Toon posts:

>>pc die niet werkt<< komt dat door amd proc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen tweaker of wat dan ook, lijkt me wel leuk om er een te zijn...>:)
maarja, ik heb dus laatst een set onderdelen gekocht om m'n eigen pctje in elkaar te zetten,
om precies te zijn een:
amd duron 700+coolermaster socket a(tot 1000)
a open ak33 socket a mobo
64 mb ram geheugen
20 gig maxtor ongeveer 5000 toeren
atx 300 midi tower
40× speed cd-rom
asus v7100 geforce 2 mx
17 inch monitor+muis en toetsding
nou ik naar een aantal winkels om dit zaakje bij elkaar te scharrelen. en bouwen maar.
ik start die pc op, alles gaat naar m'n wensen, maar dan... win 98 setup. ik moest m'n harde schijf formateren, heb ik gedaan. toen kwam ik bij het windows setup scherm>kreeg ik een foutmelding dat er een ongeldige true lettertype was gevonden..ik ben naar m'n buurman gegaan (pc-prof) en die heeft 3 uur achter dat ding gekloot om windows 98 te instaleren, steeds die ene foutmelding. (ook via dos geprobeert, geen resultaat..) hij dacht dat het aan m'n proc lag, dat kan wel kloppen want bij my com hebben ze alle amd proc er uit gemietert vanwegen de vele fouten.(ik heb hem bij the merchanidiser gekocht) >> kent iemand deze fout??!! antwoord dan please ff, je kan me ook mailen op: job@win3d.net

Verwijderd

staat de vcore wel hoog genoeg?

processor niet beschadigd bij instalatie?

pc _>100 geheugen erin?

henk

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
Pardon? mycom geen AMD meer verkopen? Ik heb net ff op hun website gekeken maar ze staan daar nog vrolijk aangeboden.

Ik heb wel gehoord dat ze idd een tijdje intels hebben gepromoot in hun winkels maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ze nog teveel intelletjes hadden liggen.....:)

Verwijderd

Eerrmm als die buurman idd zo'n pc-prof is snap ik niet hoe ie kan denken dat de proc kapot is! Met een kapotte proc wil je pc niet eens booten! Problemen met installatie van win98 vloeien meestal voort uit een brakke geheugenmodule!

Verwijderd

Lijkt idd meer op een geheugen prob dan op cpu problemen .
Je kan natuurlijk ff gaan kijken bij Merchandiser of ze hem willen testen en als
ik de goeie voor me heb zullen ze daar niet moeilijk over doen , wij doen op het werk nogwel eens zaken met hun en is wel een geschikte vent .

Verwijderd

Effe een naar vraagje,

Waar kwam die Windows CD vandaan..?? Uit de bloemkool gelopen of zo.. ?

Die verdenk ik dus als eerste... :P

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
want bij my com hebben ze alle amd proc er uit gemietert vanwegen de vele fouten.
Ahaha, wat een stumpers zijn dat dan bij Mycom. Ik heb een jaar geleden een AMD processor gekocht, ik heb 'm al lange tijd op 690 MHz lopen in plaats van de standaard 600 MHz, en ik heb er nooit problemen mee.

Verwijderd

Ik sluit me aan bij het geheugen probleem. Windhoos CD kan ook trouwems :P dat is natuurlijk makkelijk uit te proberen.

Toch zou ik ook je module ff omwechselen.

Verwijderd

Mycom geen AMD?
Ik denk dat dat wel meevalt, plaatje net van hun site gehaald..
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/mycomamd.jpg
Pagina: 1