Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
Beste mede tweakers.

Ik ben me rot aan het zoeken naar de torque specificaties van een samsung hd501lj hard-disk.
Misschien heeft een van jullie toevallig de informatie die ik zoek.

Die van mij tikt soms, dus word het tijd dat ik hem even bij stel. (Schroeven van de top-cover)
Maar goed, dat kan niet zomaar... ik moet echt de torque specificatie er bij hebben van deze speciafieke hardeschijf !

Iemand ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
Ik denk dat het eerder tijd word dat je de schijf eventjes test en indien nodig vervangd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:43

Midas.e

Is handig met dinges

Pardon? deze is nieuw voor mij. Je wil met een moment sleutel de spanning van de torx schroeven aanpassen zodat je schijf niet meer tikt?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schroeven van de behuizing van een 3,5" schijf zitten met een specifieke spanning vast; bij het vastschroeven moet ook weer dezelfde druk worden toegepast. Maar of dat zijn 'tikken' verhelpt is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
Midas.e schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:13:
Pardon? deze is nieuw voor mij. Je wil met een moment sleutel de spanning van de torx schroeven aanpassen zodat je schijf niet meer tikt?
Nee, ik wil de torque van de schroef opnieuw afstellen.
Als je de verkeerde spanning gebruikt kan dit tot tikken leiden of zelfs het meest helse geluid dat je oren doen bloeden.
De hardeschijf is overigens voor de rest in prima conditie.
Geen bad sectors, niet langzaam.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:33:
De schroeven van de behuizing van een 3,5" schijf zitten met een specifieke spanning vast; bij het vastschroeven moet ook weer dezelfde druk worden toegepast. Maar of dat zijn 'tikken' verhelpt is maar de vraag.
Nou je weet wat er gebeurt als ze niet correct afgesteld staan neem ik aan.
De enige manier om te achterhalen of het tikken word verholpen is om het uit te proberen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Xesior op 28-04-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
Ik zou het maar niet doen. Als je hem te strak schroeft, mol je je schijf. Je drukt dan de schijkoppen op de schijf zelf, en.... SCREEEECH. Ik deed het al een keer met m'n duim bij een 2,5'' schijfje.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesior
Nee ik was het ook niet van plan te gaan doen zonder de juiste torque specificaties van deze hardeschijf.
Ik gebruik een speciale schroevendraaier waar ik de torque kan instellen op de schroeven draaier zo dat hij bij de juiste hoeveelheid druk stopt met draaien.
Pagina: 1