Ik heb hier het volgende:
OpenSuse 12.1 64bit
Canon MP520
Nu werkt het printen via de pc waar de Canon MP520 op is aangesloten met hierop OpenSuse 12.1 64bit prima.
Maar mijn idee was om vervolgens deze printer te gaan delen over het netwerk.
Ik heb de printer gedeeld en ik zie deze ook op andere pc's hier in het netwerk.
Nu heb ik geprobeerd om de printer toe te voegen op twee verschillende pc's namelijk:
Windows XP 32bit:
Als ik de printer wil toevoegen dan krijg ik de foutmelding dat de driver niet goed is op de server.
Windows 7 64bit:
Als ik de printer toevoeg krijg ik eerst de melding dat die geen driver heeft gevonden. Prima dan zoek ik deze zelf wel op, en zodra ik deze gevonden heb en op OK klik krijg ik de foutmelding, dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de printer.
Hieronder de smb.conf file:
Nu zijn de drivers voor de printer van Canon alleen voor 32bit, maar als ik het volgende doe voor de installatie van de drivers dat het prima moet werken.
Iemand die mij kan helpen hiermee?
OpenSuse 12.1 64bit
Canon MP520
Nu werkt het printen via de pc waar de Canon MP520 op is aangesloten met hierop OpenSuse 12.1 64bit prima.
Maar mijn idee was om vervolgens deze printer te gaan delen over het netwerk.
Ik heb de printer gedeeld en ik zie deze ook op andere pc's hier in het netwerk.
Nu heb ik geprobeerd om de printer toe te voegen op twee verschillende pc's namelijk:
Windows XP 32bit:
Als ik de printer wil toevoegen dan krijg ik de foutmelding dat de driver niet goed is op de server.
Windows 7 64bit:
Als ik de printer toevoeg krijg ik eerst de melding dat die geen driver heeft gevonden. Prima dan zoek ik deze zelf wel op, en zodra ik deze gevonden heb en op OK klik krijg ik de foutmelding, dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de printer.
Hieronder de smb.conf file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| [global] workgroup = MSHOME netbios name = Server name resolve order = bcast lmhosts wins host printing = cups printcap name = cups printcap cache time = 750 cups options = raw load printers = yes use client driver = yes map to guest = Bad User [printers] comment = All Printers path = /var/tmp printable = Yes create mask = 0700 browseable = No guest ok = Yes [print] comment = Printer Drivers path = /var/lib/samba/drivers create mask = 0664 directory mask = 0775 guest ok = Yes browseable = Yes |
Nu zijn de drivers voor de printer van Canon alleen voor 32bit, maar als ik het volgende doe voor de installatie van de drivers dat het prima moet werken.
code:
1
| ln -s /usr/lib64/cups /usr/lib/cups |
Iemand die mij kan helpen hiermee?