Smart HDD virus verhelpen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
hi tweakers,

bij mijn oma kwam er een virus genaamd SmartHDD, uiteindelijk opgelost, dus dan deel ik mijn ervaring even met jullie. avast had te weinig bewijzen, maar om het weg te halen moet je administrator zijn. dan ga je naarde veilige modus, daar open je verkenner (zorg dat verborgen mappen zien aanstaat) en dan ga je naar C:/documtandsettings/administrator/ en daar staan 3 bestanden met aleemaal tekens en dan .exe die moet je verwijderen. nu kan je weer uit de veilige modus en je kan weer op de pc.
zijn er problemen, reageer dan even!

dit werkt bij windows XP

joost

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je oma nog even updaten, anders heeft ze er zo weer last van.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
je bedoelt naar win7, nou het is een redelijk oude pc, dus dat doe ik neit al te snel

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Klinkt als gemiddelde scareware-infectie.

Je zou voor de zekerheid ook nog even Malware Bytes kunnen laten draaien op het systeem (en evt. licentie kopen zodat 'ie realtime-bescherming biedt om de kans op toekomstige besmettingen wat kleiner te maken).
Die pakt dat soort dingen vaak beter op dan de gemiddelde antivriussoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostlekker schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:56:
je bedoelt naar win7, nou het is een redelijk oude pc, dus dat doe ik neit al te snel
Nee, ik bedoelde dat je alle noodzakelijke updates moet installeren voor Windows. En ook controleren of de laatste versie van Java, Flash, Shockwave, Acrobat reader etc. zijn geïnstalleerd.
Handig hulpmiddel hierbij is Secunia Personal Software Inspector.

http://secunia.com/products/consumer/psi/