Ik zit al lange tijd met wat nu de beste methode is om je database op te bouwen. Er zijn allemaal verschillende normalisaties mogelijk natuurlijk. Ik kan het het beste uitleggen aan de hand van een voorbeeld denk ik. Stel ik heb een tabel user en een tabel media. Nu wil ik hier allerhande queries op uitvoeren. Het gaat om een website waar de user een media bestand kan uploaden. De user en de media zijn dus aan elkaar gekoppeld. Daarnaast kan de user ook reageren op media in de tabel comment. Nu heb ik de volgende mogelijkheden voor de opzet en ik vroeg me af welke het beste is:
user
- userid
- name
media
- mediaid
- title
comment
- commentid
- comment
usermedia
- userid
- mediaid
usercomment
- userid
- commentid
mediacomment
- mediaid
- commentid
of
user
- userid
- name
media
- mediaid
- userid
- title
comment
- commentid
- mediaid
- userid
- comment
Het gaat om een website die redelijk druk bezocht wordt en ik wil de database helemaal op de schop nemen en daarom is de eerste op zet erg belangrijk. Bij de eerste variant zal ik erg veel joins nodig hebben, bij de tweede minder, alleen bij de tweede variant zal soms gezocht moeten worden in grotere datasets. Welke mogelijkheid is het beste?
user
- userid
- name
media
- mediaid
- title
comment
- commentid
- comment
usermedia
- userid
- mediaid
usercomment
- userid
- commentid
mediacomment
- mediaid
- commentid
of
user
- userid
- name
media
- mediaid
- userid
- title
comment
- commentid
- mediaid
- userid
- comment
Het gaat om een website die redelijk druk bezocht wordt en ik wil de database helemaal op de schop nemen en daarom is de eerste op zet erg belangrijk. Bij de eerste variant zal ik erg veel joins nodig hebben, bij de tweede minder, alleen bij de tweede variant zal soms gezocht moeten worden in grotere datasets. Welke mogelijkheid is het beste?