 1