Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Het is mijn eerst post hier en niet direct een leuke.

Een paar maanden geleden ontving ik een brief van een zekere Jacco Brand van de BSA, Business Software Alliance, aangaande een steekproef tegen illegale software. Vorige maand maand ontving ik weer dezelfde brief.

Ik heb reeds contact proberen op te nemen met de BSA maar eer staat nergens een telefoonnummer op hun site (www.disney.com).

Nu, vandaag krijg ik 'via via' een website doorgestuurd waar je je baas moet beoordelen met 4 vragen. Op het einde wordt er een filmpje doorgestuurd met het eind verdict over je baas. Heb dit uiteraard niet gedaan, aangezien ik mijn job nog niet beu ben. Deze campagne gaat blijkbaar ook uit van de BSA. Je kan het zelf eens bekeken, ik raad het wel af om het effectief te verzenden, op www.disney.com.

Mijn vraag, zijn er onder jullie die dezelfde brieven en website hebben ontvangen en wat de effectieve gevolgen hiervan kunnen zijn? Normaal gezien zijn al de PC's hier voorzien van de nodige licenties maar er staan wat oude PC's (niet meer in gebruik) waar de licenties van ontbreken. Zouden wij hier voor 'beboet' voor kunnen worden?

Alvast bedankt,

JP

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 15:21 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 15:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:12:
Hoi iedereen,

Ik heb reeds contact proberen op te nemen met de BSA maar eer staat nergens een telefoonnummer op hun site (www.disney.com).
Voor de rest weet ik er niks van, maar
Voor vragen of opmerkingen over de brief, stuur een mail naar info@bsaonline.nl. De BSA zal per mail of telefonisch een reactie geven.

Dus stuur een mailje met jouw telefoon nr en dat je graag over die brief wilt discusieren
En dan ligt het balletje toch gewoon weer in hun hoek ?

Overigens zijn die steekproeven afaik vrijwillig :)

[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 26-04-2012 15:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik reeds gedaan, maar dan krijg je een antwoord dat al de informatie op hun website staat. Wat niet echt het geval is.

Overigens vind ik die 'Disney show' niet echt de correcte manier om software piraterij aan te kaarten. Ik kan mij niet echt inbeelden dat werknemers hun baas op deze manier gaan beoordelen. Als ik zulk filmpje ontvang van iemand van mijn team, ga ik er toch wel eens hartig woordje mee spreken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 16:37 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zou op dit soort mails nooit reageren. Bovendien is het spam, omdat je geen klantrelatie hebt met BSA.
Met het verstrekken van bedrijfsinformatie aan derden zet je bovendien je baan op het spel, het zou me niets verbazen als het een gegronde reden voor ontslag op staande voet zou kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het was geen mail, maar een brief ondertekend door Jacco Brand, blijkbaar de General Manager van de BSA en hij werkt tevens als Sales Manager bij Symantec. Ik veronderstel dat het dan wel serieus is.

Heb ondertussen al wat artikels gevonden over deze steekproef maar nog niemand met 'een echte' ervaring met een bezoek van de BSA.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mail ~ post ~ brief ;)

Maar je bent niet de enige die ooit zo'n brief kreeg. Heb ik (@work) ook wel eens gehad, maar daarna niets meer van gehoord. Is ook niet zo raar bij kleine MKB's: wij hebben alles op orde maar zelfs als dat niet zo was zou er hooguit een paar honderd tot paar duizend euro aan licenties te halen zijn. Da's niet de moeite om een paar mensen fysiek op af te sturen, lijkt me.

En een kleine MKB'er zou volgens mij na (terecht!) op de vingers getikt te zijn wel eens 'f&#k it, ik ga wel over op Linux' kunnen roepen wat ook niet in het voordeel van de 'klanten' van de BSA is :P

Dat gezegd hebbende: de brief is wel een goede reden om nog eens naar je licenties te kijken. Als je zelf al zegt dat er oude hardware staat zonder licenties: gewoon verwijderen als je ze toch niet gebruikt?

--

Het zou me ook verbazen als het een handtekening was en geen printje van een gescande handtekening. Als je wel de persoonlijke aandacht vd directeur hebt zou ik snel zorgen voor correcte licenties ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2012 14:00 . Reden: -niet- de moeite ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het zal wel een printje zijn, maar hoogstwaarschijnlijk met zijn toestemming.

Normaal gezien negeer ik zulke brieven/mails, aangezien onze licenties in orde zijn (behalve twee twijfelgevallen). Enkel door die 'disney' website, heb ik de indruk dat de BSA nu nog meer energie en tijd spendeert aan softwarepiraterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 15:27 ]

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik negeer deze brieven ook altijd. We hebben er bij meerdere klanten in de afgelopen jaren al meerdere gehad. En dit heeft nog nooit gevolgen gehad. Ja, het gevolg is vaak dat je je licenties nogmaals naloopt en eventuele ontbrekende aanschaft.

Naar mijn weten is een onderzoek i.c.m. de BSA vrijwillig.
Uit mijn hoofd; Ze kunnen pas een inval doen in samenwerking met de politie (want die is bevoegd), maar daarvoor moeten ze eerst goed kunnen overleggen wat de verdenkingen zijn. Naar mijn weten komen alleen de echt grote partijen aan de beurt aangezien daar de winst valt te behalen.
Het is een stukje bang makerij...

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aangezien dit topic niet in WL thuishoort en TS geen toegang heeft tot SG, is dit topic verplaatst naar WI.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mijn excuses hiervoor. In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd of ik daadwerkelijk bezoek van hen ga krijgen.

Verwijderd

Spam van marketingbureau wat dit juist in opdracht van BSA heeft opgezet.... closed...
Ik heb mijn eerste reactie maar even weggehaald, maar het mag duidelijk zijn hoe ik over dergelijk misbruik denk.

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 16:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.