Downloaden van Torrents over LAN niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Heey,

Binnekort heb ik hier een lan-party, en aangezien er natuurlijk een hoop data verzet moet worden voordat iedereen de juiste spellen heeft, had ik bedacht dat via torrents te doen. dit leek mij een goed idee aangezien sommige de spellen al hebben, en er een gigabit ethernet verbinding aanwezig is. Op deze mannier zou het erg snel moeten gaan. Nu ik wat aaan het testen ben (via torrents alle bestanden naar een 2e pc kopieren die als mirror gaat dienen) kom ik er echt eachter dat de snelheiden erg onstabiel zijn.

De snelheid schiet eerst omhoog naar zo'n 30mb/s of daarboven, en zakt daarna af, op een gegeven moment is er nog maar een paar mb/s over, het daalt soms zelfs af tot maar een paar kb/s. Na een tijdje schiet de snelheid hij weer omhoog.

Ik gebruik utorrent als client, en een netgear wndr 3700 v3 als router. Browsen lijkt er niet onder te lijden, en ook de webpagina van de router blijft zelfs met >40mb/s nog heel goed te bereiken.

Waar zou dit door veroorzaakt kunnen worden?

[ Voor 8% gewijzigd door boelensman1 op 27-04-2012 00:07 ]

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet veel sneller zijn als je gewoon de ISO's of wat dan ook in een gedeelde map zet ipv via torrents?

Voor de rest zou ik de firewall in Windows en op je router volledig uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
Het aanbieden via torrents is al geregeld. Op dit moment is iedereen nog niet verbonden via LAN (aangezien de lan party pas over 2 dagen is) en download iedereen alvast zo veel mogelijk. Torrents zijn hiervoor (zover ik weet) de makkelijkste keus. Heb ook niet zo'n zin om naar iets anders over te schakelen aangezien ik een compleet programma heb geschreven die de laatste torrents download en vergelijkt met wat je al hebt.

Torrents is een must, het uitzetten van de firewall lijkt niet te helpen.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Soms is het leven heel simpel: loop naar de winkel en koop allemaal wat je wilt hebben.

Mocht het om legaal spul gaan: ik neem aan dat je het over bedraad hebt. Zo niet: je hebt je antwoord al :+ Zo wel: zet er een snelle switch voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
F_J_K schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:17:
Soms is het leven heel simpel: loop naar de winkel en koop allemaal wat je wilt hebben.

Mocht het om legaal spul gaan: ik neem aan dat je het over bedraad hebt. Zo niet: je hebt je antwoord al :+ Zo wel: zet er een snelle switch voor.
Het gaat hier over allemaal volledig legale files. Ook is de boel bedraad. Een redelijk snelle switch is onderweg, maar ik had verwacht dat de wndr3700 dit ook aan zou kunnen.

CTO van Appeal