Ik heb naar mijn klant 4 pc's geleverd met Chieftec kasten met daarbij behorende Chieftec 350w voedingen. Deze voedingen begonnen op een gegeven moment nog al te resoneren en te trillen. Beetje de kast bewegen en het geluid was voor 1 uur weg en opgelost. Nou ja dan vervangen we de voedingen en we zijn er.
Dus ik heb 4 Sharkoon 400w modulaire voedingen besteld en ben bezig geweest om te vervangen. Nou het was al een rotklus omdat je zowel het moederbord en Dvd spelers moest loshalen maar ok gedaan en de voeding vervangen. Ging allemaal net maar prima. Alles teruggeplaatst en klaar. Op een gegeven moment zei mijn klant van "Hey de pc gaat weer aan" dus ik had zoiets van nou ja het zal wel. Verkeerd knopje kan altijd gebeuren.
Let op: Dit is bij alle 4 de pc's identiek!!
Wat blijkt nou; als je Windows 7 afsluit dan gaat de pc keurig uit. De pc is voor 5 seconden uit en gaat weer aan. Dus je krijgt weer de bios te zien en gaat door.
Als je in de bios de pc "hard" uitzet door de knop aan/uit 1 sec in te drukken is de pc uit en blijft uit.
Als je de pc in slaapstand zet vanuit Windows of sluimerstand blijft de pc uit.
Maar een afsluiting resulteert uiteindelijk even uit en dan weer aan.
De hardware is:
Intel Core I3 2100
Intel DH61BEB
4 Gb geheugen
Seagate 500 Gb harde schijf
DVD writer
Wat ik heb gedaan:
Alle hardware losgekoppeld en dan afsluiten met alleen monitor en toetsenbord eraan, gaat niet uit
Monitor en muis, gaat niet uit
Wake-on-Lan uitgezet zowel Windows als bios, gaat niet uit
Enige vorm in de bios van wake-on "keyboard", "USB", Netwerk etc, gaat niet uit
Zou het kortsluiting zijn waarom is het identiek voor alle 4 de pc's, hetzelfde probleem?
Voedingen allemaal rot? 4 keer? Alle voedingen weer vervangen?
Dus ik heb 4 Sharkoon 400w modulaire voedingen besteld en ben bezig geweest om te vervangen. Nou het was al een rotklus omdat je zowel het moederbord en Dvd spelers moest loshalen maar ok gedaan en de voeding vervangen. Ging allemaal net maar prima. Alles teruggeplaatst en klaar. Op een gegeven moment zei mijn klant van "Hey de pc gaat weer aan" dus ik had zoiets van nou ja het zal wel. Verkeerd knopje kan altijd gebeuren.
Let op: Dit is bij alle 4 de pc's identiek!!
Wat blijkt nou; als je Windows 7 afsluit dan gaat de pc keurig uit. De pc is voor 5 seconden uit en gaat weer aan. Dus je krijgt weer de bios te zien en gaat door.
Als je in de bios de pc "hard" uitzet door de knop aan/uit 1 sec in te drukken is de pc uit en blijft uit.
Als je de pc in slaapstand zet vanuit Windows of sluimerstand blijft de pc uit.
Maar een afsluiting resulteert uiteindelijk even uit en dan weer aan.
De hardware is:
Intel Core I3 2100
Intel DH61BEB
4 Gb geheugen
Seagate 500 Gb harde schijf
DVD writer
Wat ik heb gedaan:
Alle hardware losgekoppeld en dan afsluiten met alleen monitor en toetsenbord eraan, gaat niet uit
Monitor en muis, gaat niet uit
Wake-on-Lan uitgezet zowel Windows als bios, gaat niet uit
Enige vorm in de bios van wake-on "keyboard", "USB", Netwerk etc, gaat niet uit
Zou het kortsluiting zijn waarom is het identiek voor alle 4 de pc's, hetzelfde probleem?
Voedingen allemaal rot? 4 keer? Alle voedingen weer vervangen?
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!