NTFS-3G veiligheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een NTFS hdd in een windows systeempje zitten met bestanden die ik graag beschikbaar wil in Debian d.m.v. de NTFS-3G driver.

Dit is slechts tijdelijk tot de hdd-prijzen wat dalen, ik de content kan backuppen op een nieuwe disk en er vervolgens een linux FS als EXT4 kan op plaatsen.

Hoewel het niet wereldschokkend zou zijn om (een deel van) de bestanden te verliezen, wou ik toch even checken wat jullie ervaringen met NTFS onder linux zijn?

Veel informatie hierover is outdated, en hier is er niet echt consensus over de veiligheid.

Wat is jullie idee hierover? Ik wil er geen spannende dingen mee doen als compressie en indien de ACL verloren zou gaan is dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
NTFS onder linux werkt inclusief schrijven als ik me niet vergis.
Maar ik zou uitkijken met funky dingen doen op een gemounte NTFS schijf.
Ik zou het voornamelijk gebruiken als een read-only volume.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:16

Thapous

Nee toch niet.

Ik gebruik vrij veel NTFS onder linux. Dit om gedownloade data over te zetten naar andere schijven omdat ik op dit moment geen NAS / Externe HDD heb. Dit is mij nog nooit fout gegaan. Wel unmount ik de schijven voordat ik ze uit de pc trek. Maar mijn ervaringen met NTFS zijn gewoon goed.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Nooit problemen mee gehad. En ik zou de kritiek op AskUbuntu niet al te serieus nemen, lijkt me FUD (vooral als je ziet hoe makkelijk de kritiek gepareerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Voor backups zou ik voor 'proven technology' gaan, dus ext4 i.p.v. ntfs het behoudt ook nog eens je permissies wat handig is bij het terugzetten.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dank voor de reacties. Ik ga het gewoon proberen op basis van de feedback in dit topic. Mocht er toch wat mis lopen kom ik vast hier weer aankloppen voor support ;)

jelly: uit de TS:
Dit is slechts tijdelijk tot de hdd-prijzen wat dalen, ik de content kan backuppen op een nieuwe disk en er vervolgens een linux FS als EXT4 kan op plaatsen.
Anders gezegd, ik wil het uit noodzaak, niet omdat ik verwacht dat NTFS beter is dan EXT4 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Werkt prima, maar is traag vergeleken met andere oplossingen. Overigens iets om even bij stil te staan: als je Windows afsluit met hibernate, mag je daarna niet aan je NTFS filesystems kloten met linux. Als je later dan weer naar Windows boot pakt die de wijzigingen niet op en heb je grote kans op datacorruptie. Op zich niet een probleem van NTFS-3G, dat gaat je nml met elk non-clustered filesystem gebeuren als je het zo behandelt.
Pagina: 1