Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Ik heb hier een Dell U2412M scherm staan, deze heeft een VGA,DVI-D en DisplayPort aansluiting.
Mijn ATi HD4670 videokaart heeft een HDMI en DVI uitgang. De Xbox heeft alleen HDMI.

Nu kan ik alleen de PC via DVI-D op het scherm aansluiten of de Xbox via een HDMI-> DVI-D kabel. Nu is het verwisselen van de kabels erg lastig en dacht ik erover om voor de PC een videokaart met een DisplayPort uitgang te kopen. Nu wil ik graag een de pricewatch: Gigabyte GV-N56GOC-1GI te kopen. Deze heeft echter ook alleen DVI-D en HDMI output.

Bij de specificaties van de Gigabyte GTX 560 staat er : I/O DisplayPort* (by adapter) en mini DisplayPort*.

Mijn vraag is of het nou wel of niet mogelijk is om een DVI/HDMI naar Displayport adapter te gebruiken?

Wat zou de beste oplossing zijn om zowel mijn pc als xbox op mijn scherm aan te sluiten zonder de kabels steeds te hoeven verwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

een simpel HDMI switch is misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Hann1BaL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:52:
een simpel HDMI switch is misschien een idee?
Krijg ik er nog meer kabels bij, pc hdmi kabel+ xbox hmdi-> switch ->hdmi->dvi kabel naar scherm.
Daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:05
Xbox doe je hdmi -> dvi... de pc zou je dvi -> vga kunnen doen... dan heb je geen dure actieve adapters nodig. En een dvi naar vga verloopstukje heb je bij de videokaart gekregen :)

Of je moet perse alles digitaal willen aansluiten, dan zou je idd beter naar een andere videokaart kunnen kijken. Maar bovenstaande kost niets extra... dat heb je als het goed is allemaal al in huis.

PS... waarom heb je in hemelsnaam zoveel product-tags gekoppeld aan dit draadje... :) Ik moest wel ff lachen, staan iets van 20 videokaarten.

[ Voor 70% gewijzigd door MicGlou op 26-04-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

MicGlou schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:41:
Xbox doe je hdmi -> dvi... de pc zou je dvi -> vga kunnen doen... dan heb je geen dure actieve adapters nodig.
Mits het DVI-I is ja ;) . Anders ben je wel een dure adapter nodig.

Waarom koop je er hier niet 1 van voor je xbox:
Afbeeldingslocatie: http://www.streamaster.com.au/images/xbox_360_vga_cable.jpg

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:05
D4NG3R schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:43:
[...]

Mits het DVI-I is ja ;) . Anders ben je wel een dure adapter nodig.

Waarom koop je er hier niet 1 van voor je xbox:
[afbeelding]
Als het de enige aansluiting op de kaart is, dan ga ik er helemaal vanuit dat het DVI-I is... ben nog geen kaart tegengekomen waar dat niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Voor hetzelfde geld als die Nvidia kaart heb je een HD6870 van AMD, die heeft wel DisplayPort.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Koop gewoon een dvi-vga verloopje, niet moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Maar ik wil wel het liefst de videokaart digitaal op het scherm aansluiten. Vooral op hogere resoluties merk je wel verschil tussen vga en dvi. Ik doe fotobewerking en dan lijken kleurafwijkingen mij niet echt fijn.
Pagina: 1