Toon posts:

Beeldscherm met computer verbinden met HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik goede audio-apparatuur heb op mijn pc aangesloten, is de vraag of het mogelijk is om mijn computer met mijn tv te verbinden met een hdmi-kabel, en toch het geluid bij mijn computer er uit laten komen?

Alvast bedankt!

PS: Excuseer als ik dit op de verkeerde plaats heb gepost

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ja, dat is mogelijk. Wat heb je zelf al gevonden? Überhaupt zelf al gezocht?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel een TV, een hdmi-kabel en een computer ter beschikking. Maar heb tot heden dit nog niet kunnen verwezenlijken.. Wat ik ook probeer of doe, mijn geluid blijft uit de tv komen in plaats vanuit de tv.. Ik veronderstel dat dit een instelling is in Windows 7?

Verwijderd

mijn geluid blijft uit de tv komen in plaats vanuit de tv.
eh.. wat?

Verwijderd

Topicstarter
in plaats vanuit de pc natuurlijk. Het gaat erom dat ik mijn geluid uit de pc wil krijgen en het beeld uit mijn tv :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ga naar geluidsinstellingen en kies de juiste 'uitgang' en zet die op standaard, opgelost :)
(in jouw geval zal HDMI nu als standaard staan, dat moet dus je geluidskaart worden).

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 26-04-2012 13:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dankje ik zal het straks nog eens bekijken als ik thuis ben ;)

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is precies je doel? Altijd geluid over je boxen of alleen bij een film?

In dat laatste geval kan je bijvoorbeel din VLC instellen dat hij het geluid over een ander kanaal moet gooien.

• Tazzios
  • Laatst online: 13:11

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:21:
[...]

...Het gaat erom dat ik mijn geluid uit de speaker set van de pc wil krijgen en het beeld uit op mijn tv :)
ter verduidelijking aangezien er wat verwarring is.

Verwijderd

Topicstarter
JelkeBart schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:24:
Wat is precies je doel? Altijd geluid over je boxen of alleen bij een film?

In dat laatste geval kan je bijvoorbeel din VLC instellen dat hij het geluid over een ander kanaal moet gooien.
Alleen bij een film eigenlijk, oh wist niet dat dit binnen vlc ook mogelijk was.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 14:40

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Persoonlijk zou ik van HDMi naar mn tv gaan en dan Audio Passthrough van je TV gebruiken om naar je audioset te gaan. Vooral als je een beetje fatsoenlijke set hebt staan.
Je hebt anders kans op een timings probleem. Je beeld komt dan iets voor of na je geluid.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:25:
Alleen bij een film eigenlijk, oh wist niet dat dit binnen vlc ook mogelijk was.
Maar de rest van de tijd, dan wel gewoon via TV, of ook via je PC-speakers?

Zeker als je niet altijd je HDMI kabel hebt aangesloten, is het handmatig even wisselen van standaard afspeelbron snelle oplossing, zover ik weet resetten de instellingen van VLC moment dat de bron niet meer is aangesloten (en moet je daarna opnieuw instellen).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Armageddon_2k schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:30:
Persoonlijk zou ik van HDMi naar mn tv gaan en dan Audio Passthrough van je TV gebruiken om naar je audioset te gaan. Vooral als je een beetje fatsoenlijke set hebt staan.
Je hebt anders kans op een timings probleem. Je beeld komt dan iets voor of na je geluid.
Ja ik heb inderdaad wel een fatsoenlijke 5.1 audioset staan.
Hiermee bedoel je gewoon de hoofdtelefoon aansluiting naar de pc toe laten gaan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Armageddon_2k schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:30:
Verreweg de meeste TV's downmixen een 5.1 audio stream naar 2(.1) dus dit raad ik persoonlijk af om te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:30:
[...]

Maar de rest van de tijd, dan wel gewoon via TV, of ook via je PC-speakers?

Zeker als je niet altijd je HDMI kabel hebt aangesloten, is het handmatig even wisselen van standaard afspeelbron snelle oplossing, zover ik weet resetten de instellingen van VLC moment dat de bron niet meer is aangesloten (en moet je daarna opnieuw instellen).
Ik heb voor de overige tijd mijn hdmi-kabel niet aangesloten, dus moet ik de standaard-audio zetten op mijn geluidskaart en dan zou alles in orde moeten zijn? ;)

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
Ik heb voor de overige tijd mijn hdmi-kabel niet aangesloten, dus moet ik de standaard-audio zetten op mijn geluidskaart en dan zou alles in orde moeten zijn? ;)
Inderdaad :) Ik heb dit ook, volgens mij onthoud Windows 7 zelfs bij het 1x instellen van default (als je HDMI is aangesloten), dat bij de volgende keer je HDMI aansluiten hij toch op geluidskaart blijft staan. Zo niet, is het met 2 muisklikjes al ingesteld op een andere uitgang (ik heb zelf 5 uitgangen, ik wissel erg veel :P).

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:38:
[...]

Inderdaad :) Ik heb dit ook, volgens mij onthoud Windows 7 zelfs bij het 1x instellen van default (als je HDMI is aangesloten), dat bij de volgende keer je HDMI aansluiten hij toch op geluidskaart blijft staan. Zo niet, is het met 2 muisklikjes al ingesteld op een andere uitgang (ik heb zelf 5 uitgangen, ik wissel erg veel :P).
Haha inderdaad, dat ik daar zelf niet ben opgekomen snap ik nog steeds niet.. Maar heel fel bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Btw is er vertraging zoals armageddon zei?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:06:
Aangezien ik goede audio-apparatuur heb op mijn pc aangesloten, is de vraag of het mogelijk is om mijn computer met mijn tv te verbinden met een hdmi-kabel, en toch het geluid bij mijn computer er uit laten komen?

Alvast bedankt!

PS: Excuseer als ik dit op de verkeerde plaats heb gepost
Verkeerde plaats, maar vooral verkerde hoeveelheid eigen inzet. Als in: te weinig. Dit topic gaat op slot. Mocht je een soortgelijke TS in AUD plaatsen, dan die ook. Eerst zelf op onderzoek en je bevindingen plaatsen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.