• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:47
Hallo Tweakers!

Ik heb een vraagje:

De laatste tijd vindt ik het erg storend dat mijn pc wel eens paars beeld krijgt met strepen er doorheen en dan loopt hij vast !! Is mijn videokaart nu kapot ? Of ligt het aan mijn moederbord! :? :?

FOTO: Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/f/94/img0401jo.jpg/

Alsvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Mike van der Kooij

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-02 20:17
Gebruik je toevallig een VGA kabel? ik had dit altijd, na de overstap naar HDMI was dit opeens weg.

• mprkooij
jessy100 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:37:
Gebruik je toevallig een VGA kabel? ik had dit altijd, na de overstap naar HDMI was dit opeens weg.
Ik heb het allebei al een keer geprobeerd ! en ik heb bij allebei het zelfde probleem !

Videokaart (GTX 560Ti Twin Frozr II MSI)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het hangen kan door meerdere dingen komen (het kan bijv ook je voeding zijn). Dus test het spul eens en kijk of waar het probleem ligt.

• mprkooij
TERW_DAN schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:43:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het hangen kan door meerdere dingen komen (het kan bijv ook je voeding zijn). Dus test het spul eens en kijk of waar het probleem ligt.
ik heb dat al doorgenomen vannochtend ..

En ik heb een 800 Watt Voeding

Systeem Specs:

Intel Core i5-2500
GTX 560Ti
HDD 1 TB
8GB RAM

Dus dat zal niet meer dan 800 Watt inbeslag nemen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mprkooij schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:47:
[...]

ik heb dat al doorgenomen vannochtend ..
En wat was de uitkomst daarvan? Welke onderdelen heb je waarmee getest/vervangen?

• mprkooij
TERW_DAN schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:48:
[...]

En wat was de uitkomst daarvan? Welke onderdelen heb je waarmee getest/vervangen?
Ik heb er even een GT 220 in gehad maar ik had precies hetzelfde probleem ! ik denk dat het ligt aan het moederbord maar ik wist het niet zeker !

Ik heb mijn componenten bij informatique gekocht ! weet jij misschien of hun moeilijk doen over de garantie etc?!

• JortP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:23
Weet je zeker dat het niet aan je beeldscherm ligt?

• mprkooij
JortP schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:53:
Weet je zeker dat het niet aan je beeldscherm ligt?
Nee het ligt waarschijnlijk niet ana mijn beeldscherm omdat ik dat probleem niet heb via HDMI (PS3)

Verwijderd

Paars beeld met strepen er doorheen is een heel bekend probleem van de GTX280-285... (google purple screen of death gtx280 bijvoorbeeld, en je krijgt bakken met resultaat). Dit was allemaal op te lossen door een Reflow, zelfde als bij de Geforce 8xxx, 9xxx serie, enzovoorts. Wellicht is het bij de GTX5xx ook nog steeds een probleem; maar begint dat nu pas boven te komen omdat de kaarten relatief nieuw zijn.

Normaal gezien moet dat dus altijd met het verwisselen van je videokaart opgelost zijn, maar je geeft aan dat dat ook niet het geval is. Dan kan het eigenlijk alleen je moederbord nog zijn, de rest van je systeem heeft niets te maken met de doorvoer danwel verwerking van je beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:02 ]

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Plaatje werkte niet bij mij maar: http://imageshack.us/f/94/img0401jo.jpg

Ik denk dat je even topic moet gaan zoeken over de 8xxx series dat men de videokaart gaan bakken in de oven op bepaalde graden. Vast te vinden en ik denk inderdaad dat het aan je videokaart ligt.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• mprkooij
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:01:
Paars beeld met strepen er doorheen is een heel bekend probleem van de GTX280-285... (google purple screen of death gtx280 bijvoorbeeld, en je krijgt bakken met resultaat). Dit was allemaal op te lossen door een Reflow, zelfde als bij de Geforce 8xxx, 9xxx serie, enzovoorts. Wellicht is het bij de GTX5xx ook nog steeds een probleem; maar begint dat nu pas boven te komen omdat de kaarten relatief nieuw zijn.

Normaal gezien moet dat dus altijd met het verwisselen van je videokaart opgelost zijn, maar je geeft aan dat dat ook niet het geval is. Dan kan het eigenlijk alleen je moederbord nog zijn, de rest van je systeem heeft niets te maken met de doorvoer danwel verwerking van je beeld.
Het liefst gebruik ik de oven voor Eten niet echt voor videokaarten

Weet iemand misschien hoelang het duurt als ik mijn videokaart en moederbord onder de garantie laat maken ? Kan ik 2 componenten tegelijk geven en krijg ik gelijk een nieuwe of moet ik lang wachten ?

Verwijderd

Dat zal een aantal weken duren. Neem contact op met de winkel van aankoop, daar kunnen wij verder geen precieze inschatting van maken. Houd er rekening mee dat als je 2 onderdelen opgeeft en laat controleren, je mogelijk onderzoekskosten moet betalen als blijkt dat 1 van de 2 onderdelen nog gewoon werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:25 ]

Verwijderd

mprkooij schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:17:
[...]

Het liefst gebruik ik de oven voor Eten niet echt voor videokaarten

Weet iemand misschien hoelang het duurt als ik mijn videokaart en moederbord onder de garantie laat maken ? Kan ik 2 componenten tegelijk geven en krijg ik gelijk een nieuwe of moet ik lang wachten ?
Dat is afhankelijk van je leverancier/winkel. Gewoon even navragen. Hoewel ze t niet leuk zullen vinden om 2 componenten te vervangen omdat je niet zeker weet welke t is.

Je had het toch ook met een GT220? dan kan je je videokaart gewoon thuishouden, en alleen je moederbord vervangen.

• mprkooij
Waarschijnlijk heb ik het probleem opgelost.. ik heb nu al 2 dagen het probleem niet meer! nadat ik mijn videokaart er opnieuw indeed ! Misschien zat hij er niet goed in ?!?! of komt het door dat ik veel stof uit de videokaart heb geblazen ??

Kheb mijn pc nu ongeveer 7 maanden !

Om de hoeveel tijd maken jullie de boel weer schoon ? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door mprkooij op 27-04-2012 22:31 ]

Pagina: 1