Maximum resolutie nvidia control panel / "ubersampling"

Pagina: 1
Acties:

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Ik zat laatst wat te experimenteren met custom resoluties en kwam er toen achter dat je 2560x1600 als custom resolutie toe kan voegen, zelfs als je een 1920x1200 monitor hebt, daarna wordt de boel teruggeschaald zodat het mooi op je scherm past.

Bij ouwe spellen kan je dit gerust doen, en samen met een tikje antialiasing ziet het er superstrak uit, wel ten koste van wat performance natuurlijk. :+

Nu vroeg ik me af waarom dit truukje mis gaat als ik een hogere resolutie selecteer, voor echt goed beeld is het natuurlijk leuker als je elke pixel het gemiddelde van 4 pixels laat zijn, 3840x2400 in mijn geval, alleen wanneer ik boven 2560x1600 ga dan krijg ik gaar beeld, bij nog hogere resoluties zegt ie dat m'n monitor het niet aan kan.

weet iemand een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Tja, geen direct antwoord op je vraag, maargoed.
Je kan op die manier moeilijk doen en met nep-resoluties blijven werken, of je installeer gewoon Nvidia Inspector en selecteer daar bij Anti-aliasing [4x4 Supersampling] (Ordered-Grid), of [2x2 SSAA + 8xMSAA].
Of als je echt geen kartelrandjes meer wil zien, selecteer daar [8xMSAA] en bij Transparency-AA [8x Sparse Grid Supersampling].
In dat laatste geval maakt hij geen gebruik van MSAA, maar doet hij supersampling op het 'rotated grid' waar de MSAA samples horen te staan, zodat zelfs aliasing op diagonalen geen schijn van kans meer hebben. ;)

"Fake-resolutie-AA" is alleen zinnig als je toevallig een heel oud spel, of eentje met een brakke engine tegen komt, waar je geen SSAA kan forceren.

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 26-04-2012 20:31 ]

Pentaxiaan

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
dan zal ik dat eens proberen

Mechwarrior Online: Flapdrol