Gezocht: Overclocker!

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 14:03
Hallo =)

Ik ben opzoek naar iemand die met mij mijn PC wil overclocken. Omdat mijn machientje al wat ouder is wil ik er het maximale uit halen, ik heb echter geen idee hoe het moet. Ben wel op forums rond wezen neuzen om info te vinden over overclocken maar snap er toch nog de ballen van :P

Doel: snelle game pc waarin alle componenten perfect samenwerken.

Omdat ik eigenlijk geen zin heb om alles over overclocken te gaan leren vraag ik bij deze of één van jullie (of een kennis) in de buurt van Zeewolde misschien zin heeft om de bak van mij onder handen te nemen. eventueel tegen een vergoeding.

PC specs:

Processor: AMD phenom 2 x4 955 BE 3.2 Ghz(dus er kan met de multiplier gekut worden *trots*)
Mobo: Asus M4A79XTD-EVO
CPU Cooling: Coolermaster hyper 212 evo
Voeding: Coolermaster silent pro 700w
RAM: corsair vengeance LP ddr3 8gb 1600 mhz
GPU: Sapphire radeon HD 4890 vapor-x 2gb <-- deze wil ik misschien ook overclocken.

alle typfouten en vergeten info onder voorbehoud ofc :)

ik dank u allen hartelijk voor het lezen en in afwachting van een reactie,

SmellySock

[ Voor 7% gewijzigd door smellysock op 26-04-2012 18:33 ]

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-01 08:34
Post eens in het AMD cpu overclock topic #6
Of durf je het echt niet zelf?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Kerel, Ik snap dat je een wat snellere pc wilt, echter zit je hier op tweakers. Alle overklokkers met genoeg kennis hier, klokken over omdat ze t leuk vinden, de performance-winst is in real life *vaak* te verwaarlozen, een 20% overklok resulteert vaak in een 10% performance-winst. Een paar frames per seconde meer, that's it.

Daarnaast moet je hardware ook geschikt zijn. Ok, je hebt een proc die unlocked is, echter is je moederbord niet voorbereid voor een goede oc sessie. Je koeler is ok, maar houd ook niet echt over. Een oc van 500Mhz is denk ik het maximale wat je kan halen.

Echt, overklokken is niet echt moeilijk, maar je moet er wel wat voor doen. Lees je in op je hardware door middel van reviews en het AMD oc topic. Met een dagje ben je "up en running"..

"Ik heb geen zin" is een slecht excuus, maar wel eerlijk. Als ik dan ook eerlijk mag zijn. Ik reken 35 euro per uur, + reiskosten. gemiddeld ben je een uur of 2 aan het kort testen, en dan 8 uur lang testen. Reken uit je winst als je het zelf doet. "luie mensen leren niets". Kortom, hier op T.net ga je niet heel ver komen met zo'n vraag.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 14:03
Bedankt voor de reacties.

ik dacht inderdaad meer prestatie uit een overclock te kunnen halen voor gamen. Ik neem aan dat jij inderdaad weet waar je over praat =) toch maar uitzingen met de pc die ik heb dan :)

nogmaals dank voor de reacties :)

Smellysock

Kan slotje op.

[ Voor 8% gewijzigd door smellysock op 26-04-2012 21:19 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

beter gamen is meestal niet te bereiken door je processor te overklokken, maar je gpu.
installeer msi afterburner en furmark en loop wat te schuiven tot je gpu te warm word of dat je artifacts ziet. kind kan de was doen, dit brengt meestal wel wat meer prestatie winst in games met zich mee.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
In het vervolg kun je met dit soort verzoeken beter in V&A terecht. In ieder geval is dit forum niet de juiste plek.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.