Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS mge ellipse 800 defect?

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24
Een twee jaar geleden had ik op m'n werk een ups meegekregen toen de server die hij beveiligde vervangen werd. de ups was toen slechts een jaartje oud.op dat moment werkte hij nog perfect.
Sindsdien heeft hij stof zitten vangen op het rek hier.
Toen deze middag de stroom hier even uitviel dacht ik dat het wel handig zou zijn als ik de ups ging aansluiten...
Maar blijkbaar doet hij het opeens niet meer?
er brand geen enkel ledje op de ups.
Natuurlijk heb ik hem direct opengemaakt en op zoek gegaan naar sporen van defecten, maar niks gevonden. Ook de interne zekeringen werken nog.
De batterijen zijn natuurlijk quasi compleet leeg (geven nog iets van een 2.2V), maar dat zou toch niet mogen verhinderen dat er ergens ledjes branden op het toestel.
ook zonder aangesloten batterijen werkt hij niet.

heeft er iemand hiermee ervaring of een oplossing (want nieuwe batterijen halen als dat toch geen oplossing blijkt is natuurlijk redelijk idioot...)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 14:43
De batterijen moeten een bepaalt voltage geven om een opstart te laten gebeuren en je zit daaronder:

"Controleer de batterijen status. To do this, the UPS has a door on the left side if it's laying horizontally with the power switch in front. Om dit te doen, de UPS heeft een deur aan de linkerkant als het horizontaal leggen met de schakelaar aan de voorkant. Use a flat head screwdriver to unlock the latch located in direction to the front feet in the side door. Gebruik een platte schroevendraaier om de vergrendeling in de richting te openen aan de voorzijde voeten in de zijdeur. The batteries should measure something like 12~12.6V otherwise the UPS will not start or show any sign of power. "

Bron: http://translate.google.n...ipse_800_89363_ups_system

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Als de accu's niet overduidelijk dood zijn, kun je ze uitnemen en aan een lader hangen. Als ze weer redelijk opgeladen zijn, terug stoppen in de UPS en kijken of die weer enig teken van leven geeft :)
Ik heb zelf een UPS van hetzelfde merk (MGE Pulsar Evolution 1500), die heeft een aantal jaar nieuw in doos in een magazijn gelegen. De eerste keer inschakelen gaf het ding aan dat de accu's niet goed meer waren, maar na de accu's apart iets opgeladen te hebben werkte het ding als een zonnetje :D

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"