Visueel "vragenlijstje"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Hallo iedereen. Ik weet niet eens of dit eigenlijk wel in dit forum thuis hoort, want het is namelijk een nogal abstract iets.

Binnen het bedrijf in de UK waar ik nu voor werk, hebben we een innovatieproces waarbij we onze medewerkers zoveel mogelijk motiveren om met ideeën te komen. Het punt is: het bedrijf is redelijk aan het formaat, en we hebben vestigingen die soms wat afgesloten zijn: geïsoleerde eilandjes. Het komt dan ook regelmatig voor dat daar iets gezien wordt, iets verbeterd wordt, en vervolgens: niet gedeeld wordt.

Om dat te veranderen willen we onze innovatie-sharepoint site aanpassen, en je begrijpt het al: dit moet natuurlijk snel. En wie mag dat gaan uitzoeken? De huis-tuin-en-keuken tweaker. Ik moet helaas eerlijk bekennen dat ik niet zo scherp ben op dit soort web-producten, en eigenlijk is dit juist een van de dingen waar op gezocht wordt.

Kort opgesomd:

* Een visuele tool
* Embedbaar (flash, silverlight, html 5)
* Engelstalig
* Aantrekkelijk
* Alles-in-een-pagina

Het komt er op neer dat we om de bounce-rate te verlagen op zoek zijn naar een tool die mensen gelijk met een vraag confronteerd, en zo een vragenlijst afloopt, afhankelijk van de antwoorden, en dan bij voorkeur: zonder de pagina te verlaten. Voorkeur... zeg maar: een must. Vragen kunnen van input voorzien worden in de trend van boolean (ja/nee), lijsten en numerieke waarden. Vervolgvragen kunnen worden gesteld op basis van wat er in de eerdere vragen is ingegeven: een beetje enquête-achtig dus, waarbij je iemand zou kunnen vragen hoe oud ze zijn, en afhankelijk van de numerieke waarde vragen overslaat of juist toevoegt.

Aan het eind van het proces hopen we op een resultaten pagina een link kunnen laten zien die de gebruiker naar een echte volgende pagina leid, waar ze hun idee op de juiste plek kunnen neerzetten.

Elk idee/tip zal gewaardeerd worden! Dank jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je al hebt gekeken naar forms maken in MOSS zelf en in InfoPath maar dat het teveel ontwikkelwerk was resp. niet voldeed.

Wat bedoel je met visueel? Bedoel je dat er moet worden getekend etc? Ik zou erg aanraden flash en silverlight onacceptabel te vinden. Enkel html(5) toestaan, al wordt met tekenen in combinatie met een fatsoenlijk e-formulieren ding misschien wat lastig.

En: ga je vaak nieuwe formulieren maken, dus moet er een fatsoenlijke editor zijn? Host je zelf of mag het 'in da cloud'? En in hoeverre moet het in Sharepoint hangen (Look & feel? SSO? Gedeelde data?) Als het om veel data gaat: heb je nog eisen voor wat betreft de output? Je zegt namelijk niets over de achterkant / het beheer :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Nouja, het gaat heel erg er om dat het CMS-achtig is, het hoeft niet zozeer in sharepoint te hangen an-sich, als het maar een beetje aangepast kan worden qua kleuren. Een simpele embed zal ideaal zijn.

Het gaat er voornamelijk om dat we iets kunnen maken zoals we het nu zouden kunnen tekenen, en dat het redelijk aanpasbaar is door middel van sleur-en-pleur. Concepten als Prezi en/of Sharpcloud zouden (mits embedbaar) wel ideaal LIJKEN, maar bieden geen paden afhankelijk van input.

De gebruikers, omdat het een (inter)nationaal intranet ding is, hebben op een uitzondering na allemaal IE9/W7 browsers met alle plugins, en als het onnodige bounces voorkomt doordat de website gaat navigeren naar andere sites voordat we aan het einde zijn, dan is dat een GROTE pré. Vandaar dat de voorkeur zelfs uit gaat naar een plugin. HTML5 is juist iets wat een punt is omdat een enkeling op IE8 zit.

De corporate theming is redelijk persistent aanwezig, maar als het qua functionaliteit qua skinning wat lijkt op TikiToki (http://www.tiki-toki.com/); dan zijn wij al blij.

Normaliter zou ik zelf iets ontwikkelen, maar het moet ondersteunt worden door mensen en indien mogelijk: dus een redelijke editor hebben.

Uiteraard zoek ik zelf, maar dit is voor mij zoiets abstract: "WAAR" komt in de gedachten op. Een interactieve Prezi met boolean, slider en multiple-op-de-gok dropdowns zal haast nog wel ideaal zijn, maar zo is Prezi nu eenmaal niet!

Wat ik bedoel met visueel: niet zoals thesistools, meer iets als een organigram/activity diagram; kort en to the point.