Wat is een goede/betaalbare TV-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben een nieuw systeem aan het bouwen.
Aangezien ik geen TV heb, maar wel grote computer beeldschermen, wil ik er een TV-kaart in zetten.

Binnenkort krijgen we digitale TV van UPC.

Heeft één van jullie ervaring met een goede en/of betaalbare TV-kaart?

En maakt het nog verschil tussen analoge/digitale TV via de kabel van UPC voor welke TV-kaart je kiest?

Met vriendelijke groeten,

Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
een 2dehands
:P

verdiep je jezlef er ook een beetje in :)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 10:59
Begin eens met de zoekfunctie van het forum... ik weet zeker dat er een aantal topics zijn waar over dit soort dingen uitgebreid wordt gesproken. Ook Google kan daarin heel veel voor je betekenen...

Een beetje verdieping/eigen inzet wordt toch wel verwacht bij het aanmaken van een hulp-topic. Wat heb je zelf al gevonden? Tegen welke problemen of twijfels loop je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 17:24
Volgens mij is digitaal tv-kijken (DVB-C) op de computer met UPC niet mogelijk omdat alles bij hen zit dichtgetimmerd. Digitaal kijken kan dan alleen via een door hen geleverde box. Allicht kan je een extra box bij ze bestellen en via HDMI aan een van je beeldschermen hangen. Analoog kijken moet sowieso kunnen met elke analoge tv-kaart, maar de beeldkwaliteit is dan wel een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op het forum mbv de zoekfunctie, maar kon zo snel niks vinden wat mijn vragen direct beantwoordde mbt digitaal/analoog en of er een specifieke tv-kaart boven de rest uitstak.
Hopende dat iemand er echt verstand van had opende ik dit topic.

En Tha Ra, het klopt dat ik voor digitale TV een extra box zou moeten nemen voor 4 euro pm extra.
Maar begrijp ik goed dat je beeldscherm persé een HDMI ingang moet hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Tha Ra schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:24:
Volgens mij is digitaal tv-kijken (DVB-C) op de computer met UPC niet mogelijk omdat alles bij hen zit dichtgetimmerd. Digitaal kijken kan dan alleen via een door hen geleverde box. Allicht kan je een extra box bij ze bestellen en via HDMI aan een van je beeldschermen hangen. Analoog kijken moet sowieso kunnen met elke analoge tv-kaart, maar de beeldkwaliteit is dan wel een stuk minder.
UPC kan tegenwoordig ook bepaalde CAM kaarten worden gebruik je moet deze dan wel huren van UPC. Kost je 4 euro in de maand volgens de website van UPC.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://nl.hardware.info/r...bel-tv-op-je-pc!-toekomst

ik heb hier het 1 en ander gelezen.

Mijn eerste vraag was:

Kan je met die digitale TV-kaarten, mocht het digitale uiteindelijk niet blijken te werken, wel ook analoog TV kijken op je PC? Of moet je dan een specifieke analoge TV-kaart kopen alsnog?

http://www.alternate.nl/h...at1=074&cat2=290&cat3=000

Want als ik hier kijk zie ik 3 kaarten staan van Terratec, die allemaal DVB-C ondersteunen, maar alleen bij de USB stick versie staat er specifiek bij dat analoog ondersteund wordt. Zou dit bij de andere 2 normale modellen ook ondersteund worden?
Pagina: 1