Via ons SaaS platform is het de bedoeling dat we e-mails uit naam van klanten gaan sturen naar hun eigen klanten. Het komt er dus op neer dat onze mailserver e-mails gaat versturen met een reply-to en from adres van een ander domein. Het komt er eigenlijk op neer dat we aan email spoofing gaan doen en volgens mij is dat niet zo'n goed idee. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog wel eens kan leiden dat we blacklisted gaan worden of dat op zijn minst onze mails in spam folders terecht gaan komen of dat de mails bouncen.
Voorbeeldje:
* smpt server is smpt.pietje.nl
* from en reply-to address is info@klant.nl
* To address is klaas@klant-van-klant.nl
Als ik ga zoeken (Google / GoT) vind ik alleen maar vragen over hoe je van een blacklist afkomt en niet wanneer je er op komt (tenzij je echt spam aan het versturen bent, met open-relay ofzo).
Ik zit me af te vragen of mijn zorgen terecht zijn. De klaas@klant-van-klant.nl verwacht de e-mails wel, dus het valt officieel niet onder spam (maar ik vermoed dat de mailserver klant-van-klant.nl daar heel anders over denkt).
Voorbeeldje:
* smpt server is smpt.pietje.nl
* from en reply-to address is info@klant.nl
* To address is klaas@klant-van-klant.nl
Als ik ga zoeken (Google / GoT) vind ik alleen maar vragen over hoe je van een blacklist afkomt en niet wanneer je er op komt (tenzij je echt spam aan het versturen bent, met open-relay ofzo).
Ik zit me af te vragen of mijn zorgen terecht zijn. De klaas@klant-van-klant.nl verwacht de e-mails wel, dus het valt officieel niet onder spam (maar ik vermoed dat de mailserver klant-van-klant.nl daar heel anders over denkt).
[ Voor 10% gewijzigd door Standeman op 26-04-2012 09:32 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.